Freelancers & Ondernemers

Eerste deel is vvpr, tweede deel liq res. Komt overeen met wat hier eerder stond.
Enkel nu bevestiging dat er wat meer tijd is
Ok, nog eens op gemak gelezen en zie het nu wel.
Die % wordt opgetrokken maar is voor nieuw aangelegde reserves.

Dus die vanaf 31/12/25 zal dan willen zeggen dat boekjaar 2025/aanslagjaar 2026 aan 9,8% zal zijn. Of is dat nu nog altijd niet 100% 😂

Ik krijg van Google altijd van die particuliere facturen waar ook mijn BTW nummer op staat door dat bij die adresregels in te geven. Het is blijkbaar onmogelijk om dit om te zetten naar een zakelijk profiel zodat er effectief op mijn firma gefactureerd wordt. Gaat dit problemen geven met peppol?
Zelf gebruik ik Google Workspace waar ik via de admin page zakelijke facturatiegegevens kan ingeven. Begrijp niet volledig waar je tegen aan loopt, DM gerust ajw.

Zelf gebruik ik Google Workspace waar ik via de admin page zakelijke facturatiegegevens kan ingeven. Begrijp niet volledig waar je tegen aan loopt, DM gerust ajw.
Ik heb hetzelfde hoor. Het is niet duidelijk hoe je een factuur MET btw-nummer en bedrijfsnaam kan verkrijgen voor Google One en/of YouTube Premium.

Het is het gedoe dan ook niet echt waard om in te brengen...
Ik breng het gewoon in zonder btw nr.
Maar voor die brol als google workspace (voor Gemini) en chatgpt enzo, fuck it.

Enkel voor Meta heb ik het wel in orde gekregen aangezien dat over 1000'en euro's aan advertenties gaat.

Voor Google Cloud krijg ik ook zakelijke facturen, maar bij die andere services niet (wsl bedoeld voor particulieren?).

Het is al prijs met Peppol; de eerste ongeldige factuur is binnen die Billit niet kan verwerken. :laugh:
Het bestand ABC.xml is geen geldige UBL (Failed to convert. Protocol error(Target.createTarget): Target closed. (An internal WebSocket error occurred. Please see the innerException, if present, for more details. ))

Door de grote drukte kan de verwerking van bestanden momenteel vertraging oplopen. Geen zorgen: alle documenten worden verwerkt, alleen kan dit iets langer duren dan gebruikelijk.
Ik verwacht dit jaar wel een prijsverhoging bij Billit, want hun infrastructuur kan het duidelijk niet aan.

Ik verwacht dit jaar wel een prijsverhoging bij Billit, want hun infrastructuur kan het duidelijk niet aan.
Of wat van hun winsten investeren, in 2024 (! toen nog een pak minder Peppol...) 1.871.968 EUR winst :)

Het was niet alleen Billit, ook billtobox en andere facturatieprogramma's hadden er last van. Zelf het netwerk van Peppol was overbelast want facturen kwam niet correct door.

Ook ongelukkige periode, begin van btw-periode... naast iedereen dat nu opstart met het Peppol verhaal zijn er sommige die hun facturen nog niet spreiden en 300 facturen in 1x opladen in dat programma.

Met prijsstijgingen moeten ze opletten natuurlijk, er zijn vele concurrerende programma's... Uiteindelijk is massa kassa toch voor hun.

Billit mag eens hun brakke Billit expenses app updaten ( laatste update bijna jaar geleden). Men kan nog steeds niet op IOS vanuit een andere app een factuur uploaden rechtstreeks in de Billit app...

Er stond in de tijd (https://www.tijd.be/netto/10643152.html) dat de verhoging van 15 naar 18% wss pas 1 april gepubliceerd wordt. Blijkbaar was het geen probleem om nu al interim dividend te doen voor de zekere winst en dan proberen jaar afsluiten voor 1 april, voor al de rest.

Heeft er een IT-er al iets over die auteursrechten opgevangen? Soms voelt dit toch allemaal als broekzak vestzak operaties.

Terug
Bovenaan