Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
fiscaal neutraalBetalen jullie vapz via de vennootschap of privé? Ik probeer voor mezelf via een simpel voorbeeld te bepalen wat het interessantste is maar lukt me gelijk niet direct.
Kan je eens een simpel voorbeeld geven? Want via vennootschap geniet je toch van het feit dat het volledig aftrekbaar is dus 20% vennootschapsbelasting minder te betalen? En in beide gevallen mag je de premie volledig inbrengen in de personenbelasting.fiscaal neutraal
Maar als je jezelf het loon uitkeert om die VAPZ premie te kunnen betalen is dat loon net zowel aftrekbaar.Kan je eens een simpel voorbeeld geven? Want via vennootschap geniet je toch van het feit dat het volledig aftrekbaar is dus 20% vennootschapsbelasting minder te betalen? En in beide gevallen mag je de premie volledig inbrengen in de personenbelasting.
Vraag mij idd af hoe zoiets georganiseerd wordt. Async samenwerken kan wel imo, maar daar moet uw organisatie natuurlijk op aangepast zijn. Heb wel meer dan 1 ex-collega die het ooit een tijd gedaan heeft, en in 1 geval zat development wel grotendeels in Europa, maar business dan in USA.Geeft dat geen problemen met het tijdsverschil![]()
We hebben collegas in Brazilië dat geeft 3 of 4 uur tijdsverschil, is dus prima te doen. Het werken voor US bedrijven zou ik niet onderschatten, toch echt wel een andere mentaliteit afhankelijk van over welk bedrijf het gaat. "Leven om te werken" ipv "Werken om te leven"Geeft dat geen problemen met het tijdsverschil![]()
Seconded, toen ik bij cisco was ook zo een paar "medical bill" verhalen gehoord. Die mannen moesten tienduizenden euro's betalen voor een bevalling...En inderdaad serieus mentaliteitsverschil daar. Toen een collega van in BE aankondigde in een call dat hij 3 weken op verlof ging stonden die Amerikanen met hun mond vol tanden. Die wisten zelf niet dat zoiets mogelijk was.
Heeft iemand hier ervaring met het werken van (100%) remote voor Amerikaanse bedrijven als softwareontwikkelaar en hoe is dat gelopen?
Nice. Hoe ben je daar dan kunnen starten? Via een tussenpartij (al dan niet buitenlands) of gewoon rechtstreeks? Soms kom je wel eens buitenlandse bedrijven tegen waar ze expliciet in de vacatures 100% remote freelancers toelaten. Denk dat ik zo al eens wat interviews ga proberen in te plannen tijdens Q2 dit jaar.Yup, al meer dan een jaar.
Consulting-bedrijf is based in Washington-area, maar werkt zelfs grotendeels remote.
Ik kan het mentaliteitsverschil *niet* beamen. Ook niet de meetingcultuur.
Het zijn wel allemaal college-graduates.
Dit is één van mijn best-betaalde en meest relaxte projecten ever.
Ideaal voor een avondmens als mij.
Heb bijgetekend voor nog een jaar.
Mentaliteitsverschil naar werk toe niet echt...Yup, al meer dan een jaar.
Consulting-bedrijf is based in Washington-area, maar werkt zelfs grotendeels remote.
Ik kan het mentaliteitsverschil *niet* beamen. Ook niet de meetingcultuur.
Het zijn wel allemaal college-graduates.
Dit is één van mijn best-betaalde en meest relaxte projecten ever.
Ideaal voor een avondmens als mij.
Heb bijgetekend voor nog een jaar.
Of nog veel erger: je bent communist!dan staan ze op het punt van je als God lasterlijke liegende demoon buiten te smijten...
Ja, men gaat uit van de 40 dagen regel (toch als het over vergoedingen gaat, voor bvb terugvorderbaarheid BTW personenwagen in het semiforfaitair systeem telt het niet denk ik), als je ergens 40 dagen op een jaar bent dan is het een vaste plaats van tewerkstelling en zijn de ritten woonwerkverkeer.Wanneer de maatschappelijke zetel op je thuis adres staat, worden dan de ritten naar de klant (lange termijn contract) dan nog als woon-werk verkeer beschouwd?
Neen.Wanneer de maatschappelijke zetel op je thuis adres staat, worden dan de ritten naar de klant (lange termijn contract) dan nog als woon-werk verkeer beschouwd?
Zoals ieder jaar indexeren we onze erelonen bij het begin van elk jaar. U heeft ongetwijfeld uit de media vernomen dat de inflatie het afgelopen jaar hoge toppen scheerde. Dit heeft natuurlijk ook haar impact op onze indexering. In alle transparantie kunnen we meedelen dat het gros van onze kosten bestaan uit personeelskosten en die ondergaan een indexatie van 11,08%. Wij zullen eenzelfde percentage toepassen op onze erelonen. In bijlage treft u de eerste factuur van 2023 aan.
Ik betaal iets meer dan de helft met hetzelfde profiel. Dus zoek maar een andere.Ik ben freelancer zonder personeel, stuur ongeveer 50 verkoopfacturen per jaar uit en ik betaal nu met de indexatie 400 euro excl btw/maand