Freelancers & Ondernemers

Gisteren nog eens een gesprek met de bank ivm private banking.

Ik vertel hun mijn belegstrategie en dat ik duidelijk zie dat alle fondsen van de bank toch behoorlijk duur zijn.
Ze benadrukken dat het zoveel meer is dan enkel beleggen.
Advies ivm u en al wie u dierbaar is, u en uw bedrijf, uw vastgoedprojecten, uw kredieten, uw verzekeringen, uw financiele planning, uw pensioen, uw kunst, juwelen en collecties, uw goede doelen.
Kostprijs 800 euro excl btw per jaar.

Ze vermeldden wel dat het zo dan ook mogelijk is dat gezinsleden korting kunnen krijgen op rentevoeten lening (bvb als kinderen woonkrediet willen afsluiten). Ok kan mss nog interessant zijn.

Iemand die uit zo’n private banking echt al serieuze voordelen heeft gehaald?

Ik kan me wel voorstellen dat als iets heel serieus in het leven te gebeuren staat en je bepaalde adviezen nodig hebt, dat het dan misschien wel handig kan zijn.
Maar als je het zelf wat uitzoekt kan je toch zelf alle info bijeen zoeken…

Gisteren nog eens een gesprek met de bank ivm private banking.

Ik vertel hun mijn belegstrategie en dat ik duidelijk zie dat alle fondsen van de bank toch behoorlijk duur zijn.
Ze benadrukken dat het zoveel meer is dan enkel beleggen.
Advies ivm u en al wie u dierbaar is, u en uw bedrijf, uw vastgoedprojecten, uw kredieten, uw verzekeringen, uw financiele planning, uw pensioen, uw kunst, juwelen en collecties, uw goede doelen.
Kostprijs 800 euro excl btw per jaar.

Ze vermeldden wel dat het zo dan ook mogelijk is dat gezinsleden korting kunnen krijgen op rentevoeten lening (bvb als kinderen woonkrediet willen afsluiten). Ok kan mss nog interessant zijn.

Iemand die uit zo’n private banking echt al serieuze voordelen heeft gehaald?

Ik kan me wel voorstellen dat als iets heel serieus in het leven te gebeuren staat en je bepaalde adviezen nodig hebt, dat het dan misschien wel handig kan zijn.
Maar als je het zelf wat uitzoekt kan je toch zelf alle info bijeen zoeken…
Voor veel mensen is het vooral ontzorgen, 'iemand' die beslist ook al zijn dat niet per se de beste rendementen.
Denk vooral dat je inderdaad goedkoper kan lenen via hun en een stuk 'netwerk' ook kan regelen (als zelfstandige) via events (voor alle duidelijkheid zelf geen klant van private bank). Daarnaast ook fiscaal advies ifv sucessieplanning.

Ik zou het momenteel niet overwegen (iets te veel rendementsverlies) maar ik heb ook gewoon niet zo'n grote portefeuille, maar kan me voorstellen als bij bedragen >500k zit dat je dan soms ook advies wil.

Ik zou het momenteel niet overwegen (iets te veel rendementsverlies) maar ik heb ook gewoon niet zo'n grote portefeuille, maar kan me voorstellen als bij bedragen >500k zit dat je dan soms ook advies wil.
Op zich zou het bedrag toch geen rol mogen spelen. Of dat nu 100k, 500k of 2 miljoen is.
Verhoudingsgewijs verandert er toch niets binnen de portefeuille.
Of bedoel je dan advies naar echt grote investeringen toe? Die niet mogelijk zijn met een kleine portefeuille?

Op zich zou het bedrag toch geen rol mogen spelen. Of dat nu 100k, 500k of 2 miljoen is.
Verhoudingsgewijs verandert er toch niets binnen de portefeuille.
Of bedoel je dan advies naar echt grote investeringen toe? Die niet mogelijk zijn met een kleine portefeuille?
Ik kan nu wel grote risico's nemen qua beleggingen maar hoe groter je bedrag hoe groter je angst op verlies (of toch voor mij).
Waardoor ik bij grote bedragen denk ik meer advies zou willen dan, terwijl ik dat nu meer van mij af kan zetten.

Ik kan nu wel grote risico's nemen qua beleggingen maar hoe groter je bedrag hoe groter je angst op verlies (of toch voor mij).
Waardoor ik bij grote bedragen denk ik meer advies zou willen dan, terwijl ik dat nu meer van mij af kan zetten.
Ok maar dat is sentiment en emotioneel reageren :)
Ik redeneer omgekeerd. Hoe groter de portrfeuille hoe meer ik de banken als aasgieren zie die een procentje willen meepikken door vanalles te verkopen.

Ok maar dat is sentiment en emotioneel reageren :)
Ik redeneer omgekeerd. Hoe groter de portrfeuille hoe meer ik de banken als aasgieren zie die een procentje willen meepikken door vanalles te verkopen.
Dit gevoel heb ik ook wel. Ik zit wat 'verplicht' bij private banking sinds overname van kantoor.
Ze doen het niet beter dan IWDA en proberen vooral eigen fondsen aan te brengen met uiteraard grotere kosten %.

Er zijn wel verschillende extras maar van zodra mijn overnamekrediet (deels) is afbetaald stap ik daar uit.

Mijn kredieten en verzekeringen waren daarvoor ook al ondergrens gezien mijn activiteit.

Advies op vlak van successieplanning kan je ook eenmalig doen bij de juiste partijen, zal je goedkoper uitkomen.

Terug
Bovenaan