Freelancers & Ondernemers

Het voordeel van rijplezier. Je zegt het zelf, van zodra de fiscale voordelen wegvallen zullen er weinigen kiezen voor een EV, dat is énkel door het fiscaal voordeel dat mensen die kopen.

Dus dat ze maar oppassen met het terugschroeven van de aftrekbaarheid.
Welk rijplezier haalt iedereen dan uit zijn bmw x1 16d? Dat was een heel populaire leasingwagen voordat we richting EV’s gepushed waren.

Ik kan je zeggen dat een EV een stuk leuker rijdt dan een 1,5l dieseltje.
Het zou mij dan ook zeer hard verbazen dat brandstof terug populairder wordt, de overheid zal er wel voor zorgen dat je altijd duurder uitkomt (zolang je geen ICE van 15k vergelijkt met een EV van +50k).

Welk rijplezier haalt iedereen dan uit zijn bmw x1 16d? Dat was een heel populaire leasingwagen voordat we richting EV’s gepushed waren.

Ik kan je zeggen dat een EV een stuk leuker rijdt dan een 1,5l dieseltje.
Het zou mij dan ook zeer hard verbazen dat brandstof terug populairder wordt, de overheid zal er wel voor zorgen dat je altijd duurder uitkomt (zolang je geen ICE van 15k vergelijkt met een EV van +50k).
Dit dus, mensen vergeten echt wat voor een nest bedrijfswagens waren pre-EV. 9/10 zat je beperkt door CO2 uitstaat waardoor je daar vaak full option kon gaan maar op compleet underpowered auto's. Een auto van >200pk was toen echt iets spectaculair.

ik rijg veel liever met mijn tesla dan met een benzine of hybride.

Zelfs met ICE auto's met gelijkaardige pk's zou ik nog mijn tesla verkiezen vanwege het instant vermogen.
Na 2 jaar met de model Y performance, tijd terug met een XM gereden, als je vloert, de tijd tegen dat die motor is aangeslaan en dat je effectief vertrekt duur toch wel lang vind ik.

Ik spreek me nu niet uit over supercars hé, dat is echt een ervaring, maar anders geef mij maar gewoon een EV met 500pk.

Het voordeel van rijplezier. Je zegt het zelf, van zodra de fiscale voordelen wegvallen zullen er weinigen kiezen voor een EV, dat is énkel door het fiscaal voordeel dat mensen die kopen.

Dus dat ze maar oppassen met het terugschroeven van de aftrekbaarheid.
geloof je nu echt dat er ook maar iemand wakker ligt van wat persoon x of y koopt?
Who gives a fuck.

Dat zou goed zijn voor ons milieu. Ik heb eens gehoord dat die beter zijn dan een benzine / diesel (voor het milieu) dus ja, dat is een opdracht voor de overheid. Een beetje zoals de zonnepanelen en dergelijke

Dat zou goed zijn voor ons milieu. Ik heb eens gehoord dat die beter zijn dan een benzine / diesel (voor het milieu) dus ja, dat is een opdracht voor de overheid. Een beetje zoals de zonnepanelen en dergelijke
Geen auto's is nog beter voor het milieu.

Ik geloof dat de verkoop van EV zal dalen als ze de aftrekbaarheid daarvan laten dalen naar 50%
Enkel voor mensen die niet goed kunnen rekenen.

Als de aftrekbaarheid van een benzinewagen naar 0% gaat, en een EV van 100% naar 50%, dan wordt een EV nog interessanter dan nu. Alleen géén wagen wordt nog interessanter.

Enkel voor mensen die niet goed kunnen rekenen.

Als de aftrekbaarheid van een benzinewagen naar 0% gaat, en een EV van 100% naar 50%, dan wordt een EV nog interessanter dan nu. Alleen géén wagen wordt nog interessanter.
En dus nóg beter voor het milieu :biglaugh:

Ik geloof dat de verkoop van EV zal dalen als ze de aftrekbaarheid daarvan laten dalen naar 50%
Ik twijfel daar sterk aan.
Jij houdt van verbrandingsmotoren, en je bent zeer zeker niet de enige!

Jij, en de anderen die van verbrandingsmotoren houden zijn wel sterk in de minderheid, een groepje hobbyisten laat ons zeggen.

Ik, en ik durf te zeggen zeer veel anderen, huiveren van terug naar verbrandingsmotoren te moeten gaan, toch zeker als daily driver!

Wil niet zeggen dat we geen "fun car" met ice motor zouden willen hebben, maar dat is dan voor het weekend.
MX5'je of een boxter zie ik nog wel op de oprit staan.

Maar terug die 40,000 werk km per jaar met die vibrerende, luidruchtige, ellendig traag reagerende verbrandingsmotoren, no thanks.
Die airco of verwarming geen kwartiertje voor je vertrekt kunnen opzetten, pff, echt niet.

Zelfs al zou elektrisch op het einde van de rit wat duurder worden (wat het dus nooit zal worden, tenzij je met plezier van een 300pk of meer EV naar een 95PK benzine wil gaan), ik alvast ga nooit meer overschakelen!

Jouw persoonlijke gevoelens over wagens projecteren als de waarheid voor de meerderheid van de chauffeurs lijkt me wel heel vreemd en totaal onrealistisch!

Jij, en de anderen die van verbrandingsmotoren houden zijn wel sterk in de minderheid, een groepje hobbyisten laat ons zeggen.
Ik hoor andere zaken van mijn tante, nonkel, ouders, nichtjes en kozijntjes. Zeg maar de niet-zelfstandigen die nog met een benzine motor rijden.

Toch wel straf dat je dit zegt:
Jouw persoonlijke gevoelens over wagens projecteren als de waarheid voor de meerderheid van de chauffeurs lijkt me wel heel vreemd en totaal onrealistisch!

Google zegt nochtans:

In België rijden op dit moment meer dan 250.000 volledig elektrische personenwagens. Dit is ongeveer 4,2% van het totale personenwagenpark van 6 miljoen voertuigen. Daarnaast zijn er nog ongeveer 710.000 hybride voertuigen. Dit betekent dat ongeveer 11,7% van het Belgische wagenpark uit hybride voertuigen bestaat.

Dat is in totaal 15,9% en full elektrisch amper 4,2%. Dat heeft puur op gebied van cijfers weinig te maken met mijn persoonlijke mening. Face it, zonder de zelfstandigen waren de elektrische wagens een grote flop. En de zelfstandigen kopen die alleen maar wegens de aftrekbaarheid.

Ik hoor andere zaken van mijn tante, nonkel, ouders, nichtjes en kozijntjes. Zeg maar de niet-zelfstandigen die nog met een benzine motor rijden.
Je hoort dus van verbrandingsmotorenbezitters die nog geen elektrische wagen hebben dat ze graag met een verbrandingsmotor rijden? Niet echt verbazend, hé. Wie het verschil in comfort niet kent, blijft vaak bij zijn aankoopgewoonten qua voorkeur.

Toch wel straf dat je dit zegt:

Google zegt nochtans:

In België rijden op dit moment meer dan 250.000 volledig elektrische personenwagens. Dit is ongeveer 4,2% van het totale personenwagenpark van 6 miljoen voertuigen. Daarnaast zijn er nog ongeveer 710.000 hybride voertuigen. Dit betekent dat ongeveer 11,7% van het Belgische wagenpark uit hybride voertuigen bestaat.

Dat is in totaal 15,9% en full elektrisch amper 4,2%. Dat heeft puur op gebied van cijfers weinig te maken met mijn persoonlijke mening. Face it, zonder de zelfstandigen waren de elektrische wagens een grote flop. En de zelfstandigen kopen die alleen maar wegens de aftrekbaarheid.
Wat voor nut heeft het om cijfers over het bezit te gebruiken, die weinig zeggen over de huidige nieuwe auto's? Mijn auto's zitten ook in de statistieken en zijn 17 en 11 jaar oud, toen was het nog bijna onmogelijk om een betaalbare elektrische te vinden.

Feit is dat 66% van de nieuwe wagens hybride of full-electric zijn. https://statbel.fgov.be/nl/themas/mobiliteit/verkeer/inschrijving-motorvoertuigen . Tuurlijk heeft dat met bedrijfswagens te maken, maar die zijn al een tijd de motor van vervangingen.

Terug
Bovenaan