Ze hebben het zeer moeilijk om profielen te vinden, voor een gelijkaardig takenpakket hebben ze nu net iemand kunnen binnentrekken na net geen jaar zoektocht. Een groot deel van de werknemers zijn expat, belgische werknemers zijn al helemaal zeldzaam, om de simpele reden ze weigeren bedrijfswagens aan te bieden - en dan is de keuze voor een potentiele werknemer voor een werkgever die wel een bedrijfswagen aanbied snel gemaakt.Uw huidige werkgever geeft toe dat hij u nog nodig heeft omdat hij geen vervanger heeft? Als dat geen reden is om 50% bij uw rate te doen, weet ik het ook niet...
In de onderhandelingen stelde HR voor dat ik nog 3/5 op payroll bij hun bleef, en dan gingen ze iemand zoeken om die 2/5 nog op te vangen.
Mijn repliek was dan ook: dus je vind nu al amper iemand, maar je verwacht wel iemand te vinden voor 2/5, en verwacht dan ook nog eens dat dat geen freelancer gaat zijn?
Over de rate struikelden ze origineel ook, omdat zij een sterke korting krijgen op de patronale bijdragen die ze voor mij moeten betalen als werknemer. Ik zie niet in hoe dat mijn probleem is? Dat wil gewoon zeggen dat ze een jaar een heel goedkope werknemer hebben gehad..
Maar je hebt wel een goed punt. Iets om in het achterhoofd te houden in de komende dagen

Maar 31e gaat inderdaad wel wat lastig zijn