Op de plekken waar ik al gezeten heb, is een IT freelance contract dikwijls voor 3 maanden, met in de meeste gevallen dan telkens een verlenging van weer 3 maanden (repeat tot einde opdracht). Sommige spelers geven inderdaad direct langere contracten, maar dat lijkt me de minderheid (excl. Cronos verhaal).
Dus 6 maanden is dan gewoon 2x 3 maanden en da's gewoon uw standaard dagtarief. Als IT-er moet je dikwijls ook niks voorzien van software of licenties. Meeste bedrijven hebben liever (of eisen) dat je hun apparatuur gebruikt.
Gebruikelijker binnen IT is net om bij uw standaard / vorige dagprijs iets bij te kletsen door langere afstand, meer ervaring, inflatie, specifiek naar jouw profiel vragen etc.
Ik zou wel iets van indexatie voorzien in je contract. Als alles vlot loopt verlengen ze misschien, en dan zijn dat altijd nuttige clausules. Er achteraf iets bij krijgen zonder dat het moment en de formule vastligt is altijd moeilijker.
Hier staan nog wat tarieven, maar da's alweer van 2016:
https://www.freelancenetwork.be/nl/freelance-tarieven (dit indexeren geeft misschien al een idee)