Enige voordeel dat ik zie is dat je op het eind vd rit de auto netto kan verkopen. Geen btw af te dragen en ook geen meerwaardebelasting.Ik heb dat gedaan om op te starten. Maar kan je inderdaad weinig winst uit halen ofzo.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Enige voordeel dat ik zie is dat je op het eind vd rit de auto netto kan verkopen. Geen btw af te dragen en ook geen meerwaardebelasting.Ik heb dat gedaan om op te starten. Maar kan je inderdaad weinig winst uit halen ofzo.
Excuses voor het quoten van paar pagina's terug, maar ik keer mijn eigen geen 10x uitdus aan 580/dag mag ik rekenen op 5800 netto/maand? Is toch een duidelijke verbetering t.o.v. 3400 nettoAan 10.5 is het net geen verdubbeling zelfs.

Excuses voor het quoten van paar pagina's terug, maar ik keer mijn eigen geen 10x uit
Ik heb 500 dagtarief, maar keer 2200 netto uit (plus kleine extra vergoedingen zoals huur, GWE)
Mijn boekhouder had aangeraden om 'klein' loon uit te keren omwille van belastingen
Dat kan ik sowieso de eerste maanden niet doen want heb een hypotheek van 1300 voor huurappartement in Brussel dat nog niet verhuurd is. Ik wil die hypotheek ook naar beneden brengen dus heb cash nodig.Excuses voor het quoten van paar pagina's terug, maar ik keer mijn eigen geen 10x uit
Ik heb 500 dagtarief, maar keer 2200 netto uit (plus kleine extra vergoedingen zoals huur, GWE)
Mijn boekhouder had aangeraden om 'klein' loon uit te keren omwille van belastingen

Dinsdag en woensdag naar Techorama geweest en wat connection gezegd met de ondernemingen daar. Kronos is een goede eerste stap maar afgaande van de reacties van anderen daar, daarom niet de beste![]()

Zijn er veel BI / data bedrijfjes? Want als nee, dan hebt gullie net 1 van onze goei mensen gerecruit (rotzakCronos
En let heel goed op met reacties over "Cronos" - Cronos is een gigantisch moederbedrijf van vele kleinere clusters en bedrijven, en ervaringen kunnen gigantisch verschillen afhankelijk van met welk bedrijfje je in contact bent.
Ik durf wel zeggen dat wij binnen onze cluster zeer bekend staan voor kwaliteit en kennis - en ook goed omgaan met freelancers.
)Geen BI in onze cluster. We goodZijn er veel BI / data bedrijfjes? Want als nee, dan hebt gullie met 1 van onze goei mensen gerecruit (rotzak)

En puur financieel gezien op einde boekjaar - haal je er met een BV meer uit dan Comm?Goedkopere opstart omdat je niet via notaris was de voornaamste reden voor mij maar je hebt nog de voordelen van een onderneming.
Exsertus kan ik alleszins aanraden!Haha Ik denk altijd aan deze Kronos/Cronus. Mijn excuses.
En idd dat was ook duidelijk op die conference. Heel veel verschillende dochterondernemingen, soms met sterk overlappende kernactiviteiten.
In mijn geval Cloudfuel vs. Arxus, Exsertus. Nu goed. Ze helpen enorm. Ze hebben mijn CV onder handen genomen om het iets, ehm, interessanter te maken voor hun klanten. Ze doen dat vrijblijvend, zodat ik zeker verkocht geraakt.
Er zijn er veelZijn er veel BI / data bedrijfjes? Want als nee, dan hebt gullie net 1 van onze goei mensen gerecruit (rotzak)
maar dat is een ander cluster
. Wel grappig dat je zelfs binnen zo'n groot bedrijf precies altijd dezelfde mensen ziet terugkomen.Goedkopere opstart zonder notaris en nog een bijkomend voordeel is dat je jaarrekening niet publiek is.Iemand die een goeie reden heeft waarom sommigen kiezen voor een commanditaire vennootschap ipv een BV?
Ik verhuur mijn privé wagen aan een marktconforme huurprijs. Hier mag je de gemaakte kosten aftrekken en dit wordt als roerend inkomen belast (30%). Dit levert me een 500 euro netto per maand op..Ik heb dat gedaan om op te starten. Maar kan je inderdaad weinig winst uit halen ofzo.
Er is een verschil tussen wat jij denkt dat het netto oplevert en wat het werkelijk oplevert.Ik verhuur mijn privé wagen aan een marktconforme huurprijs. Hier mag je de gemaakte kosten aftrekken en dit wordt als roerend inkomen belast (30%). Dit levert me een 500 euro netto per maand op..
De vennootschap huurt de wagen dus zoals bij een gewone leasing en er wordt vaa aangerekend.
Maar in A heb ik dan geen wagen? Als je daar ook een wagen van aftrekt (die je leased en vanwaar het totale bedrag naar de leasemaatschappij gaat) dan is optie B toch zoizo interessanter?Er is een verschil tussen wat jij denkt dat het netto oplevert en wat het werkelijk oplevert.
Afhankelijk van welke wagen precies kan het een kleine optimalisatie zijn.
In sommige gevallen is zal je zelf netto minder overhouden.
Zie eenvoudig voorbeeld wagen een wagen met een VAA 2000, 140 CO2 en 1000 EUR maandelijkse huur
A) 100.000 winst zonder verhuur van een auto
Netto na vennootschapsbelastingen en roerende voorheffing: 68.000
B) 100.000 winst met verhuur van een auto
Vennootschap
Winst: 90.000 (100.000 - 12.000 + 2000)
Netto na vennootschapsbelastingen en roerende voorheffing: 60.350
Privé: 12.000 - 3060 - 2000 = 6.940
60.350 + 6.940 = 67.290
68000 > 67290
Die lease moet je prive ook betalen he.Maar in A heb ik dan geen wagen? Als je daar ook een wagen van aftrekt (die je leased en vanwaar het totale bedrag naar de leasemaatschappij gaat) dan is optie B toch zoizo interessanter?
Neen, waarom denk je dat? Fiscaal gezien is er geen verschil, beiden vallen onder het vennootschapsrecht dus inzake belastingstarieven is er geen verschil. Het enige verschil is dat de boekhoudkundige verplichtingen iets beperkter zijn (geen opmaak en publicatie van de jaarrekening), maar dat tarief bij een boekhouder is op jaarbasis wel vrij beperkt.En puur financieel gezien op einde boekjaar - haal je er met een BV meer uit dan Comm?