Freelancers & Ondernemers

Kennen jullie toevallig enkele betrouwbare tussenpartijen voor SAP-erp profielen?
Gewoon een broker voor freelancers bedoel je, of een implementatie boite?

Voor brokers, deze gebruik ik vaak voor SAP profielen en heb ik geen erg slechte ervaringen mee ("goed" en broker tesamen bestaat niet echt imo): Linksap, Nicholas Bernard, Marlingreen, Energizerec.
Die hebben tesamen wel de meeste beschikbare SAP freelancers in België in hun lijst.
Bij de BE partijen als Experus, Expertum en Pauwels enzo kunt ge nu en dan ook een verloren sapper vinden.

Waar vind je nog niet-It gerelateerde technische freelance jobs? Af en toe zie ik eens iets als technieker, maar dan is dat meestal voor telenet aansluitingen ofzo.

Waar vind je nog niet-It gerelateerde technische freelance jobs? Af en toe zie ik eens iets als technieker, maar dan is dat meestal voor telenet aansluitingen ofzo.
Als elektromechanisch technieker bij productiebedrijven? Schreeuwen ze om. Ben zelf ook zo actief.

Door een groot tekort aan kan je eigenlijk gemakkelijk doorvragen in oa. uurtarief en zit je meestal gewoon rechtstreeks zonder tussenpartij bij uw klanten.

Bij de BE partijen als Experus, Expertum en Pauwels enzo kunt ge nu en dan ook een verloren sapper vinden.
Ik denk dat je wat onderschat hoeveel freelance SAP consultants bij zulke bedrijven aangesloten zijn. SOA people, delaware, Flexso, … al die consulting bedrijven hebben ook een klein legertje aan freelancers.

Gewoon een broker voor freelancers bedoel je, of een implementatie boite?

Voor brokers, deze gebruik ik vaak voor SAP profielen en heb ik geen erg slechte ervaringen mee ("goed" en broker tesamen bestaat niet echt imo): Linksap, Nicholas Bernard, Marlingreen, Energizerec.
Die hebben tesamen wel de meeste beschikbare SAP freelancers in België in hun lijst.
Een broker. Partner zou de stap naar freelance zetten, dus nu is het wat uitzoeken wie te contacteren..

Ik denk dat je wat onderschat hoeveel freelance SAP consultants bij zulke bedrijven aangesloten zijn. SOA people, delaware, Flexso, … al die consulting bedrijven hebben ook een klein legertje aan freelancers.
Nee hoor ik onderschat het niet. Tuurlijk zijn er ook veel freelancers in het netwerk van uw partijen.
Maar ... dat is hun core business model niet (SOA People misschien wel, don't know). Als gevolg zit ge als klant ook direct in een andere discussie met die partijen EN pakken ze een hogere marge, dan als ge via een broker gaat.
Nog beter: Een groot deel (maar niet allemaal) van de freelancers die uw partijen inzetten, komen van de echte brokers.

Vandaar ook mijn initiële vraag: Zoekt ze een broker of een implementatie partij.

@iamhollywood, ik ging er dus wel vanuit dat uw vraag als "klant" was, niet vanuit de freelancer zelf. Vanuit de freelancer gezien, is er geen enkele reden (buiten de spam die ge krijgt) om u bij elk bedrijf dat ge kunt in te schrijven. Uwe partner moet gewoon "SAP freelancer, open to work" op Linkedin zetten, ze vinden hem wel.

Nee hoor ik onderschat het niet. Tuurlijk zijn er ook veel freelancers in het netwerk van uw partijen.
Maar ... dat is hun core business model niet (SOA People misschien wel, don't know). Als gevolg zit ge als klant ook direct in een andere discussie met die partijen EN pakken ze een hogere marge, dan als ge via een broker gaat.
Nog beter: Een groot deel (maar niet allemaal) van de freelancers die uw partijen inzetten, komen van de echte brokers.

Vandaar ook mijn initiële vraag: Zoekt ze een broker of een implementatie partij.

@iamhollywood, ik ging er dus wel vanuit dat uw vraag als "klant" was, niet vanuit de freelancer zelf. Vanuit de freelancer gezien, is er geen enkele reden (buiten de spam die ge krijgt) om u bij elk bedrijf dat ge kunt in te schrijven. Uwe partner moet gewoon "SAP freelancer, open to work" op Linkedin zetten, ze vinden hem wel.
Ervaring met kameraad in SAP HR (successfactors) is wel dat het best lastig is om een project te vinden buiten die implementatie partners om.

Ervaring met kameraad in SAP HR (successfactors) is wel dat het best lastig is om een project te vinden buiten die implementatie partners om.
Dat geloof ik. Ik heb ook nog niet veel bedrijven de vraag weten stellen naar 1 SF consultant, behalve voor een project of support team.

Tzal wel zijn, mogelijke afschaffing van VVPR & liquidatieregime blijven zo toch nog wat langer in stand. Was wel te verwachten met de aankomende verkiezingen, maar hopelijk houden de zelfstandigen de moordpoging in het achterhoofd tot volgend jaar :D

Via het volledige normale systeem van dividenden......

Als kortzichtige egoïstische zelfstandige ben ik blij dat er niets van de fiscale hervormingen doorkomt.
Als bezorgde burger ben ik erg ontgoocheld, want dit was een broodnodige hervorming

Laatst bewerkt:
Ik snap het niet, hoe moeten we de rest dan uitkeren naar prive als meneer vvprbis en LR wou afschaffen?

Normale dividenden maar de RV ging verlaagd worden.

Ook wel ontgoocheld maar niet onverwacht. Ik had wel verwacht dat MR de boel ging blokkeren :p.
Zo kon je eigenlijk paar "supplementaire systemen" eruit halen die eigenlijk weinig nut hebben buiten lagere belastingen betalen. Beter om Gewoon het algemeen tarief te verlagen en al die extra systemen die extra administratie kosten te schrappen. Fiscale vereenvoudiging noemen we dat :p.

Via het volledige normale systeem van dividenden......

Als kortzichtige egoïstische zelfstandige ben ik blij dat er niets van de fiscale hervormingen doorkomt.
Als bezorgde burger ben ik erg ontgoocheld.

Gewoon dividend uitkeren natuurlijk (en daarop RV betalen).
Dus niet het voordelige tarief van 15% bv. maar dan 30% (naast de nog geldende 20/25% vennootschapsbelasting)?

Als de RV zou dalen van 30% naar bv. 15%, zou ik het helemaal zien zitten, maar Van Peteghem stelde een verlaging voor naar 25% wat toch wat karig was.

Edit: even zijn nota er bij genomen:
"We verlagen de belastingen op ondernemingswinsten voor kmo’s
We verlagen de vennootschapsbelasting voor kmo’s van 20% naar 15%.
Daarnaast verhogen we de belastingschijf waarop dit verlaagde tarief van
toepassing is van 100.000 euro naar 200.000 euro. Er blijft meer winst over in
de vennootschap zodat die productief kan worden ingezet. Op die manier
stimuleren we ondernemerschap."
en
"We verlagen de roerende voorheffing naar 25%
We verlagen de roerende voorheffing op interesten, dividenden en andere
recurrente inkomsten van roerende goederen en kapitalen van 30% naar
25%. Die tariefkeuze volgt één van de basisprincipes van een dual income
tax. Bovendien behouden we het stelsel van de bevrijdende bronheffing."

Al bij al had hij gewoon die nota moeten kunnen uitvoeren. Gedaan met het meeste van die zever. Hij mocht er ook nog die maaltijdcheques eruit kieperen en de salariswagens aanpakken (komende van iemand die er ook voordeel uit haalt).
Als dit er voor zou gezorgd hebben dat ik meer cash ging overhouden waar ik andere dingen mee zou kunnen doen, was het al helemaal ideaal.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan