CaseBlue
Well-known member
Je hebt een punt hoor, de toon zit naar mijn mening ergens van humoristisch naar borderline patriachaal gelopen. Fair enough.Niet dat het zo belangrijk is en de topic schrijver kan het beste helemaal zo niet bedoelen maar er staat:
- Ik wil dat mijn vrouw minder gaat werken zodat ik me meer kan concentreren op mijn job en zij het huishouden kan doen. En dan een vraag wat de beste constructie is om zijn vrouw in dienst te nemen of een mandaat in zijn vennootschap te geven.
Eén van de reacties erop:
- 4 uur huishoudhulp per week pakken. Kost niks en dan zaagt die weer wat minder.
En dan de volgende iets in de trant van:
- Huishoudhulpen dat geven ze aan een hond met een hoed tegenwoordig. Dan zet ik liever mijn vrouw wat meer thuis om het deftig te doen, en ik regel het financiële wel (letterlijk)
De volgende:
- Ik heb al vaak gevraagd aan mijn vrouw om thuis te blijven voor het huishouden maar ze wilt niet. Zoveel werken als ik, zodat ik kan thuisblijven wilt ze dan ook weer niet. Vrouwen...
De toon is toch erg patriarchaal. Dus een opmerking dat we precies terug in de jaren '50 zitten is terecht, imo.
Maar, op zich is er niks patriarchaal aan een rolverdeling afspreken. In deze voorbeelden gaat het echter allemaal vanuit IK (de man) wil dat mijn vrouw dit of dat doet zodat ik me kan focussen op werken. En dan draaien we het om: als ZIJ evenveel als mij verdient dan wil ik ook wel thuisblijven. Misschien wil zijn vrouw helemaal niet zoveel verdienen als meneer en is ze best tevreden met haar huidige job? Als meneer vindt dat er meer tijd moet zijn voor het huishouden dan moet meneer zelf maar die tijd vrijmaken.
)