Freelancers & Ondernemers

Fuck. Gaan schaatsen met de kleine en een beetje gefaald als papa.

Durfde niet weg van de rand, durfde geen risico nemen om slecht te vallen en iets te breken, dan is mijn zaak geruineerd 😅

Fuck. Gaan schaatsen met de kleine en een beetje gefaald als papa.

Durfde niet weg van de rand, durfde geen risico nemen om slecht te vallen en iets te breken, dan is mijn zaak geruineerd 😅
Zo ga ik ook al enkele jaren niet meer skiën, bij een val na te skiën over steen eens bijna met m'n hoofd terechtgekomen op een rots.
'k Blijf dan van 's ochtends al hangen in 't restaurant of den après-ski (met m'n laptop). Alé, niet dat ik nog vaak ga skiën anyway, maar met de verhuis in aantocht, misschien volgende winter dan wel weer...

Ik koop maaltijdcheques voor mezelf met de vennootschap. Kan ik deze enkel kopen voor reeds geleverde prestaties of kan ik al een kwartaal of zelf een jaar op voorhand kopen? Bv. nu cheques kopen voor het 1e kwartaal 2025 of gans 2025?

De cijfers zijn binnen van vorig jaar: we zitten op net geen 170k in mijn tweede boekjaar omzet. Overtreft mijn stoutste dromen voor ik begonnen was.

"Ben ja bang van iets te breken, papa?"

"bwa... vooral bang dat mijn omzet er aan is!"

exact.
Elke maand tikt hier ongeveer 10k van de rekening af ongeacht of ik werk of niet, dus mag er eigenlijk van dromen dat ik zou mijn pols breken.

De cijfers zijn binnen van vorig jaar: we zitten op net geen 170k in mijn tweede boekjaar omzet. Overtreft mijn stoutste dromen voor ik begonnen was.

Proficiat :cool:

exact.
Elke maand tikt hier ongeveer 10k van de rekening af ongeacht of ik werk of niet, dus mag er eigenlijk van dromen dat ik zou mijn pols breken.

Proficiat :cool:
Merci!

Ook wel amper verlof gepakt: in september 2 weken op reis geweest maar dat is het zowat op een gans jaar.

En oprecht: ik versta 100% dat je 0 risico neemt. Het kunnen dure grapjes worden op die ijsbaan...

Laatst bewerkt:
Ik koop maaltijdcheques voor mezelf met de vennootschap. Kan ik deze enkel kopen voor reeds geleverde prestaties of kan ik al een kwartaal of zelf een jaar op voorhand kopen? Bv. nu cheques kopen voor het 1e kwartaal 2025 of gans 2025?

Ik koop iedere maand 20 maaltijdcheques, ongeacht of ik al dan niet factureerbare dagen heb gehad. Ik heb vorig jaar ook eens in januari al maaltijdcheques gekocht voor het eerste kwartaal maar naar kosten toe heb ik evenveel betaald als dat ik dit per maand zou doen.

Mijn maaltijdcheques zijn van Edenred.

Ik koop iedere maand 20 maaltijdcheques, ongeacht of ik al dan niet factureerbare dagen heb gehad. Ik heb vorig jaar ook eens in januari al maaltijdcheques gekocht voor het eerste kwartaal maar naar kosten toe heb ik evenveel betaald als dat ik dit per maand zou doen.

Mijn maaltijdcheques zijn van Edenred.

1x per jaar en je bent er vanaf :)

Na 6 (of 7?) jaar met een management vennootschap te werken in de family business, start ik in feb/mrt samen met mijn vriendin een gloednieuwe wellness bij ons thuis.
Geen al te zotte investering (+/- 150K), maar het blijft toch wel spannend om na al die jaren eens zelf iets “vanaf 0” te starten zonder invloed van de ouders :)
Ik blijf in de zaak verder werken, dus zekerheid van inkomsten zal niet wegvallen.
Hospitality sector heeft mij altijd al geboeid, dus wie weet waar we in de toekomst belanden 😀

Wish us luck!

Is het niet interessanter om te werken met die 20 euro dagvergoeding? Mag je 16x per maand doen dacht ik, dus 320 euro en je hebt de administratie niet van die maaltijdcheques.
Dat is dacht ik enkel als je effectief kan aantonen dat je op verplaatsing was op die specifieke dagen en je mag dat niet combineren met maaltijdcheques of andersom.

En administratie maaltijdcheques? 1 x per jaar bestellen neemt heus niet veel tijd in beslag, qua loonfiche vraag je het sociaal secretariaat iedere maand hetzelfde bedrag toe te voegen. Done.

Ik koop iedere maand 20 maaltijdcheques, ongeacht of ik al dan niet factureerbare dagen heb gehad.
Geen goed idee. De fiscus aanvaardt voor een bedrijfsleider maximaal 220 maaltijdcheques per jaar. Daarnaast dien je ook rekening te houden met restaurantbonnetjes die ingebracht werden. Per restaurantbezoek dien je een maaltijdcheque in te houden.

Na 6 (of 7?) jaar met een management vennootschap te werken in de family business, start ik in feb/mrt samen met mijn vriendin een gloednieuwe wellness bij ons thuis.
Geen al te zotte investering (+/- 150K), maar het blijft toch wel spannend om na al die jaren eens zelf iets “vanaf 0” te starten zonder invloed van de ouders :)
Ik blijf in de zaak verder werken, dus zekerheid van inkomsten zal niet wegvallen.
Hospitality sector heeft mij altijd al geboeid, dus wie weet waar we in de toekomst belanden 😀

Wish us luck!
Interessant. Succes!
Ik heb het ook overwogen om met mijn vrouw op te starten.
Er waren plannen voor een welnessgebouw met een aantal faciliteiten maar uiteindelijk gedowngrade naar enkel sauna met relaxruimte. Mijn vrouw geeft massages in bijberoep en de ruimte wordt nu sporadisch verhuurd voor sauna+massage.
Maar maken daar geen actieve reclame voor omdat het toch tijdsintensief is. Om er echt aan te verdienen zou je toch al goed moeten doorvragen.
(Aanwezig zijn om ruimte klaar te zetten, verwarmen, tijdens gebruik aanwezig zijn, nadien opkuisen,…)

Ik denk niet dat er snel een koppel 200 euro zal betalen voor 2u sauna gebruik met 2x40’ massage inbegrepen?

Wat is jullie concept?

Is het niet interessanter om te werken met die 20 euro dagvergoeding? Mag je 16x per maand doen dacht ik, dus 320 euro en je hebt de administratie niet van die maaltijdcheques.
Ik heb dat dit jaar gedaan maar dat was te doen omdat ik meerdere klanten had en dan nog deed ik dat maar 2x per week. Er is een Max van 40x per klant per jaar en je moet 6 uur op kantoor zijn. Ook is dat niet voor gewone werkdagen in principe.

Vermits ik dit jaar maar 1 klant zal hebben switch ik naar maaltijdcheques.

Interessant. Succes!
Ik heb het ook overwogen om met mijn vrouw op te starten.
Er waren plannen voor een welnessgebouw met een aantal faciliteiten maar uiteindelijk gedowngrade naar enkel sauna met relaxruimte. Mijn vrouw geeft massages in bijberoep en de ruimte wordt nu sporadisch verhuurd voor sauna+massage.
Maar maken daar geen actieve reclame voor omdat het toch tijdsintensief is. Om er echt aan te verdienen zou je toch al goed moeten doorvragen.
(Aanwezig zijn om ruimte klaar te zetten, verwarmen, tijdens gebruik aanwezig zijn, nadien opkuisen,…)

Ik denk niet dat er snel een koppel 200 euro zal betalen voor 2u sauna gebruik met 2x40’ massage inbegrepen?

Wat is jullie concept?

Wij hebben een bestaand bijgebouw waarvan de beneden wordt omgevormd naar een massage ruimte en de boven naar een relax ruimte.
En buiten zetten we (momenteel) enkel een sauna en hottub/cold plunge. We hebben een grote vijver met aanpalend een bos, dus is de ideale locatie en zo bewaren wij ook onze privé.
Mijn vriendin is ook masseuse en ze heeft veel klanten die 180 betalen om anderhalfuur gemasseerd te worden (per persoon), dus 250 voor 2u lijkt me zeker haalbaar (all in).
Gezien de locatie ben ik er wel van overtuigd dat we kunnen doorvragen, we richten ons ook op het “betere” publiek dus het is zeker niet de bedoeling om aan de lopende band volk te ontvangen.
Ik ga blij zijn met 1 behandeling per dag, na 200 dagen is dat 50K omzet dus in hoogstens 3j is de investering afbetaald.
Hier in de buurt is er niks gelijkaardigs, en de meeste wellness faciliteiten in BE zien er m.i. echt marginaal uit (met die typische blue lights etc), dus heb er wel vertrouwen in.

Terug
Bovenaan