Freelancers & Ondernemers

In de meeste gevallen maak ik een CN + nieuwe factuur.
Enkel voor mensen die ik ken en zeker ben dat ze die factuur gaan weg gooien en niet in de boekhouding steken pas ik de factuur zelf aan, is soms ook eens een adres aanpassing ofzo bv.

Maar op zich, hun boekhouder moet dat toch zien als die er dubbel in zit en gewoon de correcte er in steken.

Ik kreeg hier de vraag van de boekhouder om privéfacturen van energie/water/verzekeringen/onroerende voorheffing door te sturen. Iemand een idee waarvoor dat zou zijn?

Ik kreeg hier de vraag van de boekhouder om privéfacturen van energie/water/verzekeringen/onroerende voorheffing door te sturen. Iemand een idee waarvoor dat zou zijn?

Om te checken of uw kostenvergoeding in lijn ligt? KI is om uw huur te bepalen.

Om te checken of uw kostenvergoeding in lijn ligt? KI is om uw huur te bepalen.
ah, het zou misschien wel kunnen dat mijn huurcontract (ik heb nog een voorafbetaling van huur kunnen doen) dit jaar vervalt. en dat ze daarom willen berekenen wat huur moet zijn voor volgende contract.

Bij welke andere landen worden - net zoals in België - jaarrekeningen van vennootschappen publiek gemaakt?
Nederland: Alle BV's en NV's moeten hun jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel, die publiek toegankelijk is.
Frankrijk: Bedrijven moeten hun jaarrekeningen indienen bij het 'Registre du Commerce et des Sociétés' (RCS), die openbaar zijn.
Duitsland: Jaarrekeningen worden gepubliceerd in het Bundesanzeiger en zijn online toegankelijk.
Luxemburg: Jaarrekeningen worden gedeponeerd bij het 'Registre de Commerce et des Sociétés' (RCS) en zijn publiek beschikbaar.

In bv. Nederland is dat wel betalend zie ik, 3,95 EUR/jaarrekening.

Bij welke andere landen worden - net zoals in België - jaarrekeningen van vennootschappen publiek gemaakt?
In de meeste landen, sowieso een europese verplichting. In bijna elk land wordt er wel uitzonderingen gemaakt voor kleine bedrijven.

Had Gert Verhulst zo geen atypische constructie uitgewerkt om dat niet meer publiek te hebben? Mijn buurman heeft de vraag gesteld aan zijn boekhouder - schrik dat zijn klanten zouden zien hoeveel winst er wordt gemaakt - ca 95% van zijn omzet/winst is van 2 klanten.

Ik krijg sociale bijdragen terug, de zaak betaalt die, dus vaa betaald. Stort ik die gewoon door naar de prive? Of is er meer nodig?

Ik moet 3.5K privé bijleggen voor 2023 :'(
Dat pikt. Ik krijg 1.8k terug, geen idee waarom want dacht dat dit op basis van loon is en dat altijd zou rond 45k moeten zijn. Tot zover ik weet is het de eerste keer dat ik dit terug krijg. Maar zou het prive wel kunnen gebruiken dus daarmee de vraag. Zou zonde zijn dat het daar een jaar op RC staat.

Terug
Bovenaan