Het gaat er zelfs niet om of Rudy beter of slechter is.
Bedrijven huren vaak ook externen in omdat ze zelf de kennis (nog) niet hebben om iets nieuws te doen, omdat ze tijdelijk een zwaar profiel nodig hebben om zaken op te zetten of terug recht te trekken. (dit is trouwens een belangrijk punt in de wet DBA in Nederland)Als
Als een bedrijf dit intern gaat regelen, met of zonder AI, lijkt mij geen recept voor succes. Niet dat het managers zal beletten om het toch te proberen.
En ja, die kan je ook bij consultancy bedrijven vinden, maar laten we eerlijk zijn: daar loopt ook veel volk rond dat er niet bovenuit steekt.
Wat de grote consultancy bedrijven ook vaak doen, is de ervaren consultant eerst langs laten komen en dan gradueel hem/haar vervangen door een medior of zelfs junior, liefst voor dezelfde prijs!
Ik merk echt dat bedrijven mij inhuren omwille van mijn kennis en ervaring. Dat ik puur voor mezelf werk en niet gelieerd ben aan een groter bedrijf, wat weer een hele hoop andere consultants wil binnenschuiven, is ook een plus voor de klant.
De enige manier voor mij om geld te verdienen is mijn werk meer dan goed te doen. Daar hangt ook mijn reputatie van af.