Klopt.Ditmaal moet je denk ik 0 aangeven bij papierenaangifte?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt.Ditmaal moet je denk ik 0 aangeven bij papierenaangifte?
Jesus, het is wel omgeven met steeds meer fine print van "zeker dat je geen aangifte wilt? Controles! Boetes! Vuur en zwavel!!"Klopt.
Gewoon VAPZ laten doorlopen en laten betalen met de vennootschap.Ik start binnenkort een CommV op en stel me eventjes de vraag in verband met pensioensparen.
Ik heb nog pensioensparen gedaan toen ik nog een loondienst werkte. Sinds vorig jaar ben ik volledig zelfstandig en start dus nu een CommV.
Vorig jaar heb ik een heel jaar aan VAPZ gedaan.
Nu vroeg ik me af, hoe ik best mijn pensioensparen aanpak in een CommV.
- Ga ik terug pensioensparen omdat ik eigenlijk terug in loondienst ben?
- Betaal ik VAPZ privé of uit de vennootschap?
(Zijn er nog zaken waar ik moet aan denken bij de oprichting en omschakeling van eenmanszaak naar een CommV? Er komt daar precies heel wat bij kijken...)
Gewoon VAPZ laten doorlopen en laten betalen met de vennootschap.
Eventueel kan je nog IPT extra doen nu je vennootschap hebt. Maar dit hebben we zelf nog niet in orde gedaan...
nope, je kan dat pas opvragen wanneer je effectief op (vervroegd) pensioen bent.Ik vroeg me ook nog af of ik ergens het opgebouwde pensioensparen van loondienst vervroegd kan laten uitkeren?
Het gaat over een paar duizend euro die ik eigenlijk liever in een belegging zou steken dan ze nog 30jaar te laten staan...
Voor jullie thuis-kantoor voorraad zoals Koffie, frisdrank en dergelijke. Waar halen jullie die? Ik was de factuur-kaart van Colruyt aan't bekijken daarvoor.

Dat weet de controleur toch niet dat gij geen klanten over de vloer krijgtIk ga dus wss nooit rijk worden maar zulke zaken koop ik dus privé he
Moest je dus effectief een kantoor hebben waar klanten over de vloer komen, medewerkers werken en niks van je privé te vinden is.. akkoord. Maar bij home office?

.De controleur kan ook maximum 2 jaar terugkijken, trouwens.Dat weet de controleur toch niet dat gij geen klanten over de vloer krijgt
Hier ook al van kennis freelance de Delhaize doorgekregen die op factuur werkt. 1 lijntje met “diverse dranken” en bedrag, ideaal.
Klopt het trouwens dat ik m'n huidige wagen kan verkopen van m'n zaak aan m'n privé aan bv 2 euro en het dan vanuit de privé te verkopen voor bv 12k euro?
Binnenkort heb ik de lening volledig terugbetaald vanuit de zaak naar de privé. Nu vraag ik me af of het niet (fiscaal) interessanter zou zijn om binnen enkele maanden een hybride te leasen en de 2e handsauto te verkopen. Volledig elektrisch zie ik sws niet zitten.
Maar uiteindelijk hou je ook minder over voor bv dividenden, toch?
Klopt het trouwens dat ik m'n huidige wagen kan verkopen van m'n zaak aan m'n privé aan bv 2 euro en het dan vanuit de privé te verkopen voor bv 12k euro?
De logica is: je stuurt hem in naar "wijkopenautos" en je verkoopt hem aan die prijs aan jezelf. Dat is per definitie de "marktwaarde" van een onafhankelijke aanbieder...Men heeft mij altijd gezegd dat je moet proberen vrij realistisch te zijn in de verkoopprijs naar jezelf, maar dat je er uiteraard "iets" op kan/mag verdienen.
Stel dat je de wagen aan 12k kan verkopen, dan denk ik je gerust die aan jezelf kan verkopen vanuit de zaak aan 9 à 10k. Veel meer dan dat lijkt me een "risico" te zijn bij een controle.
Is dat exceptioneel hoog? In de privé zit je toch rap aan nettovergoeding van >EUR 250. Heb het nu bij mezelf op EUR 250 gezet en mijn boekhouder vond dat conservatief.Ik werk met een hogere onkostenvergoeding (€300) dus drank gewoon privé.
Op wat is die 250 dan gebaseerd?Is dat exceptioneel hoog? In de privé zit je toch rap aan nettovergoeding van >EUR 250. Heb het nu bij mezelf op EUR 250 gezet en mijn boekhouder vond dat conservatief.