Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan ook niet eh, iedereen gelijk volgens de wet was hier toch het uitgangspunt?We hebben ook een apart speciaal fiscaal regime om topwerknemers aan te trekken uit het buitenland, die mogen dan een onbelaste kostenvergoeding van 30% van hun jaarloon krijgen en elke dag die ze buiten België presteren wordt niet belast, als die een weekje in Ibiza werken betalen die nergens belastingen voor die week.
Maar zijn al onze topsporters dan buitenlanders?
Raar dat er dan zoveel verwachtingen zijn rondom onze Rode Duivels.
Inderdaad, tot voor dit jaar was dit ook geen wet, een minister had dit op eigen houtje ooit eens beslist in de jaren 80. Het is voor zover ik weet nooit aangevochten geweest maar het bestaat al decennia. Misschien met dat het nu een wet geworden is dat het wel zal worden aangevochten worden voor het grondwettelijk hof want dit lijkt echt wel op discriminatie.Dat kan ook niet eh, iedereen gelijk volgens de wet was hier toch het uitgangspunt?
Ik heb een PHEV die ik thuis aan het stopcontact oplaad. Ik heb op dat stopcontact een simpele vermogensmeter.
Is dit voldoende om mijn elektriciteit die ik ik gebruik voor mijn bedrijfswagen door te rekenen aan mijn vennootschap? Of hoe doen anderen dit bijvoorbeeld?
Dat is handig. Dat heeft Mercedes helaas niet.Ik heb in de app van BMW een overzicht van alle laadbeurten. Ik bezorg dat dan maandelijks aan de boekhouder, die me dan zegt hoeveel € ik kan overschrijven.
Nee, dat is niet voldoende (je kan namelijk eender wat in dat stopcontact steken). Je gaat met een laadpaal moeten werken en daar een kwh-meter tussen zetten.Ik heb een PHEV die ik thuis aan het stopcontact oplaad. Ik heb op dat stopcontact een simpele vermogensmeter.
Is dit voldoende om mijn elektriciteit die ik ik gebruik voor mijn bedrijfswagen door te rekenen aan mijn vennootschap? Of hoe doen anderen dit bijvoorbeeld?
Inderdaad, niet moeilijker maken dan het is. Kan het nog extra staven door gereden kilometers met verbruik te vergelijken.Hier werk ik voor de hybride op te laden gewoon met een onkostennota.
Elke dag batterij opladen, kwh x prijs x aantal dagen maand = bedrag welk ik overschrijft.
Ik doe elke dag 60 km met 40 elektrische range, was voor mij niet eens nodig volgens de boekhouder.Inderdaad, niet moeilijker maken dan het is. Kan het nog extra staven door gereden kilometers met verbruik te vergelijken.
Hier heb ik zoiets voor het (3-fasig) stopcontact gehangen in de zekeringkast. Dat was voldoende volgens de boekhouder, en het moest ook niet gekeurd/geëikt zijn of zo.Ik heb een PHEV die ik thuis aan het stopcontact oplaad. Ik heb op dat stopcontact een simpele vermogensmeter.
Natuurlijk kan een eenmanszaak ook goed zijn. Maar de voordelen van een BV voor een bedrijf met redelijk wat winst, zijn gewoon veel groter.Ik heb een eenmanszaak en betaal €650 per jaar waardoor ik verzekerd ben tot 2 miljoen euro schade. Dit als antwoord op het verhaaltje hier van die gast die zijn vinger verloor op het werk (500k schadevergoeding)
Ik vraag mij echt af wanneer de mensen eindelijk eens gaan inzien dat je met een eenmanszaak ook gelukkig kan zijn. Ik heb boekhoudkundig gezien €1800 netto maar als ik al mijn kosten waar ik privé van geniet er bij tel, kom ik op €4800 netto.
Ik heb al 10 jaar een eenmanszaak en geen haar op mijn hoofd dat denkt aan omschakelen naar BV. Er komen heel wat extra kosten ook bij, die ik nu niet heb. Ik kan 10k meer overhouden maar wat ben ik er mee als het me ook 10k meer kost?
Ps: 1 controle gehad na 10 jaar en fiscus wenste me proficiat
Ps2: ik ken ook een paar eenmansvenootschappen (schilder en loodgieter) waarvan ik mij oprecht afvraag waarom ze een BV hebben (als ik hun cijfers bekijk)
Ben ik ook wel benieuwd naar...‘3K kosten waar ik privé van geniet’
Eeuhm![]()

Veel artsen werken vandaag de dag al samen in een groepspraktijk of zijn georganiseerd in een maatschap in een ziekenhuis.Dan werk je met 2 of 3 freelancers/artsen/... samen.
Klopt, zie je ook vaak bij advocatenkantoren en notariaten met associatives. Er wordt een vennootschap opgericht van waaruit men factureert naar clienteel, en personeel en andere vasten kosten betaalt. Maar de partners factureren maandelijks een groot bedrag weg naar hun eigen vennootschap.Veel artsen werken vandaag de dag al samen in een groepspraktijk of zijn georganiseerd in een maatschap in een ziekenhuis.
Daarnaast hebben ze inderdaad ook dikwijls hun eigen ondernemingsnummer (en/of vennootschap).