Als ik het goed begrijp, geeft mij dat dan de optie om aandelen tegen een afgesproken prijs over te kopen van een van de founders. Ik denk niet dat die ermee akkoord gaan gaan om een deel van zijn aandelen aan mij over te laten als vergoeding.
Hier staat dat het alternatief van Inschrijvingsrechten niet heel veel meer moet kosten in opstart.
monardlaw.be
Hier staat dat het alternatief van Inschrijvingsrechten niet heel veel meer moet kosten in opstart.
Vormen van managementincentivering: aandelenopties of inschrijvingsrechten? - Monard Law
We gebruiken de term “stock options” even als verzamelterm voor zowel aandelenopties als inschrijvingsrechten. Stock options zijn een manier om

Er zal een debet inschrijving zijn op rekening-courant door het inboeken van de factuur en er zal dan een credit inschrijving zijn op de rekening-courant voor de betaling die hij privé gedaan heeft via een diverse boeking gedaan door de boekhouder.
Ik gaf enkel aan wanneer dit wel een probleem zou kunnen zijn, gezien de reacties hierop.