Er is geen VAA op een fiets. Kosten zijn ook 100% aftrekbaar op voorwaarde dat hij deels gebruikt wordt voor woon werk verkeer.
Ik las van wel. Voordeel = afschrijfwaarde x % privegebruik.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er is geen VAA op een fiets. Kosten zijn ook 100% aftrekbaar op voorwaarde dat hij deels gebruikt wordt voor woon werk verkeer.
Hier 12+ jaar geleden volledig verworpen ondanks gebruik voor naar klanten te gaan tot 4-5km rond de maatschappelijke zetel (= ook woonplaats).Er is geen VAA op een fiets. Kosten zijn ook 100% aftrekbaar op voorwaarde dat hij deels gebruikt wordt voor woon werk verkeer.
de willekeur van de administratie, en ja, een auto brengt voor hen meer VAA op dan 'een vélo'...Da's als het niet gebruikt wordt voor woonwerkverkeer.Ik las van wel. Voordeel = afschrijfwaarde x % privegebruik.
Da's als het niet gebruikt wordt voor woonwerkverkeer.
Ja idd, als je de fiets regelmatig voor woonwerk verkeer gebruikt (met een niet gedefinieerde "regelmatig") is er geen VAA.Dus het kan wel?
Ja idd, als je de fiets regelmatig voor woonwerk verkeer gebruikt (met een niet gedefinieerde "regelmatig") is er geen VAA.
Wat is "regelmatig"?Maar dat gaat dus niet regelmatig zijn.
Maar ik had gehoord dat ik de fiets als een soort verloning kon krijgen, dus met 100% VAA en bijhorende sociale bijdrages en zo.
Op die manier kan ik goedkoper aan de fiets geraken, want als ik de volle pot via dividend/loon/vvprbis uit de zaak moet halen kost het mij meer.
Hier ook een (koers)fiets op de zaak, de boekhouder zet hier elk jaar een (half) fictief aantal woon-werk kilometers op die dan uitbetaald worden via RR aan mijzelf en ik betaal hier geen VAA op.Maar dat gaat dus niet regelmatig zijn.
Maar ik had gehoord dat ik de fiets als een soort verloning kon krijgen, dus met 100% VAA en bijhorende sociale bijdrages en zo.
Op die manier kan ik goedkoper aan de fiets geraken, want als ik de volle pot via dividend/loon/vvprbis uit de zaak moet halen kost het mij meer.
Ik heb mij vorig jaar een elektrische mountainbike gekocht en dit was geen probleem.Een e-bike kopen op vennootschap met 100% VAA, wordt dat nog aanvaard? Ik ga te weinig woon-werkverkeer kunnen bewijzen vrees ik om het allemaal op de vennootschap af te wentelen.
Er is niets dat een probleem is, alleen wordt het een probleem bij controleIk heb mij vorig jaar een elektrische mountainbike gekocht en dit was geen probleem.

Fiets, Koersfiets, mtb, elektrische mtb, E-bike, speedpedelec, de soort maakt allemaal niet uit hoor.Er is niets dat een probleem is, alleen wordt het een probleem bij controle
En dan nog, de ene fiscus graaft diep, de andere niet.
De ene fiscus heeft een probleem met elektrische mountainbikes, de andere niet![]()
Dat valt ook niet te controleren natuurlijk. Als de werknemer zegt dat ie met de fiets is komen werken en de werkgever aanvaardt dat en betaalt uit, hoe zou de fiscus dat dan kunnen ontkrachten?Zaakvoerder heeft hier ook gewoon een koersfiets (van 15k) als zelfstandige hoor - 0km voor woon/werk verkeer. Personeel zonder bedrijfswagen maar met fiets krijgen fietsvergoedingen- ook al komen ze 20% met de fiets of zelfs thuiswerk.
Eigenlijk is dat allemaal fraude maar dat passeert gewoon .. en er zijn al controles geweest, who cares
Jawel, je moet toch gedeeltelijk kunnen aantonen dat je die bv. dagelijks gebruikt en het in lijn en proportie ligt met je activiteit.Fiets, Koersfiets, mtb, elektrische mtb, E-bike, speedpedelec, de soort maakt allemaal niet uit hoor.
De fiscus mag geen opportuniteitsoordeel vellen, er bestaat een artikel om iets als een overdreven kost te aanzien maar dan moet het al echt extreem zijn om dat toe te passen. Een fiets van 5.000 euro gaat daar niet onder vallen, bovendien staat het expliciet in de wet dat het er geen VAA, dus ja kan daar achteraf een belastingsplichtige niet op aanspreken dat hij een dure fiets gebruikt, de wetgever heeft ervoor gekozen om dat niet te belasten, daar moet de uitvoerende macht zich aan houden. Net zoals de fiscus bij een bedrijfswagen ook niet kan zeggen dat hij de auto te duur vindt voor een bepaalde functie.Jawel, je moet toch gedeeltelijk kunnen aantonen dat je die bv. dagelijks gebruikt en het in lijn en proportie ligt met je activiteit.
Ook kan je om je verplaatsing te doen het evengoed doen met de auto die je toch al ter beschikking hebt, of met een gewone (niet elektrische) simpele fiets. Het verschil tussen in prijs tussen een elektrische fiets van 5000 EUR en ene van den Decathlon aan 400 EUR kan verworpen worden, waardoor er dus 4600 EUR + BTW op je R/C geboekt kan worden + 300% boete?
Accountants, corrigeer me als ik fout ben!
Maar ja, dit is worst case scenario, velen hebben het geluk van quasi geen controles te hebben, en als er eens ene is, een controleur die hierover valt. Obscurity by quantity?