Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Al eens gekeken naar B2C voor raamfolie? Bv. zonwerende folie voor ramen op het zuiden of privacy-folie in de badkamer.Zou da hier eigenlijk nie beter een IT thread worden?
Ik weet niet als het aan de shit met de energieprijzen ligt of gewoon standaard is na de vakantie, maar mijn agenda loopt niemeer vol.
Komt sinds eind augustus amper nog werk binnen.
Begin er stillekes een beetje angstig voor te worden moet ik zeggen.
Wat betreft de particuliere markt zit ik echt in een luxe branche en als mensen 5-600 euro moeten betalen voor energie, dan gaan ze geen extraatjes meer doen aan hun auto's veronderstel ik.
Gelukkig nog wat B2B die wel reclame en advertising nodig heeft, maar denk dat de kleine zelfstandige toch ook veel voorzichtiger is. De budgetten zijn er ook niet.
Ik hoop dat het iets tijdelijk is na de zomer dat september wat rustiger is ofzo, want na 1 jaar hoofdberoep heb ik bijlange nog geen reserves opgebouwd.
Al eens gekeken naar B2C voor raamfolie? Bv. zonwerende folie voor ramen op het zuiden of privacy-folie in de badkamer.
Geen hoe groot die markt is, maar je hebt er alvast wel de technische skills voor vermoedelijk.

In IT is het (voorlopig) inderdaad een grote luxe. Weinig tot geen kosten en risico voor grote opbrengst.Zou da hier eigenlijk nie beter een IT thread worden?
Ik weet niet als het aan de shit met de energieprijzen ligt of gewoon standaard is na de vakantie, maar mijn agenda loopt niemeer vol.
Wat betreft de particuliere markt zit ik echt in een luxe branche en als mensen 5-600 euro moeten betalen voor energie, dan gaan ze geen extraatjes meer doen aan hun auto's veronderstel ik.
Gelukkig nog wat B2B die wel reclame en advertising nodig heeft, maar denk dat de kleine zelfstandige toch ook veel voorzichtiger is. De budgetten zijn er ook niet.
Ik hoop dat het iets tijdelijk is na de zomer dat september wat rustiger is ofzo, want na 1 jaar hoofdberoep heb ik bijlange nog geen reserves opgebouwd.
Een GCV richt je niet op omwille van hoge omzet maar omwille van hoge belastbare winsten.Voor de moment ben ik fotograaf in bijberoep die bijna tegen het plafond zit van het niet BTW plichtig zijn. Voor volgend jaar liggen er momenteel 2 opties op tafel.
1) Ik ga 4/5 werken en hierbij stelt de boekhouder voor om een GCV op te richten. Op die manier blijf ik voldoende sociale voordelen verwerven op mijn hoofdjob en wordt ik niet afgestraft als ik toch over een bepaalde grens ga bijverdienen. Ik ben hierbij wel BTW plichtig en kan hierdoor dus ook kosten inbrengen. Nadeel: ik kan geen geld onttrekken om te gebruiken voor andere zaken. Nu kan ik dat wel omdat ik een 1 manszaak ben en alles eigenlijk op 1 rekening mag toekomen. Zolang de boekhouding maar klopt...
Merk je niet vooral het effect van de veel duurdere 2e handsprijzen en absurde levertermijnen van nieuwe auto's?Zou da hier eigenlijk nie beter een IT thread worden?
Dat is bij mij het geval.Een GCV richt je niet op omwille van hoge omzet maar omwille van hoge belastbare winsten.
Wij hebben ook enkele fotografen in bijberoep met een omzet tussen de 30-35k (op papier).
Die zitten goed in een structuur van eenmanszaak aangezien er weinig belastbare winsten overblijven.
+- vanaf 10k belastbare winst kan je uitkijken naar een vennootschap.
Kwam hier al regelmatig aan bod.Dat is bij mij het geval.
Ik heb de voorbije jaren serieus geinvesteerd in materiaal waardoor ik vanaf volgend jaar (en eventueel dit jaar) meer dan 10k belastbare winsten zal hebben.
Wegen de pro's op tegen de con's voor zo'n GCV?
) opgericht omwille van fiscale redenen.Mijn boekhouder spreekt over 50k winst om een vennootschap te overwegen.Een GCV richt je niet op omwille van hoge omzet maar omwille van hoge belastbare winsten.
Wij hebben ook enkele fotografen in bijberoep met een omzet tussen de 30-35k (op papier).
Die zitten goed in een structuur van eenmanszaak aangezien er weinig belastbare winsten overblijven.
+- vanaf 10k belastbare winst kan je uitkijken naar een vennootschap.
Merk je niet vooral het effect van de veel duurdere 2e handsprijzen en absurde levertermijnen van nieuwe auto's?
Ik hoop in elk geval dat je er door komt!

Hey, dat wordt wel gedaan ja. Er zijn speciale facade folies hiervoor voor raampartijen en bv trespa gevelbekleding opnieuw te kleuren.@Chickenlal
Off topic : chrome weg laten wrappen?
Ik dacht dat chrome een premium optie was om mee uit te kunnen pakken? Ik word echt oud
On topic : wrap je ook pvc ramen? Dan heb ik misschien wel beetje werk voor u.

Als je bijberoep blijft zit je rap 45% + gemeentebelastingen dus ong 48%Mijn boekhouder spreekt over 50k winst om een vennootschap te overwegen.
Met een bijberoep zit je natuurlijk sneller in de hoogste schijven.
Maar eenmanszaak in hoofdberoep zit je met 50k belastingen aan een gemiddelde taxatie van rond de 35-40% dacht ik.
Wat op zich dan niet zo héél veel scheelt met een vennootschap denk ik als je uiteindelijk geld uit je zaak haalt en niet enkel je jaarlijkse belastingen bekijkt of heb ik het fout?
sommigen vallen ook meteen in schijf 50% van personenbelasting.Als je bijberoep blijft zit je rap 45% + gemeentebelastingen dus ong 48%
10000 eur winst in bijberoep eenmanszaak:
-1750 sociale bijdragen = 8250 netto winst
- 3960 personenbelasting = 4290 netto over (57,10% belastingdruk dieven!)
10000 eur winst in bijberoep vennootschap:
- extra kosten vennootschap (1250 EUR boekhouding, 350 vennootschapsbijdragen)
= 6400
- 2320 (36,25% belastingen vennootschapsbelasting en roerende voorheffing)
= 4080 netto over
Snel gerekend maar ongeveer het kantelpunt dussommigen vallen ook meteen in schijf 50% van personenbelasting.
Hoe gaan jullie om met indexaties? Zeker nu de lonen van bedienden in januari zullen stijgen. Automatisch een vast bedrag overeenkomen of een paritair commitee volgen?
Ik volg mijn PC vanaf 1/01/23 kwa indexatie + tariefverhoging.Iemand hier nog feedback over?