Freelancers & Ondernemers

Ik dacht dat mijn boekhouder mijn loonbrief ging verwerken, aangezien er in mijn contract staat: Verwerking lonen bestuurder en/of personeel: ja. Nu moet ik loonadministratie betalen aan een 3de partij: €94 opstartkost, €16 per loonbrief en €12 maandelijkse beheerskost.

Is dit bij de meeste boekhouders zo?
Iedereen betaalt het ergens, ofwel bij je boekhouder ofwel bij een extern loonsecretariaat.
Bij ons fixed jaarprijs 320 EUR dus vergelijkbaar ereloon.

Ik dacht dat mijn boekhouder mijn loonbrief ging verwerken, aangezien er in mijn contract staat: Verwerking lonen bestuurder en/of personeel: ja. Nu moet ik loonadministratie betalen aan een 3de partij: €94 opstartkost, €16 per loonbrief en €12 maandelijkse beheerskost.

Is dit bij de meeste boekhouders zo?
Ja, je boekhouder heeft het over de boekhoudkundige verwerking van de lonen bestuurders/personeel.
Zo zou ik het toch begrijpen. Ik betaal bij SDW ongeveer 24€ per maand geloof ik (+ een 100€ opstartkost).

Bedankt voor de reacties. Bij mijn collega werd het nog door de boekhouder gedaan, maar die gaat dit volgend jaar ook uitbesteden blijkbaar.
Mijn prijzen zijn ook van Liantis.

Iemand van jullie ervaring met de KMO-portefeuille? Heb namelijk een interessante opleiding gevonden, die in aanmerking komt. Is dat gewoon aanvragen en dat is in orde? Of komt daar veel bij kijken?

Iemand van jullie ervaring met de KMO-portefeuille? Heb namelijk een interessante opleiding gevonden, die in aanmerking komt. Is dat gewoon aanvragen en dat is in orde? Of komt daar veel bij kijken?
Gaat meestal wel vlot, uitbetaling ook. Regel alles zo ruim mogelijk op voorhand, dan is het klikken voor de betaling, en gedaan.

Je moet factuurbedrag en aantal lesuren weten, vroeger ook nog dvo nummer van het bedrijf maar denk dat je nu al op naam kan zoeken.
Aanvragen ten laatste 14dagen na de start van opleiding.
Bedrag overschrijven naar sodexo, dan wordt dat aangevuld met subsidiebedrag en dan kan je factuur betalen, btw apart over te schrijven.

We zijn daar weeral hoor, van reprobel.

En elk jaar opnieuw is de website toch weer moeilijker en anders om de nul-aangifte te doen.
Hier zijn ze met de TWEEDE FORMELE HERINNERING per mail. Deze is niet meer zo lollig als de vorige. Vol met rode kleuren. Opvallend veel gebruik van de woorden sancties, boetes, wettelijke, controles,... Nergens een woordje over de nulaangifte.

Ik hoop dat het programma Basta snel terugkomt.

Hier zijn ze met de TWEEDE FORMELE HERINNERING per mail. Deze is niet meer zo lollig als de vorige. Vol met rode kleuren. Opvallend veel gebruik van de woorden sancties, boetes, wettelijke, controles,... Nergens een woordje over de nulaangifte.

Weten we hoe ze die vennootschappen selecteren? Moet je een bezoekbare vestiging hebben, of bepaalde NACE codes?
Ik heb mijn BV sinds feb/mrt (gewoon op thuisadres, geen kantoor, geen openingsuren etc.), maar voorlopig niks gekregen. Ik ga voorlopig ook niet zelf een nulaangifte doen, want dan kan ik dat elk jaar gaan doen :laugh:

Laatst bewerkt:
Weten we hoe ze die vennootschappen selecteren? Moet je een bezoekbare vestiging hebben, of bepaalde NACE codes?
Ik heb mijn BV sinds feb/mrt (gewoon op thuisadres, geen kantoor, geen openingsuren etc.), maar voorlopig niks gekregen. Ik ga ook voorlopig ook niet zelf een nulaangifte doen, want dan kan ik dat elk jaar gaan doen :laugh:
Ik heb een beperkt bijberoep als natuurlijke persoon in nace 70.200. Geen kantoor of dergelijke. Geen vennootschap.

Ik negeer die repobel brieven al jaren.

Ik heb mijn BV sinds feb/mrt (gewoon op thuisadres, geen kantoor, geen openingsuren etc.), maar voorlopig niks gekregen. Ik ga ook voorlopig ook niet zelf een nulaangifte doen, want dan kan ik dat elk jaar gaan doen :laugh:
Ze hebben wel gelijk op 1 vlak: de aangifte is strict genomen wel verplicht.

Het feit dat je een nul-aangifte kan doen, is wel heel goed weggestopt. Ik heb geen idee wat de implicaties zijn van de aangifte niet te doen.

Volgens mij volledige willekeur. Ik ken een freelancer die ongeveer samen met mij begonnen, heeft dat nooit gehad.

Ik had vanaf jaar 1 prijs.

Volgens mij volledige willekeur. Ik ken een freelancer die ongeveer samen met mij begonnen, heeft dat nooit gehad.
Er moet toch een of andere trigger zijn waardoor je op een lijst komt. Ik heb in het KBO ook geen e-mailadres ingevuld. Dus zo kunnen ze me alvast niet bereiken. Website is ook opgedoekt. Ik klaag voorlopig niet natuurlijk, maar vindt het wel frappant.

Ofwel zit daar een Karen op de administratie, die op woensdag niet werkt of die stopt met werken na de 20 dagelijkse brieven :biglaugh:

Ze hebben wel gelijk op 1 vlak: de aangifte is strict genomen wel verplicht.

Het feit dat je een nul-aangifte kan doen, is wel heel goed weggestopt. Ik heb geen idee wat de implicaties zijn van de aangifte niet te doen.

Idem, bij mij vanaf 1e jaar ook 'last'. Volgens mij is dat gewoon automatisch gescraped van de KBO.
Beetje vergelijkbaar met de spam die je ontvangt als net gestarte onderneming (brieven vermomd als facturen van Unizo etc).

Er moet toch een of andere trigger zijn waardoor je op een lijst komt. Ik heb in het KBO ook geen e-mailadres ingevuld. Dus zo kunnen ze me alvast niet bereiken. Website is ook opgedoekt. Ik klaag voorlopig niet natuurlijk, maar vindt het wel frappant.

Ofwel zit daar een Karen op de administratie, die op woensdag niet werkt of die stopt met werken na de 20 dagelijkse brieven :biglaugh:
Ik denk dat je er dichterbij zit dan je denkt XD

Ik heb mijn BV sinds feb/mrt (gewoon op thuisadres, geen kantoor, geen openingsuren etc.), maar voorlopig niks gekregen. Ik ga voorlopig ook niet zelf een nulaangifte doen, want dan kan ik dat elk jaar gaan doen :laugh:
Geen idee eigenlijk. Heel dat reprobel gedoe zegt me al 16+ jaar niks... Sinds oprichting vennootschap in 2003 tot heden dus nooit iets ontvangen van reprobel. Ook nooit geen 0-aanfgifte gedaan, laat staan, me aangemeld op die website... Als je het zoekt zal je het zeker en vast krijgen! 😂

Vermoedelijk schrijven ze vooral recent opgerichte vennootschappen & zelfstandigen aan...

Op de KBO raad ik ook aan geen contactgegevens te vermelden, heb dat één keer gedaan, en ik kreeg opvallend meer spam mails & telefoontjes van marktonderzoekbureaus en andere zever. Als er iets officieel en belangrijk is, krijg je dat toch via de post of via de eBox enterprise.

Terug
Bovenaan