Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Recht op uitkering van ziekenfonds (idd niet veel):Ik moet een zware operatie ondergaan en zal 8 weken out zijn. Waar heb ik recht op? Niet dat het veel is maar ja… Kan ik dit op voorhand aanvragen want ik weet al wanneer de operatie staat ingepland.
Ik moet een zware operatie ondergaan en zal 8 weken out zijn. Waar heb ik recht op? Niet dat het veel is maar ja… Kan ik dit op voorhand aanvragen want ik weet al wanneer de operatie staat ingepland.
Attest van arbeidsongeschiktheid binnen doen bij jouw ziekenfonds.Ik snap het niet, moet ik nu mijn ziekenfonds contacteren of Acerta?
Mijn facturatiesysteem stuurt automatisch facturen (buiten mijn manueel extra werk) wegens onderhoudscontracten. Best deze dan 2 maanden uitstellen zeker?
Normaal wel, maar er is nog niets definitief uit regeerakkoord.Wat is dat met dat VAA max 20%? Komt dat er nu door?
Dus sociale bijdrage voor iedereen naar privé schuivenNormaal wel, maar er is nog niets definitief uit regeerakkoord.
De bedrijfsleidersbezoldiging zal in de toekomst voor maximaal 20% van het jaarlijkse brutoloon uit voordelen alle aard mogen bestaan.
Indien meer = 25% vennb ipv 20%.

Lijkt mij vooral nen ambetante voor bedrijfsleiders met meerdere bedrijfswagens en/of die in een pand wonen "via" de vennootschap (die het pand in eigendom heeft of huurt), want dan is er een VAA in functie van het KI van dat pand. Dan ga je (zonder sociale bijdragen) snel richting >= 10K VAA zitten (50.000 x 20%).Dus sociale bijdrage voor iedereen naar privé schuiven
Ik snap het nut/de reden van die regel niet eigenlijk
Inderdaad dit denk ik, nog wat meer ontmoediging om privé vastgoed via vennootschap te laten lopen.Lijkt mij vooral nen ambetante voor bedrijfsleiders met meerdere bedrijfswagens en/of die in een pand wonen "via" de vennootschap (die het pand in eigendom heeft of huurt), want dan is er een VAA in functie van het KI van dat pand. Dan ga je (zonder sociale bijdragen) snel richting >= 10K VAA zitten (50.000 x 20%).
Lijkt me vooral een ambetante voor bedrijfsleiders die zich een minimumloon uitkeren, in een pand van de vennootschap wonen en een bedrijfswagen hebben...Lijkt mij vooral nen ambetante voor bedrijfsleiders met meerdere bedrijfswagens en/of die in een pand wonen "via" de vennootschap (die het pand in eigendom heeft of huurt), want dan is er een VAA in functie van het KI van dat pand. Dan ga je (zonder sociale bijdragen) snel richting >= 10K VAA zitten (50.000 x 20%).
Er staat nergens dat je het verlaagd tarief verliest, dus ik vermoed dat het gewoon moet en er geen alternatief is. Dat zou ook maar logisch zijn, want anders verandert er niks aan de huidige situatie en verlaag je beter je bezoldiging, met behoud van alle soorten VAA.Indien meer = 25% vennb ipv 20%.
)Vergeef mij, ik ben niet 100% mee: is dat dan van toepassing als je pakweg de bureau/werkruimte van je prive-woning verhuurt aan je vennootschap?Lijkt mij vooral nen ambetante voor bedrijfsleiders met meerdere bedrijfswagens en/of die in een pand wonen "via" de vennootschap (die het pand in eigendom heeft of huurt), want dan is er een VAA in functie van het KI van dat pand. Dan ga je (zonder sociale bijdragen) snel richting >= 10K VAA zitten (50.000 x 20%).
Stel dat je vennootschap een pand huurt of in eigendom heeft, en jij als bedrijfsleider woont in dat pand (gedomicilieerd adres) terwijl je vennootschap dus de kosten draagt, dan resulteert dat ook in een VAA. En dat VAA is in functie van het KI van dat pand, dus dat loopt snel hoog op. Hier een tool om te berekenen. Als ze nu dus het VAA gaan plafonneren tot 10.000 euro maximum, dan is dat een probleem (fiscaal slechter, want hogere vennootschapsbelasting) voor de bedrijfsleiders die in een pand wonen via hun vennootschap (want die gaan snel boven die 10.000 euro zitten, probeer maar eens met die tool). Maar het is een situatie die in de praktijk volgens mij niet veel voorkomt, dus ik denk niet dat er hier veel zitten die dat nadeel zullen ondervinden.Vergeef mij, ik ben niet 100% mee: is dat dan van toepassing als je pakweg de bureau/werkruimte van je prive-woning verhuurt aan je vennootschap?
Best eens met uw boekhouder opnemen. Er zijn stukken voor welk er sowieso een langere termijn dan de algemene termijnen geldt.iemand die weet tot welk jaar je de boekhouding nog moet bijhouden. Met de switch van 7 naar 10 jaar raak ik ze echt niet meer aan uit welke jaren nog bewaard moeten worden.