Hoe / waar organiseren jullie verzekeringspakket BA voor de eenmanszaak, beroepsaansprakelijkheid, VAPZ, gewaarborgd inkomen?
Via m'n huisbankier geregeld (kleine zelfstandige filiaalhouder die ook verzekeringen doet). Ik heb het meeste bij NN.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe / waar organiseren jullie verzekeringspakket BA voor de eenmanszaak, beroepsaansprakelijkheid, VAPZ, gewaarborgd inkomen?
Ik dacht dat de regels voor eenmanszaken zijn aangepast. Je kan bv plugin of ev afschrijven aan 100% vh beroepsgebruik.Als ik als eenmanszaak een auto lease, dan mag ik de maandelijkse kost dan volgens de regels maximaal 75% ervan inbrengen als beroepskosten? Momenteel is telewerk nog steeds de norm/aangewezen, dus voorlopig zou de beroepsmatige kilometers minimaal blijven voor dit moment, maar dit zou in de nabije toekomst wel plots kunnen veranderen. Gaat de fiscus dit streng controleren?

Zoals gewoonlijk elke keer dat we in belgie geweest zijn komt de 'misschien moeten we maar eens naar daar verhuizen' discussie weer op ( waar ik dan de tegenhoudende factor ben).
Kwestie van wat vooronderzoek te doen aangaande opties en werkbaarheid. Zou het mogelijk zijn freelance te gaan in infrastructure ( en dan bedoel ik storage/backup/virtualization/..) als je daar gewoon opduikt zonder eigenlijk een bestaand netwerk of is dat een optie die ik zelfs niet moet bekijken?
Ik weet niet hoe serieus mijn eigen vraag is eigenlijk maar dit is vooral na de lange discussie die ik daarnet met de vriendin gehad heb![]()
Als je op LinkedIn je locatie aanpast heb je dat netwerk op 2 uren opgebouwd volgens mij.Het was vooral het 'zonder bestaand netwerk' stuk dat ik me afvraag.

haha, dat is zowat half correct. zij heeft een 'dat komt wel in orde' attitude, ik niet.Gelle zijt niet mee in zijn verhaal, hij zoekt argumeten om tegen zijn vriendin te zeggen dat het niet gaat en ze in Noorwegen moeten blijven.
ps: maar ze hebben wel gelijk, ge gaat altijd werk vinden in België. Hoe snel hangt af van hoe kritisch dat ge zijt naar dayrate, locatie, technologie, ...
Het is de IT sector... Zij heeft gelijkhaha, dat is zowat half correct. zij heeft een 'dat komt wel in orde' attitude, ik niet.

Sure maar met 1 job gaat de zon niet op, ik zou er niet te veel op achteruit willen gaan ^^ ( aka in hoeverre kan ik compenseren voor haar mindere job kansen enzo) Maar bon het is maar een hersenspinsel voorlopigHet is de IT sector... Zij heeft gelijk![]()
Doe je via die bank dan alles? En kreeg je daarvoor een gunstiger tarief? Mag ik vragen welke bank?Via m'n huisbankier geregeld (kleine zelfstandige filiaalhouder die ook verzekeringen doet). Ik heb het meeste bij NN.
Thx! Tevreden van je makelaar, heb je er veel vergeleken of valt dat allemaal wat gelijkaardig?Alles via een aparte verzekerings-makelaar hier, wat uiteindelijk dus hetzelfde als @eniac is.
In prijs wint ge imo niet zoveel. Maw ge hebt dus hetzelfde pakket voor dezelfde prijs, zonder dat ge zelf alles moet uitpluizen, want dat doen zij voor u.Doe je via die bank dan alles? En kreeg je daarvoor een gunstiger tarief? Mag ik vragen welke bank?
Momenteel in gesprek met Fortis, de bank waar mijn professionele rekening loopt, maar ga het ook eens vergelijken met een makelerij die volgende week op bezoek komt.
Thx! Tevreden van je makelaar, heb je er veel vergeleken of valt dat allemaal wat gelijkaardig?
Doe je via die bank dan alles? En kreeg je daarvoor een gunstiger tarief? Mag ik vragen welke bank?
Momenteel in gesprek met Fortis, de bank waar mijn professionele rekening loopt, maar ga het ook eens vergelijken met een makelerij die volgende week op bezoek komt.
Zoals gewoonlijk elke keer dat we in belgie geweest zijn komt de 'misschien moeten we maar eens naar daar verhuizen' discussie weer op ( waar ik dan de tegenhoudende factor ben).
Kwestie van wat vooronderzoek te doen aangaande opties en werkbaarheid. Zou het mogelijk zijn freelance te gaan in infrastructure ( en dan bedoel ik storage/backup/virtualization/..) als je daar gewoon opduikt zonder eigenlijk een bestaand netwerk of is dat een optie die ik zelfs niet moet bekijken?
Ik weet niet hoe serieus mijn eigen vraag is eigenlijk maar dit is vooral na de lange discussie die ik daarnet met de vriendin gehad heb![]()