Freelancers & Ondernemers

Ja, wat is je vraag?
De do's en don'ts
Ik weet dat er verschillende instanties zijn (x-care, clickcare,..)
Maar vraag me af hoe makkelijk je de uren kan inplannen, regelen,..
Kan je dit combineren met het werken in een andere groep zelfstandige verpleging?
Losse dagen? of kan je zeggen: Iedere week 3 ochtenden en klaar.

De do's en don'ts
Kan je dit combineren met het werken in een andere groep zelfstandige verpleging?
Een goede vriendin is halftijds zelfstandige thuisverpleegkundige.
Zij werkt halftijds nachten en geeft +/- een maand op voorhand aan de thuispraktijk door welke dagen en welke shiften ze wilt werken, zo wordt ze dan ingepland.

Enkel van haar verloning snap ik niet veel.
Maar dat is denk ik eigen aan de sector.
Iets met uren, materiaalvergoedingen, ... en afgeven vergoeding praktijk.

Dus halftijds zelfstandig thuisverpleegkundige en halftijds in een ziekenhuis/woonzorgcentrum?
Verloning heb ik bedragen van 50euro door de week, zaterdag +16 en zondag +20 (wat precies aan de lage kant ligt)
Zelfstandige vergoedingen e.d ben ik van op de hoogte (is wat afhankelijk van praktijk)

De do's en don'ts
Een goede vriendin is halftijds zelfstandige thuisverpleegkundige.
Zij werkt halftijds nachten en geeft +/- een maand op voorhand aan de thuispraktijk door welke dagen en welke shiften ze wilt werken, zo wordt ze dan ingepland.

Enkel van haar verloning snap ik niet veel.
Maar dat is denk ik eigen aan de sector.
Iets met uren, materiaalvergoedingen, ... en afgeven vergoeding praktijk.
De praktische kant ken ik niet. De fiscale/boekhoudkundige kant wel.
Meeste inderdaad praktijkafdracht van 10-20%.

Zoals Castil zei zit er wel verschil op verloning. Bedrag van de omzet gaat bij ons tussen de 75k en 100k na afdracht voor een voltijdse.

Dus halftijds zelfstandig thuisverpleegkundige en halftijds in een ziekenhuis/woonzorgcentrum?
Halftijds nachtverpleegkundige in ziekenhuis. Die uren krijgt ze dacht ik 2 maand op voorhand, dan bekijkt ze wat ze extra wilt doen en geeft dat door aan de praktijk, elke dag heeft daar 3 shiften, dus je kan er wat met spelen.
Verloning heb ik bedragen van 50euro door de week, zaterdag +16 en zondag +20 (wat precies aan de lage kant ligt)
Zelfstandige vergoedingen e.d ben ik van op de hoogte (is wat afhankelijk van praktijk)
Geen zicht op. Enkel dat dit in mijn ogen raar en onregelmatig verloopt.

Hier zou het andersom zijn.
Hoofdberoep afbouwen (zelfstandig thuisverpl in praktijk)
--> Eigen praktijk opstarten
--> Freelance om rond te komen
--> minder en minder in de praktijk en freelance

Tja, als je zo'n maatschappelijk relevante beroepen ook gaat beginnen verfreelancen, dan zijn we als maatschappij natuurlijk ver van huis...
Dat vind ik dus niet. Als dat het aantrekkelijker maakt voor mensen om voor dit beroep te kiezen en het zo de huidige tekorten wat kan aanzuiveren lijkt me dat interessant.

Hier zou het andersom zijn.
Hoofdberoep afbouwen (zelfstandig thuisverpl in praktijk)
--> Eigen praktijk opstarten
--> Freelance om rond te komen
--> minder en minder in de praktijk en freelance
Waarom zou dat niet gaan?

Een verre kennis is zo van zelfstandige bij praktijk naar zelfstandige bij rijke familie gegaan.

Tja, als je zo'n maatschappelijk relevante beroepen ook gaat beginnen verfreelancen, dan zijn we als maatschappij natuurlijk ver van huis...

Veel thuisverplegers werken toch allang als zelfstandige? Ik denk wel dat het gros daarvan geen vennootschap oprichten want die zitten niet aan IT-dagtarieven.

Kijk, mijn subjectieve mening over uw berichten:

Ik kan me niet ontdoen van de indruk dat je denkt dat we hier allemaal op zoek zijn naar de randjes om er vervolgens allemaal misbruik van te maken.

En dat... zegt meer over u dan iets anders. Maar weerom: ik zeg u gewoon hoe het allemaal overkomt als ik je berichten lees. Ik kan mis zijn.

Heb je al eens dit topic goed bekeken :p?
Iedere 2/3dagen wordt er hier iets op het randje/over het randje gepost.
De laatste was hier met een Playstation te kopen zonder BTW via een intracommunautaire verwerving. Het beeld wordt hier ook gecreëerd door sommige posters hier.

Euh mijn termijnen kloppen wel : 3 jaar is gewone controletermijn, 10j in geval van fraude. Is zowel PB als in VENB. Ik ontken niet dat er voor bepaalde zaken nog andere termijnen toepasselijk zijn, maar als het gaat om dat tyoische huis-tuin-en keuken gefoefel, zijn dat de termijnen.
Ja e-invoicing incoming, i know... maar dat is in eerste instantie voor BTW-controles en daarmee los je het probleem van de verboden opportuniteitsbeoordeling niet op. Er moet gewoon een cap gezet worden op de kostenaftrek.

E-invoicing is niet enkel BTW. Dat bestrijdt valse facturen in het algemeen en valse facturen zijn nog altijd een plaag in bepaalde sectoren.

Ja, wat is je vraag?

Op zich toch een zinvolle discussie om hier op te starten. Het gaat hier meer dan de helft van de tijd over kosten inbrengen of belastingen besparen :)
Het mooie van deze topic is dat het een shitload aan praktische info bevat voor elke zelfstandige. Een theoretische discussie hoe iemand het allemaal beter zou organiseren hoort hier gewoon niet thuis. Ga van mijn part filosoferen in 'politiek & actualiteit' maar laat ons aub een zeer zinvolle topic niet verzanden in een intellectuele mastrubatiesessie.

Heb je al eens dit topic goed bekeken :p?
Iedere 2/3dagen wordt er hier iets op het randje/over het randje gepost.
De laatste was hier met een Playstation te kopen zonder BTW via een intracommunautaire verwerving. Het beeld wordt hier ook gecreëerd door sommige posters hier.
Met de nadruk op "sommige". De meesten hier reageren daar ook gewoon op met "koop uw privédingen eens gewoon privé"

Ik denk wel dat het gros daarvan geen vennootschap oprichten want die zitten niet aan IT-dagtarieven.
Veel hangt af van hoeveel uur ze wensen te werken, zoals gezegd zijn er op veel plaatsen 3 shiften per dag mogelijk en hoe vol je uw shift wilt/kunt zetten.
De prijszetting is afhankelijk van welke zorg je toedient, kwa tijdsduur en vergoeding.

Serieus hé... Ben ik hier gekozen als bijzitter voor de verkiezingen.

Moeten ze een zelfstandige die 80 uur per week werkt daar echt nog mee gaan opzadelen...

Als ik die zondag werk heb gepland, wat dan?
Als een werknemer moet werken, dan kan die toch ook nie gaan?
Hoe zit dat dan als zelfstandige, het gebeurd geregeld dat ik de zondag werk dus zeker geen uitzondering...

Zijn er eigenlijk niet genoeg werklozen om daar te gaan zitten.

Wat is de boete als je niet gaat?

Terug
Bovenaan