Freelancers & Ondernemers

Ben je dan niet beter met Hostinger als je toch WP gebruikt? Mega goedkoop en je kan voor gewoon plan tot 100 websites hosten. Als je bv 100 klanten hebt en je rekent ze jaarlijks 50 euro voor domein + hosting, dan is dat 5000 slapend geld :)
Gho ken niet iedere hosting / managed WP; Hangt zo veel af van wat je zoekt / wilt doen / prioriteit, qua pricing ziet Hostinger er op eerste zicht heel sterk uit idd.

Ik zit nu denk ik 10 jaar bij Versio en altijd heel content geweest, zeker van de support.

Amai dan heeft Hyphen inderdaad fors hun marge opgetrokken :/.
Was zelfde met Robert Half, heb zelf mijn dagrate moeten verlagen omdat het budget van de klant zogezegd beperkt was. Als ik dan zag wat zij vroegen en welke marge ze nemen voelde ik mij ronduit bedrogen. Bij andere tussenpartijen had ik gerust mijn dagtarief kunnen behouden als ik zie wat de klant per dag betaalt Daar stopt dan ook inderdaad het langdurig engagement. Vooral omdat ze absoluut niets bijdragen. Ze hebben zonder enige communicatie de business manager op het dossier veranderd, ik ken die persoon niet, die neemt geen initiatief om deftig kennis te maken, wat is dan hun toegevoegde waarde nog? :/
Ben die torenhoge marges ook beu, vooral als je ziet dat bepaalde vacatures door 10 verschillende agencies worden gepost. Ik heb me eens laten vertellen dat die jobs door de bedrijven/opdrachtgevers zelf op een platform worden gepost waar dus de agencies met elkaar in competitie gaan. Iemand enig idee welk platform dat zou kunnen zijn?

Ik nam tot vorige maand gewoon een basis pakket bij OVH voor elke klant apart en factureerde die dan jaarlijks door.
Maar voor die kleine marges doe ik het niet meer en ben die klanten nu 1 voor 1 aan het overzetten naar hun eigen OVH, Hetzner of Combell account voor andere virtuele cloud diensten.
For the record ik doe niets in websites (: we runnen een SaaS platform [op AWS];
Ik gebruik deze zaken eerder als ik zelf iets wil testen / idee heb / onze eigen marketing.

Gho ken niet iedere hosting / managed WP; Hangt zo veel af van wat je zoekt / wilt doen / prioriteit, qua pricing ziet Hostinger er op eerste zicht heel sterk uit idd.

Ik zit nu denk ik 10 jaar bij Versio en altijd heel content geweest, zeker van de support.
Versio heeft de prijzen wederom verhoogd, die reseller en hosting pakketten zijn enorm de hoogte in gegaan.

Ik ben alles aan het omzetten naar Vimexx de laatste maanden, goedkoper en een veel betere support.

Versio heeft de prijzen wederom verhoogd, die reseller en hosting pakketten zijn enorm de hoogte in gegaan.

Ik ben alles aan het omzetten naar Vimexx de laatste maanden, goedkoper en een veel betere support.
Maar Vimexx is per klant een apart hostingpakket, right? Ik zag bij de Wordpress hosting dat je bvb max 3 sites per pakket kon voorzien :(

Wat is eigenlijk het 'nut' van vastgoed afschrijven in een vennootschap? Je betaalt tijdens de jaren van de afschrijving uiteraard wat minder belastingen, maar bij verkoop wordt toch de reële waarde genomen als inkomen en dito belast, dus uiteindelijk had dat toch weinig zin allemaal?

Ben die torenhoge marges ook beu, vooral als je ziet dat bepaalde vacatures door 10 verschillende agencies worden gepost. Ik heb me eens laten vertellen dat die jobs door de bedrijven/opdrachtgevers zelf op een platform worden gepost waar dus de agencies met elkaar in competitie gaan. Iemand enig idee welk platform dat zou kunnen zijn?
Het is vooral walgelijk om te zien hoe die mannen geëvolueerd zijn naar puur quick-cash-wins. Die nieuwe business manager heeft nog niet 1 keer contact met mij opgenomen om mij te leren kennen, ik zou op zijn minst verwachten dat die eens met mij mijn cv/ervaring overloopt en bespreekt wat mijn huidig takenpakket is. Vooral omdat ik binnen 18 dagen in zwangerschapsverlof ga, misschien kan je eens proactief mijn functie leren kennen om zo deftig voorbereid te zijn voor het geval dat de klant toch nog vervanging nodig acht.
We hebben nu iemand nieuw van een andere speler, consultant op payroll, omdat hun vorige consultant ontslag gegeven heeft. Die business manager heeft nooit contact gehad met de vorige consultant, die kennen elkaar niet. De nieuwe consultant is een ramp, ik heb zo meteen een feedbackvergadering met mijn baas omdat de eerste maand ronduit ondermaats was en naar mijn gevoel ligt dit aan de consultancy, ze hebben geen idee wie hun consultants zijn en welk niveau/takenpakket er verwacht wordt. Die denken puur in termen van aantal jaren ervaring. Ze wouden het dagtarief zelf verhogen omdat deze consultant meer aantal jaar ervaring heeft dan de vorige, chance dat we dat niet geslikt hebben. Meer jaren op de teller maar geen relevante ervaring :).

Het is vooral walgelijk om te zien hoe die mannen geëvolueerd zijn naar puur quick-cash-wins. Die nieuwe business manager heeft nog niet 1 keer contact met mij opgenomen om mij te leren kennen, ik zou op zijn minst verwachten dat die eens met mij mijn cv/ervaring overloopt en bespreekt wat mijn huidig takenpakket is. Vooral omdat ik binnen 18 dagen in zwangerschapsverlof ga, misschien kan je eens proactief mijn functie leren kennen om zo deftig voorbereid te zijn voor het geval dat de klant toch nog vervanging nodig acht.
We hebben nu iemand nieuw van een andere speler, consultant op payroll, omdat hun vorige consultant ontslag gegeven heeft. Die business manager heeft nooit contact gehad met de vorige consultant, die kennen elkaar niet. De nieuwe consultant is een ramp, ik heb zo meteen een feedbackvergadering met mijn baas omdat de eerste maand ronduit ondermaats was en naar mijn gevoel ligt dit aan de consultancy, ze hebben geen idee wie hun consultants zijn en welk niveau/takenpakket er verwacht wordt. Die denken puur in termen van aantal jaren ervaring. Ze wouden het dagtarief zelf verhogen omdat deze consultant meer aantal jaar ervaring heeft dan de vorige, chance dat we dat niet geslikt hebben. Meer jaren op de teller maar geen relevante ervaring :).
Offtopic, maar waar ik jaren geleden werkte (de tijd gaat snel) wist de interne HR niet eens wat wij deden, KMO van 20 personen.
Iemand nam ontslag en dag voor vertrek kwam die af, "ja zeg is wat moet ik op de vacature zetten".
Dus het kan nog erger ;)

Offtopic, maar waar ik jaren geleden werkte (de tijd gaat snel) wist de interne HR niet eens wat wij deden, KMO van 20 personen.
Iemand nam ontslag en dag voor vertrek kwam die af, "ja zeg is wat moet ik op de vacature zetten".
Dus het kan nog erger ;)
Maar dat is interne keuken. Die consultancies verdienen grof geld op het ‘depanneren’ van bedrijven bij nood aan extra handen. Als dat uw core-business is dan moet je toch een echte match-maker zijn? Nu is het louter snel cashen en done.

Gestart in juli vorig jaar en zopas een opsporingsagent van de FOD Financiën aan de deur gehad.
Op eerste zicht ziet alles er oké uit zei hij.

Ben nu wel benieuwd of er nog een controle zal volgen.

Gestart in juli vorig jaar en zopas een opsporingsagent van de FOD Financiën aan de deur gehad.

En wat doen die dan juist?
Was dat aangekondigd?

Gewoon random voor de deur? Wat werd er dan gevraagd of hoe verliep dit juist?

Was dat aangekondigd?

Die komen onaangekondigd af.
Die verzamelen vaststellingen. (Waar mogelijks een controle kan uit ontstaan.)

Het klassiek voorbeeld is de markten gaan bezoeken om te zien of er geen marktkramer is zonder aangegeven activiteit bijvoorbeeld.
Keertje langsgaan om te zien of je een geregistreerde kassa hebt als restaurant.
Checken of je BTW-activiteiten overeenstemmen met de werkelijkheid (dat je geen side-business hebt in het zwart :p)
...
Zo'n dingen.

onFact voor mijn facturen
dat programma kan alles, en is mooi gesynchroniseerd met de boekhouder

voor de hosting ben ik blij dat ik hier nergens Combell lees, iedere keer er problemen waren kreeg ik de alombekende mail dat ik het moest vragen aan de developer of webmaster, bij ieder probleem namen ze 0 verantwoordelijkheid, ze hosten gewoon de website en daar stopt het meestal bij

ik steun dan liever de lokale zelfstandige (futureweb.be) die altijd een oplossing heeft en technisch zéér sterk is, bij problemen lost hij het altijd op
(die jongen heeft trouwens echt al zotte issues opgelost)

Combell zou ik enkel aanraden bij grote websites met > 10.000 bezoekers per dag
Dan betaal je ze meer en doen ze (waarschijnlijk) veel meer moeite

Connecting-Expertise: https://www.connecting-expertise.com/
ProUnity: https://www.pro-unity.com/

Bij ProUnity zie je het tarief of de range zelfs direct staan in de email.
Bij CE vaak ook wel als je inlogt.

Valt echt op hoe traag zelfs sommige van die tussenbureaus zijn. Zo weinig moeite doen ze er voor. Maar wel iedere maand incasseren.
Voor hun werk voor "klantenrelaties". Email lezen en in hun template zetten. Veel werk ja...

Die consultancies verdienen grof geld op het ‘depanneren’ van bedrijven bij nood aan extra handen. Als dat uw core-business is dan moet je toch een echte match-maker zijn? Nu is het louter snel cashen en done.

Op mijn werk is een paar maand geleden iemand opgestart via Robert Half als inboekster; haar werk is matig at best en feedback wordt niet opgepikt. Hoor ik ze onlangs langs haar neus weg tegen een collega zeggen "ahja by the way ik heb dyslexie". :unsure: :shutup: :oops:

voor de hosting ben ik blij dat ik hier nergens Combell lees, iedere keer er problemen waren kreeg ik de alombekende mail dat ik het moest vragen aan de developer of webmaster, bij ieder probleem namen ze 0 verantwoordelijkheid, ze hosten gewoon de website en daar stopt het meestal bij

ik steun dan liever de lokale zelfstandige (futureweb.be) die altijd een oplossing heeft en technisch zéér sterk is, bij problemen lost hij het altijd op
(die jongen heeft trouwens echt al zotte issues opgelost)

Combell zou ik enkel aanraden bij grote websites met > 10.000 bezoekers per dag
Dan betaal je ze meer en doen ze (waarschijnlijk) veel meer moeite
Een lokale zelfstandige ok, alle begrip voor, hier en daar probeer ik dat ook te doen, maar de vraag die ik me dan stel met cruciale diensten is of die wel een disaster backup plan hebben...?

Stel, morgen heeft die 'lokale zelfstandige' een accident en is 'm overleden... Denk je dat die persoon dan een disaster backup plan heeft dat snel in werking kan treden? Laat staan iemand in de familie die erft en de activiteit kan verder zetten? Ik denk het niet... Plots zal je website offline zijn omdat de facturen van het datacenter of service provider niet meer betaald worden.

Het zal de curator zijn dat de boel zal verkopen aan een eventuele overnemer die dan zal trachten de klanten, waarvan de meeste al zouden kunnen vertrokken zijn, verder zal helpen. Daar gaan letterlijk maanden tot een jaar over... Ik zou dat geduld niet hebben voor cruciale diensten als webhosting...

Stel dat ik morgen met de noorderzon verdwijn, dan zouden bepaalde van mijn klanten in de moeilijkheden geraken zonder admin toegang tot hun systemen waar enkel ik toegang tot heb. Met een lokale kleine zelfstandige zal je exact hetzelfde probleem hebben, hoe hard je die ook wenst te steunen.

Daarom heb ik in mijn geval wel degelijk een disaster backup plan voor m'n klanten en hebben ze up-to-date documentatie en beveiligde toegang tot de credentials van hun systemen.

Heb zo jammer genoeg enkele klanten moeten overnemen van ITers die met de noorderzon verdwenen waren, en voor die klanten is dat echt niet fijn.

Was dat aangekondigd?

Gewoon random voor de deur? Wat werd er dan gevraagd of hoe verliep dit juist?

Onaangekondigd ja.
Nacebelcodes checken, dus checken of de opgegeven activiteiten overeenkomen met de werkelijkheid.
Moest ook enkele verkoopfacturen afprinten en dan de facturen van mijn investeringen/afschrijvingen.
Is een half uurtje binnengeweest.
Er zal een pv opgesteld worden en als ik er niks van hoor is alles in orde. En anders volgt er een controle.

Terug
Bovenaan