Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Onze CEO krijgt zelfs telefoontjes van de garage om zijn 1,5 jaar oude GLE te kopen - ze betalen 12.000 € meer dan hij betaald heeft.Zeer vreemde tijden tegenwoordig.
Ik had een maand geleden met de Skoda garage gesproken. Die hebben nog een zeer grote voorraad aan stockwagens in Europa met snelle levertijden. Zal afhangen van merk to merk. Ge moet natuurlijk niet vies zijn om een stockwagen te willen nemen die al preconfig is. Hybrides en full EVs was een jaar wachten.Wij zijn bij een Volvo verdeler geweest in het Antwerpse, en in die showroom stonden enkel occasies. Wij gingen terug naar buiten omdat we dachten dat we in de verkeerde showroom waren binnengewandeld, maar er was buiten geen andere showroom te vinden. Dus terug naar binnen, en daar onderstaande uitleg gekregen.
Bij het begin van de leverproblemen hebben ze alle nieuwe stockwagens in de showroom gezet, en die waren op liefst 4 dagen allemaal verkocht. Ze hebben/krijgen gewoon geen nieuwe stockwagens meer, waardoor de showroom dus letterlijk leeg was, en ze die nu gebruiken als occasieruimte om de klanten die een nieuwe wagen willen bestellen, toch de kans te geven om de modellen te leren kennen.
Zeer vreemde tijden tegenwoordig.
Maar ook een stuk goedkoper en zo goed als geen wachttijden. Als je kijkt naar TCO dan is er niet veel verschil. Vanaf volgend jaar wel iets meer maar binnen paar jaar wordt de autofiscaliteit voor plugins en volledig elektrische wagens ook aangepakt.Maar een naft of diesel is toch niet interessant? Hoge VAA + pakweg 60% aftrekbaar?
Hier gewoon gekocht op de zaak.Ik zou graag een nieuwe koersfiets kopen. Iemand die hier ervaring mee heeft als zelfstandige?
- Kopen op de zaak (indien mogelijk)
- Fietsleasing die van uw bruto loon gaat
- ...
Idem hier. Kleding en andere uitrusting trouwens ook.Hier gewoon gekocht op de zaak.
cashaca.be focust zich op zelfstandigen en heb je in principe geen boekhouder nodig. Zelf geen ervaring mee. Ik doe het in Excel, want een boekhouder zou mijn volledige winst opeten door lage omzet.Ik ben sinds kort freelancer in bijberoep met vereenvoudigde boekhouding. Ik heb nog geen boekhouder maar zou wel al willen alles goed bijhouden zodat ik het dan maar enkel eens moet laten bekijken. Heeft iemand een voorbeeldje van een overzichtelijke Excel of weet van een goede app die ik daarvoor kan gebruiken? Administratie is by far mijn slechtste kant dus hoe makkelijker ik mijzelf het kan maken hoe liever
Ik ben sinds kort freelancer in bijberoep met vereenvoudigde boekhouding. Ik heb nog geen boekhouder maar zou wel al willen alles goed bijhouden zodat ik het dan maar enkel eens moet laten bekijken. Heeft iemand een voorbeeldje van een overzichtelijke Excel of weet van een goede app die ik daarvoor kan gebruiken? Administratie is by far mijn slechtste kant dus hoe makkelijker ik mijzelf het kan maken hoe liever
Ben ook als net gestarte zelfstandige aan het rondkijken.
Lizy lijkt me heel duur, vele van hun wagens zijn niet nieuw (ergens tussen een paar duizend tot een paar tienduizend km op de teller), en als je dan vergelijkt met een directlease of leaseplan komen ze duurder uit voor zo een wagen, en dan nog eens op 10,000km/jaar vergeleken met de 20 of 30k km/jaar bij de concurrentie met nieuwe wagens...
Ben er ook nog niet uit wat het beste te doen, ben in het zelfstandige ondernemerschap gerold door faillissement werkgever (dus nogal heel veel geld verloren daar) en een aantal van mijn werkgever zijn klanten waar ik projectmanager was, die bijna kwamen smeken en vragen hoe het kon geregeld worden dat ik de projecten verder zou kunnen blijven doen.
Ben dus gestart met lege bankrekening en volledig volgeboekt tot ergens midden volgend jaar.
Ik huur nu een wagen, zowat goedkoopste toch al gelijk meer dan 500€ excl. btw.
Al wat leasingbedrijven gecontacteerd, maar gezien ik een "starter" ben, blijkbaar sowieso minstens een voorschot ten bedrage van 15 of 20% van de cataloguswaarde (plus eerste lease bedrag) van de wagen alvorens ze iets willen doen.
Ben niet helemaal mee met het waarom (vooral het waarom zoveel), huren was 500€ borg, en hop wagen mee voor een maand.
Zou dus ook graag zo goedkoop mogelijk het eerste jaar mobiel blijven, liefst met toch enig comfort, doe toch een 30,000 km/jaar, nu van een BMW 330e naar een Aygo gegaan, zonder enige optie, en daar een rit van 200km mee doen is toch best wel vermoeiend!
Iets goedkoop kopen zie ik eigenlijk niet zo zitten, heb mee door het ontbreken van de laatste lonen (en uiteraard enkel/dubbel vakantiegeld dat je normaal moet krijgen bij vertrek) en het oprichten van de firma toch al bijna 3/4 van mijn cashreserves er door gedraaid, van pakweg 6 maanden buffer naar 2 gezakt...
In mijn sector is het spijtig genoeg ook betaling 60 dagen factuurdatum, dus de eerste centen gaan nog even op zich laten wachten...
Dan lijkt mij die wat langere termijnhuur bij Declerk precies wel heel redelijk geprijsd, een wagen met al wat km op is voor mij gezien de financiele besparing wel best een goede optie.
Ook al aan het denken indien wat oudere wagen huren, van hem gewoon privé te huren, rittenadministratie (of tracker) gebruiken en 0.417€/km nettovergoeding uit mijn firma te halen, voor een wat oudere wagen met mogelijks een heel hoge VAA kan dit misschien wel het interessantste zijn (was een "tip" van mijn boekhouder, wel meer gericht moest ik een goedkope 2de hands kopen)..
1800 bruto, 1550 netto, 400 onkosten + huur thuisbureau.Ik weet dat deze persoon zevert, maar zijn er hier die al wat langer dan 3 maand freelance zijn die hun werkelijke "maandinkomen" kunnen delen?
Ik weet wel dat hier vaak [dagrate] x 10 wordt gehanteerd maar vroeg me af er hier waren die als "echt" voorbeeld kunnen gelden?
Nog een stukje proza van deze persoon:
Een ruwe schets:Ik weet dat deze persoon zevert, maar zijn er hier die al wat langer dan 3 maand freelance zijn die hun werkelijke "maandinkomen" kunnen delen?
Ik weet wel dat hier vaak [dagrate] x 10 wordt gehanteerd maar vroeg me af er hier waren die als "echt" voorbeeld kunnen gelden?
Nog een stukje proza van deze persoon:
Priva is een stukje ervan, maar grootste gedeelte van mijn tijd gaat naar consultancy/projectmanagement.Ah proficiat, doe je nog priva enz? Wat is je dayrate?
Ze zijn nog steeds even snel, omdat ze vanuit een stock 2dehandswagens werken.Goedkoop zijn ze inderdaad niet echt. Maar hun selling point is altijd geweest dat je op heel korte termijn aan een wagen kan geraken. Ik heb ze eens in het verleden gebruikt en tussen aanvraag en levering zat 2 weken. Dit is wel al enkele jaren geleden dus geen idee hoe snel ze vandaag nog zijn.
en wat als ik in de praktijk die fiets nooit gebruik voor mijn woon-werk verplaatsingen? of valt dat altijd wel uit te leggen?Idem hier. Kleding en andere uitrusting trouwens ook.
Doe je nooit klantenbezoeken?en wat als ik in de praktijk die fiets nooit gebruik voor mijn woon-werk verplaatsingen? of valt dat altijd wel uit te leggen?