Nineshots
Well-known member
Dat is het tegenovergestelde van imposter syndroom volgens mijToch wel wat last van impostersyndrome nu... Nieuw voorstel, project ongeveer 18maanden... Hogere dagrate.. en in mijn ogen poepsimpel project![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is het tegenovergestelde van imposter syndroom volgens mijToch wel wat last van impostersyndrome nu... Nieuw voorstel, project ongeveer 18maanden... Hogere dagrate.. en in mijn ogen poepsimpel project![]()
Lijkt me een no-brainer. En dan ineens een 992 kopen.Toch wel wat last van impostersyndrome nu... Nieuw voorstel, project ongeveer 18maanden... Hogere dagrate.. en in mijn ogen poepsimpel project![]()
Ah is dat zo? Misschien ben ik gewoon een imposter dan.Dat is het tegenovergestelde van imposter syndroom volgens mij
Nu, ik had dit bij mijn huidige klant ook. Ik had mijn rate serieus omhoog getrokken.Ah is dat zo? Misschien ben ik gewoon een imposter dan.
Project stelt voor mij weinig voor als in 'is dit nu zo hard/moeilijk werken waardoor ik zoveel kan verdienen?' terwijl het lijkt dat de klant gewoon enorm blij is iemand gevonden te hebben met de nodige kennis/ervaring.
Anyways, ik klaag niet.
Ik doe het voor 8K, in het leven hoef je niet inhalig te zijnIk bied 10k

Ik doe het voor 8K, in het leven hoe je niet inhalig te zijn![]()
Ah is dat zo? Misschien ben ik gewoon een imposter dan.
Project stelt voor mij weinig voor als in 'is dit nu zo hard/moeilijk werken waardoor ik zoveel kan verdienen?' terwijl het lijkt dat de klant gewoon enorm blij is iemand gevonden te hebben met de nodige kennis/ervaring.
Anyways, ik klaag niet.
Hmm ja, dat heb ik een vroegere fase van mijn carrière ook wel wat gehad.Imposter syndrome is: je voelt je ondergekwalificeerd/underperformen terwijl iedereen vindt dat je het goed doet en je vooruitgang blijft maken in je carriere. En je denkt dat je op een bepaald moment eens gigantisch door de mand gaat vallen.
Ik heb dat eigenlijk al sinds het begin dat ik werk. Ik ben nu wel in loondienst, maar als ik dan zie welke tarieven ze voor mij vragen voor het werk dat ik maar doe…Hmm ja, dat heb ik een vroegere fase van mijn carrière ook wel wat gehad.
Nu is het eerder dat het soms te gemakkelijk gaat voor wat ik ervoor in ruil krijg..
Natuurlijk niets om over te klagen ofzo, maar ik moest vroeger precies harder werken voor minder.

De meeste IT'ers hebben dat, zeker als ze freelancer worden. Het is best vreemd dat er iemand 20k€ per maand voor uw "diensten" wil betalen. Terwijl uw diensten in uw hoofd gewoon common Sense zijnHmm ja, dat heb ik een vroegere fase van mijn carrière ook wel wat gehad.
Nu is het eerder dat het soms te gemakkelijk gaat voor wat ik ervoor in ruil krijg..
Natuurlijk niets om over te klagen ofzo, maar ik moest vroeger precies harder werken voor minder.
Ah, waarom heeft uw klant een sudoku solver met brakke UI nodig?Toen ik op gesprek ging bij mijn huidige klant viel ik achterover van het niveau van technische vragen die ik kreeg. Dacht dus ook dit word niks.
Dag erna telefoon van de intermediary dat ze mij graag willen, maar niet aan een wat lagere rate "omdat ik nog veel te leren had".
Ben ik ook mee akkoord gegaan, omdat die rate nog altijd ok was in mijn ogen.
Nu ik er effectief bezig ben krijg ik projecten die ik letterlijk in mijn eerste jaar hogeschool deed...
En zo heb je geleerd hoe ze van uw dayrate een stuk er af krijgenToen ik op gesprek ging bij mijn huidige klant viel ik achterover van het niveau van technische vragen die ik kreeg. Dacht dus ook dit word niks.
Dag erna telefoon van de intermediary dat ze mij graag willen, maar niet aan een wat lagere rate "omdat ik nog veel te leren had".
Ben ik ook mee akkoord gegaan, omdat die rate nog altijd ok was in mijn ogen.
Nu ik er effectief bezig ben krijg ik projecten die ik letterlijk in mijn eerste jaar hogeschool deed...
. Dat was opzettelijk en met voorbedachte rade.
DitDe meeste IT'ers hebben dat, zeker als ze freelancer worden. Het is best vreemd dat er iemand 20k€ per maand voor uw "diensten" wil betalen. Terwijl uw diensten in uw hoofd gewoon common Sense zijn
Maar is dat dan niet het equivalent van misbruik maken van mentaal gehandicapten?Verkoop je ervaring niet goedkoop, als je ze hebt. Je weet meer dan je denkt. Meeste mensen zijn digitaal ongeletterd.

Zo voelt het soms aan jaMaar is dat dan niet het equivalent van misbruik maken van mentaal gehandicapten?![]()
Ik probeer het voor mezelf goed te praten omdat ze anders meer zouden betalen voor een big four junior.Dit
Ik denk soms van mezelf dat ik mensen aan het afzetten ben.
Maar... ik heb 13 jaar ervaring in technologie en infrastructuur. Veel zaken waarvan ik denk dat ze "evident" en "common sense" zijn, zijn dat helemaal niet. Ik denk niet dat er veel mensen een "common sense" manier kunnen opsommen over hoe je best je BGP peerings aanmaakt voor een EVPN overlay in een niet-datacenter netwerk (aka, niet de standaard topologie).
Verkoop je ervaring niet goedkoop, als je ze hebt. Je weet meer dan je denkt. Meeste mensen zijn digitaal ongeletterd.

Da's op zich geen probleem, je mag dat zelfs veel doen. Dat komt op je rekening courant. Enige gevolg kan zijn dat, omdat dit eigenlijk een lening is van je vennootschap aan jou, dat je een VAA voor de intresten moet aanrekenen die belastbaar zijn in je personenbelasting (of alternatief, effectief intresten betalen aan je vennootschap). Maar als dit om kleine bedragen gaat en/of je rap terugbetaalt, is dat in de praktijk niet van toepassing.Ik heb zopas verkeerdelijk een betaling gedaan van mijn BV rekening (€53) - eigenlijk via PayPal maar mijn euro viel toen ik betaald had dat deze gekoppeld was aan mijn BV rekening. Nu is mijn vraag natuurlijk of dit erg is, of ze dit gaan vinden en vooral of ik dit niet een paar keer kan doen per jaar? Ze gaan dat toch nooit weten denk ik dan, ik heb een kleine 1000 transacties per jaar (3 per dag is normaal)
Of in het Nederlands gezegd: kan ik niet af en toe betalen (desnoods via PayPal) voor privé zaken vanop de beroepsrekening? Als ik hiermee serieuze risico's loop, laat het gerust weten. Het is een vraag voor alle duidelijkheid, geen stelling![]()
Mijn boekhouder vraag toch telkens een bonnetje voor alle transacties. Zou je nu echt het risico nemen om gepakt te worden voor fraude terwijl je als freelancer al goed boert?Ik heb zopas verkeerdelijk een betaling gedaan van mijn BV rekening (€53) - eigenlijk via PayPal maar mijn euro viel toen ik betaald had dat deze gekoppeld was aan mijn BV rekening. Nu is mijn vraag natuurlijk of dit erg is, of ze dit gaan vinden en vooral of ik dit niet een paar keer kan doen per jaar? Ze gaan dat toch nooit weten denk ik dan, ik heb een kleine 1000 transacties per jaar (3 per dag is normaal)
Of in het Nederlands gezegd: kan ik niet af en toe betalen (desnoods via PayPal) voor privé zaken vanop de beroepsrekening? Als ik hiermee serieuze risico's loop, laat het gerust weten. Het is een vraag voor alle duidelijkheid, geen stelling![]()