Mijn gevoel is dat er veel mensen op de bank zitten en op zoek zijn. Ik zit zelf nu 2 maand thuis. Al zeker op >150 functies gesolliciteerd, plus al mijn contacten aangeschreven. Al ettelijke interviews gehad, om dan op het eind te horen dat ze iemand anders genomen hebben en dat ik op de 2e plaats ben geëindigd. Ja goed, maar wat ben ik daarmee.
1 keer is het contract van die andere niet kunnen doorgaan, en werd ik zogezegd naar voor geschoven omdat ik 2e keuze was. Nooit meer iets van gehoord.
Soms krijg ik bericht van recruiters met de vraag wanneer ze me best bellen. Dat soort mails snap ik niet, waarom niet ineens bellen. Als je dan antwoordt, bellen ze uiteindelijk nooit en krijg je zelfs geen antwoord meer.
Paar keer al te horen gekregen dat ik te duur was. 750/dag voor iemand met 27j ervaring in infrastructuur, management, cybersecurity en ITIL, en gecertifieerd is als ISO 27K1 lead auditor.. De laatste 10 a 15 jaar zelf niet meer technisch handson bezig geweest. En te weten dat ik altijd zeg dat mijn tarief bespreekbaar is, en afhankelijk van duur van de opdracht, afstand van bij mij thuis en aantal dagen homeworking. En ik zoek echt wel tot ver he.. Wonende in Marche en Famenne, maar gesolliciteerd op jobs in Kortrijk, Antwerpen, NL Limburg, Hasselt, ... GH Luxemburg.
Mijn reserves zijn nu op, dus ik moet nu echt wel iets vinden :-(