Als reservist kan je zo wel wat gaten opvullen door in tijdelijke loondienst een aantal maanden werken. Goeie voorwaarden, ook voor je pensioen, en qua ervaring kan het ook wel tellen.Daar nemen ze geen freelancers aan. Ik heb aantal zaken pending, maar het duurt allemaal lang en soms komt er zelfs na 1 of 2 interviews gewoon geen nieuws meer. Rare toestanden.
Zijn je contacten en gesprekken dan via tussenpersonen geïnitieerd of direct met eindklanten? Ik initieer meestal zelf het contact via (ex-) collega's en gebruik die tussenpersonen enkel voor de contractuele afhandeling etc. Vaak wordt er op die manier plots budget gevonden, kunnen er projecten vanop een roadmap sneller gestart worden etc. In loondienst hield ik ook steeds wat marge om goeie mensen die passeren aan te werven of in te huren. Werk is er altijd als je de juiste mensen vindt.
Via tussenpersonen is het inderdaad allemaal maar random, maar ook bedrijven zelf recruteren vaak 'bodies' om een stoel te vullen, die ze elke zoveel maand blijven roteren om een status quo te behouden.