Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, ik herinner me nog vaag dat je via een Chrome plugin wel aan "facturen" kon geraken, maar weet ook niet meer just hoe of wat. Best ff googlen.Iemand al eens een zakelijke aankoop gedaan op AliExpress? Hoe zit dat met de BTW?
Nu dacht ik net aan iets, stel dat ik mezelf geen loon meer uitkeer en ik ga wettelijk samenwonen met een loontrekkende, kan ik dan gebruik maken van de huwelijksquotiënt en zo zo'n €6.000 meer overhouden per jaar? (loon partner wordt voor 6k minder belast omdat het van 50% belast naar mijn 0 belast komt?)
"Het toekenningsmechanisme van het huwelijksquotiënt zorgt ervoor dat 30% van de beroepsinkomsten van de echtgenoot wordt toegekend aan de echtgenoot die zeer weinig of geen beroepsinkomsten heeft, met een maximum van 12.550 euro netto belastbaar per jaar"
Als dit klopt, toch weer ongelofelijk dat mijn boekhouder het hier nooit eerder over had. Zijn er eigenlijk mensen die proactief advies krijgen van hun boekhouder?
)
.
. Zou best wel eens resulteren dat de partner gaat eisen dat je een andere boekhouder zoekt
.Ik heb bevriende advocaat bedrijfsrecht mijn contract laten doornemen. Dus ik zou hem ook raadplegen als ik algemene voorwaarden wil opstellen.Ik moet dringend eens mijn algemene voorwaarden op orde hebben vooral voor laattijdige betalers enzo om mezelf hier wat in te dekken tegen de kosten en intresten te kunnen rekenen.
Neemt iedereen dat gewoon wat copy paste van her en der of hoe gaat dat in zijn werk?
Indien hier iemand in thuis is wil ik hier gerust voor betalen om dit even samen te bekijken.
Bel gewoon eens naar de klant na 40 dagen. Dat gaat je 10x meer helpen dan zo’n algemene voorwaarden. Zeker als je een deftig gesprek kunt voeren (rustig blijven en gewoon vragen wat de reden is van het niet betalen)Ik moet dringend eens mijn algemene voorwaarden op orde hebben vooral voor laattijdige betalers enzo om mezelf hier wat in te dekken tegen de kosten en intresten te kunnen rekenen.
Neemt iedereen dat gewoon wat copy paste van her en der of hoe gaat dat in zijn werk?
Indien hier iemand in thuis is wil ik hier gerust voor betalen om dit even samen te bekijken.
Kost dat allemaal niet meer dan €400?
Die deurwaarder mag/kan toch niets zonder vonnis van rechter?Deurwaarder een brief laten sturen is 50 euro.
De IOS procedure is een 200-tal euro's, maar is dan terug te verhalen op de schuldenaar in principe. Dat is een goedkopere manier om een stap verder te gaan zonder dat je advocaten nodig hebt om naar de rechtbank te trekken, na een bepaalde periode kan de deurwaarder ook inboedel gaan halen.
Die deurwaarder mag/kan toch niets zonder vonnis van rechter?
Deze procedure maakt het mogelijk om een uitvoerbare titel te verkrijgen zonder langs de rechter te moeten.
Indien binnen de vermelde termijn van één maand niet werd betaald, geen afbetalingsplan werd overeengekomen noch een gemotiveerde betwisting werd ingediend, moet nog acht dagen worden gewacht. Na deze periode zal de gerechtsdeurwaarder op verzoek van de schuldeiser een pv van niet-betwisting opstellen. Deze bijkomende 8 dagen dienen om eventuele onderhandelingen alsnog tot een goed einde te brengen.
Het pv van niet-betwisting vermeldt de reden waarom het werd opgesteld, het verschuldigde bedrag waarvoor het werd opgesteld, en nog een aantal andere wettelijk verplichte vermeldingen.
Dit pv wordt uitvoerbaar verklaard door een magistraat die nagaat of de vormvereisten werden nageleefd, via een geautomatiseerd proces. Vervolgens kan de gerechtsdeurwaarder gebruikmaken van deze titel om de gedwongen invordering op te starten.
De schuldenaar behoudt echter te allen tijde het recht om alsnog naar de rechter te stappen en de schuldvordering ten gronde aan te vechten. Dat zorgt er bovendien voor dat de tenuitvoerlegging geschorst wordt.
Gewoon bijvoegen bij de factuur is dus niet voldoende?Dat klopt min of meer, het moet dus gaan om onbetwiste schuldvorderingen en geldt enkel B2B. Uitvoerbare titel = vonnis van een rechter.
Reken voor nazicht algemene voorwaarden op een 500 à 1.000 EUR (excl. BTW), in functie van het vereiste werk. Op zich misschien een stevige som, maar als je ze eens kan 'gebruiken' heb je dat snel terugverdiend. Ook ervoor zorgen dat je de algemene voorwaarden tegenstelbaar maakt aan de klant (bv. door deze altijd aan een offerte te hechten en te laten ondertekenen/paraferen).
Gewoon bijvoegen bij de factuur is dus niet voldoende?
En bijvoegen bij de offerte waar de klant mee akkoord gaat (digitaal)?
).
.Je moet dan effectief een VAA aanrekenen.Stel ik wil voor mijn bureauruimte kasten zelf maken ipv ze op maat te laten maken. Dit zou voor mijn vennootschap een stuk goedkoper uitkomen. Dan zou ik met een portie van dat uitgespaarde geld verschillende machines kunnen aankopen die ik nodig heb voor de vervaardiging van die kasten (bv. een tafelzaag, frees, etc.). Wordt dat toegelaten? Ook al is mijn hoofdactiviteit totaal geen schrijnwerkerij.
Het zou me alleszins goedkoper uitkomen en dan heb ik die machines nog ter mijne beschikking.
Stel dat ik die machines dan voor privé zaken zou willen gebruiken, hoe zou ik dat dan correct doen? Of kan ik gewoon als bestuurder die aan mijn privépersoon toevertrouwen? Voor zover ik weet zijn er geen VAA regels op tafelzagen.
Stel ik wil voor mijn bureauruimte kasten zelf maken ipv ze op maat te laten maken. Dit zou voor mijn vennootschap een stuk goedkoper uitkomen. Dan zou ik met een portie van dat uitgespaarde geld verschillende machines kunnen aankopen die ik nodig heb voor de vervaardiging van die kasten (bv. een tafelzaag, frees, etc.). Wordt dat toegelaten? Ook al is mijn hoofdactiviteit totaal geen schrijnwerkerij.
Het zou me alleszins goedkoper uitkomen en dan heb ik die machines nog ter mijne beschikking.
Stel dat ik die machines dan voor privé zaken zou willen gebruiken, hoe zou ik dat dan correct doen? Of kan ik gewoon als bestuurder die aan mijn privépersoon toevertrouwen? Voor zover ik weet zijn er geen VAA regels op tafelzagen.

De werkelijke aankoopwaarde bij gebrek aan forfait.Uit interesse: hoe wordt het VAA dan berekent in zo'n zaken?