Freelancers & Ondernemers

Je kan in billit instellen dat ze je inkomende mails kunnen 'bekijken' en automatisch bijlagen gaan detecteren en verwerken in de snelle invoer.
Of je slaat het emailadres waarnaar je de mails moet sturen voor automatische verwerking onder iets makkelijk op en als je een mail krijgt duw je op forward en verzend je het zelf naar die snelle invoer.
Waarom zou je willen klooien met die PDF op te slaan op u ios en dan te verwerken in de app.
Ik open die app eigenlijk nooit, werk altijd in de browser.
Ik hoef de pdf niet op te slaan. Gewoon openen in billit vanuit een andere app.

Werk jij bij billit misschien ? :D

Maakt wel uit, zowel klant als boekhouder heeft er baat bij.
Neen, zeker niet. Maar voor mij werkt het prima.
Er zijn twee andere mogelijkheden, zoals ik zeg zelfs automatisch detecteren van pdf's in je mailbox.
Waarom wil je dan niet afwijken van jouw manier waar geen goede oplossing voor is?

Excuseer als dit niet de juiste plek is, maar ik ben vrij dringend op zoek naar een goede boekhouder in regio Antwerpen die me kan begeleiden bij het opstarten van een BV voor freelance IT consulting. Mag zeker ook in PM!

Excuseer als dit niet de juiste plek is, maar ik ben vrij dringend op zoek naar een goede boekhouder in regio Antwerpen die me kan begeleiden bij het opstarten van een BV voor freelance IT consulting. Mag zeker ook in PM!
In principe gaat elke boekhouder dat (kunnen) doen, is namelijk één van de makkelijkste klanten denkbaar. Als je een 100% digitale boekhouder zoekt kan ik je de mijne wel aanbevelen, maar die zit niet in Antwerpen. Ik ben er echter nog nooit naartoe moeten gaan, alles (van oprichting tot resultaatsbespreking) gebeurt er digitaal.

Als je een meer lokale boekhouder zoekt moet je best uw regio wat verfijnen, want Antwerpen is nogal groot.

@anders. heb jij uiteindelijk geen probos gedaan? ervaring? Ben aan het twijfelen om het toch te lanceren...
Probos niet, maar wel gewoon warrantenplan (in essentie hetzelfde). Maar dat zal ook wel niet blijven bestaan als ze VVPR bis aanpakken...
Ervaring: het is wat paperassenwerk (elke maand wat documenten tekenen en een overschrijving).

Ik heb de knoop doorgehakt heb besloten om naast mijn hoofdberoep ook batterijopslagsystemen, zonnepaneelinstallaties te installeren alsook elektrische installaties te depanneren.
Het is een beetje uit de hand gelopen hobby... het helpt dat iedereen die bij mij thuis passeert een deftige solar/batterijopslaginstallatie kan bekijken.

Ik heb al een aantal klanten die een kleine en een heel groot batterijopslagsysteem(+30kWh) willen.
De skills, tools & software heb ik al.
Het lijkt met wel te doen aangezien ik 28 weken per jaar thuis ben en er zit ook niet heel veel druk achter want ik heb een deftig loon uit mijn hoofdberoep.
Alle winst kan dus mooi blijven staan tot ik het eruit haal via VVPRbis (als dat dan nog bestaat)

De grootste uitdaging zal de administratie zijn maar daar kan ik mij mee bezighouden als ik offshore zit op mijn hoofdberoep (in mijn vrije tijd hé ;) )

Iemand enige tips?
Ik ben nog aan het rondkijken voor een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Ik heb de knoop doorgehakt heb besloten om naast mijn hoofdberoep ook batterijopslagsystemen, zonnepaneelinstallaties te installeren alsook elektrische installaties te depanneren.
Het is een beetje uit de hand gelopen hobby... het helpt dat iedereen die bij mij thuis passeert een deftige solar/batterijopslaginstallatie kan bekijken.

Ik heb al een aantal klanten die een kleine en een heel groot batterijopslagsysteem(+30kWh) willen.
De skills, tools & software heb ik al.
Het lijkt met wel te doen aangezien ik 28 weken per jaar thuis ben en er zit ook niet heel veel druk achter want ik heb een deftig loon uit mijn hoofdberoep.
Alle winst kan dus mooi blijven staan tot ik het eruit haal via VVPRbis (als dat dan nog bestaat)

De grootste uitdaging zal de administratie zijn maar daar kan ik mij mee bezighouden als ik offshore zit op mijn hoofdberoep (in mijn vrije tijd hé ;) )

Iemand enige tips?
Ik ben nog aan het rondkijken voor een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
Als ik mij niet vergis zit gij regelmatig voor langere tijd offshore, hou daar goed rekening mee en meld dat ook altijd zeer duidelijk aan klanten. Want dat knipt natuurlijk serieus in uw flexibiliteit qua planning, zeker als ge ook in nieuwbouw wilt instappen waar planningen notoir flu zijn en alles afhankelijk is van elkaar (gij wilt niet de hele bouw ophouden omdat er iets een week verschoven is tot net als gij voor 3 maand wegzijt).
Naar service (zowel na verkoop als herstelling/depannage) geld dat eens zo hard. Van zodra ge dit professioneel doet is er (ook wettelijk) een enorme verwachting naar ondersteuning en service toe.
Dat hoeft geen probleem te zijn, zeker als ge toch keuze in projecten zou hebben.
Focus u op stand-alone, zonder samenwerking met of afhankelijkheid van anderen zou ik aanraden.

Ben ook heel content van billit toch, met jaarlijks een 7-800 facutren (aan- en verkoop) werkt heel vlot, de OCR doet 95% van de gevallen zijn ding.

Enige idd de app is vrij beperkt, maar die gebruik ik enkel om restaurantbonnetjes in te scannen.

Ik heb momenteel nog een contract met opdrachtgever tot het einde van het jaar (softwareontwikkeling/architectuur/infrastructuur).

Er is echter een voor mij te groot verschil in visie en aanpak, waardoor ik denk na of tijdens de zomer toch al een andere opdracht te zoeken... Ik hoor echter langs alle kanten dat het middelmatig gaat met de IT-markt en dat er minder en minder vacatures zijn voor freelancers en ook vaak veel kandidaten voor vacatures... Dus veel volk "op de bank" en heb ergens wel "schrik" dat de zoektocht naar iets nieuws zal tegenslagen...

Ik vroeg me af of jullie dat ook zo ervaren, dat het minder goed lijkt te gaan op de IT-jobmarkt?

Laatst bewerkt:
Ik heb momenteel nog een contract met opdrachtgever tot het einde van het jaar (softwareontwikkeling/architectuur/infrastructuur).

Er is echter een voor mij te groot verschil in visie en aanpak, waardoor ik denk na of tijdens de zomer toch al een andere opdracht te zoeken... Ik hoor echter langs alle kanten dat het middelmatig gaat met de IT-markt en dat er minder en minder vacatures zijn voor freelancers en ook vaak veel kandidaten voor vacatures... Dus veel volk "op de bank" en heb ergens wel "schrik" dat de zoektocht naar iets nieuws zal tegenslagen...

Ik vroeg me af of jullie dat ook zo ervaren, dat het minder goed lijkt te gaan op de IT-jobmarkt?
Mijn gevoel is dat het vooral de junior en in mindere mate medior profielen zijn waar het minder voor is momenteel.

Mijn gevoel is dat er veel mensen op de bank zitten en op zoek zijn. Ik zit zelf nu 2 maand thuis. Al zeker op >150 functies gesolliciteerd, plus al mijn contacten aangeschreven. Al ettelijke interviews gehad, om dan op het eind te horen dat ze iemand anders genomen hebben en dat ik op de 2e plaats ben geëindigd. Ja goed, maar wat ben ik daarmee.
1 keer is het contract van die andere niet kunnen doorgaan, en werd ik zogezegd naar voor geschoven omdat ik 2e keuze was. Nooit meer iets van gehoord.
Soms krijg ik bericht van recruiters met de vraag wanneer ze me best bellen. Dat soort mails snap ik niet, waarom niet ineens bellen. Als je dan antwoordt, bellen ze uiteindelijk nooit en krijg je zelfs geen antwoord meer.
Paar keer al te horen gekregen dat ik te duur was. 750/dag voor iemand met 27j ervaring in infrastructuur, management, cybersecurity en ITIL, en gecertifieerd is als ISO 27K1 lead auditor.. De laatste 10 a 15 jaar zelf niet meer technisch handson bezig geweest. En te weten dat ik altijd zeg dat mijn tarief bespreekbaar is, en afhankelijk van duur van de opdracht, afstand van bij mij thuis en aantal dagen homeworking. En ik zoek echt wel tot ver he.. Wonende in Marche en Famenne, maar gesolliciteerd op jobs in Kortrijk, Antwerpen, NL Limburg, Hasselt, ... GH Luxemburg.
Mijn reserves zijn nu op, dus ik moet nu echt wel iets vinden :-(

Soms krijg ik bericht van recruiters met de vraag wanneer ze me best bellen. Dat soort mails snap ik niet, waarom niet ineens bellen.
Ik vind dat juist logisch. Niets zo irritant als een beldolle recruiter die je tijdens de werkuren, meetings, en/of onsite dag belt. Worst case zien collega's die dan met naam + recruitbedrijf op je smartphone verschijnen als je die nog als contact hebt staan.

In ieder geval wens ik je veel succes. Ik trek toch grote ogen van je bericht, want normaal is cyber security nog steeds hot. Desnoods toch maar ergens in loondienst gaan tot de recessie voorbij is, en de vennootschap even in de mottenballen steken? Heb de indruk dat er veel meer aanbiedingen zijn in loondienst tegenwoordig.

Mijn gevoel is dat er veel mensen op de bank zitten en op zoek zijn. Ik zit zelf nu 2 maand thuis. Al zeker op >150 functies gesolliciteerd, plus al mijn contacten aangeschreven. Al ettelijke interviews gehad, om dan op het eind te horen dat ze iemand anders genomen hebben en dat ik op de 2e plaats ben geëindigd. Ja goed, maar wat ben ik daarmee.
1 keer is het contract van die andere niet kunnen doorgaan, en werd ik zogezegd naar voor geschoven omdat ik 2e keuze was. Nooit meer iets van gehoord.
Soms krijg ik bericht van recruiters met de vraag wanneer ze me best bellen. Dat soort mails snap ik niet, waarom niet ineens bellen. Als je dan antwoordt, bellen ze uiteindelijk nooit en krijg je zelfs geen antwoord meer.
Paar keer al te horen gekregen dat ik te duur was. 750/dag voor iemand met 27j ervaring in infrastructuur, management, cybersecurity en ITIL, en gecertifieerd is als ISO 27K1 lead auditor.. De laatste 10 a 15 jaar zelf niet meer technisch handson bezig geweest. En te weten dat ik altijd zeg dat mijn tarief bespreekbaar is, en afhankelijk van duur van de opdracht, afstand van bij mij thuis en aantal dagen homeworking. En ik zoek echt wel tot ver he.. Wonende in Marche en Famenne, maar gesolliciteerd op jobs in Kortrijk, Antwerpen, NL Limburg, Hasselt, ... GH Luxemburg.
Dit verbaast me toch met jouw skils? Zeker Cybersecurity en infra. Ik veronderstel dat je ervaring hebt met IaC (Ansible, Terraform)? Heb je ervaring met Azure, AWS of GCS? Met ervaring bedoel ik het vrij breed. Ken je de tech, basis setup? Zelfs zonder echte ervaring is het toch mogelijk om binnen een paar maand basis setups te begrijpen en eventueel te onderhouden?

Ik zit tegen einde van het jaar meer in de buurt van jouw tarief maar tot op heden altijd vlot iets gevonden. Nuja, het kan altijd zijn dat je met je tarief op zo'n grens zit waar ze of steeds iemand goedkoper vinden, of net niet op het niveau van management waar ze dan weer meer betalen maar dan iemand zoeken met meer management ervaring?

Laatst bewerkt:
2 maand thuis en de reserves al op ? Veel risico genomen met (privé) investeringen ?

En ik zoek echt wel tot ver he.. Wonende in Marche en Famenne, maar gesolliciteerd op jobs in Kortrijk, Antwerpen, NL Limburg, Hasselt, ... GH Luxemburg.
Kan je dan niet ergens in Luxemburg als IT'er vast in dienst gaan werken? Gaat volgens mij meer netto opleveren dan je 750€/dag en meer werkzekerheid bieden. Staan toch veel IT vacatures open daar bij de financiële bedrijven die ik ken.

Na een tijdje hier gevolgd te hebben zou ik ook de stap willen zetten naar freelance als GRC consultant. Ik ben met een bedrijf in gesprek voor mijn eerste opdracht en die zouden graag willen dat ik half juli start.

Qua opzeg is dat geen probleem want ik heb nog heel wat verlofdagen staan die ik zal moeten opnemen. Ik zal echter wel op zoek moeten naar een boekhouder en een vennootschap moeten oprichten. Hoelang duurt het oprichten van een vennootschap doorgaans? Indien er mensen een boekhouder in of rond Antwerpen kunnen aanraden is dit ook welkom!

Het dagtarief dat het bedrijf mij voorstelt is 700€ en uit de berichten hier heb ik gelezen dat het dan best is om voor een BV of een commanditaire vennootschap te gaan maar wat zijn in de praktijk de voornaamste verschillen tussen de twee ?

Terug
Bovenaan