Kan je ook niet IPT opstarten, backfill doen, het dan als bulletkrediet opvragen en met je dividend dan terug je IPT na 1-2-3 jaar aanvullen? Daarvoor zijn die dingen gemaakt, dacht ik? Geen idee wat daar dan de berekeningen voor zijn, maar op zich blijft je cash dan oprenten binnen je IPT terwijl je het ontleent en je hoeft minder uit te keren om die lening af te lossen.in navolging van de posts over de intrestvoeten op leningen vanuit de vennootschap:
Wij zijn bezig met een nieuwe woonst te kopen, hiervoor zou ik een bulletkrediet van ongeveer 125K uit de vennootschap willen halen.
Ik ben nu bezig aan mijn derde boekjaar als ik het goed voorheb zou ik dus begin volgend jaar via een interim-dividend aan 15% geld uit de vennootschap kunnen halen, ik betaal dit jaar echter wel +- 6,5% intrest tot en met uitkering interim-dividend om bullet-krediet af te lossen.
als alternatief zou ik denk ik dit jaar ook een interim-dividend kunnen uitkeren aan 20% in plaats van 15% en moet ik geen intrest betalen.
Ik ben mij bewust dat ik maar 32% van die intrest daadwerkelijk betaal maar lijkt me dat de financiële winst betrekkelijk klein is tot de administratie die er bij zou komen kijken?
Bijkomend blijf ik wat zenuwachtig over dat de VVPR-bis regeling zou kunnen verdwijnen na de verkiezingen en zou ik op deze manier wel al zeker zijn dat ik in ieder geval de 20% regeling vast heb?
Iemand hier die wat meer verstand van zaken heeft? Mijn boekhouder weet hier schijnbaar allemaal bitter weinig van.

.