Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is het hier niet vrij makkelijk om te zeggen dat je die laptop enkel voor je werk gebruikt? Ben nu even niet volledig mee als dat een mogelijkheid is om die VAA te laten vallen.Net zoals ik als IT-er ook VAA betaal voor mijn laptop.
Daarvoor moet je heel uw laptop onbruikbaar maken voor privégebruik. Grote bedrijven kunnen dat doen door u geen admin-rechten te geven en uw internettoegang af te blocken etc. Maar een zelfstandige kan dat natuurlijk niet.Is het hier niet vrij makkelijk om te zeggen dat je die laptop enkel voor je werk gebruikt? Ben nu even niet volledig mee als dat een mogelijkheid is om die VAA te laten vallen.
VAA van een laptop is 72€ per jaar, lijkt me het niet waard om de moeite te doen.Is het hier niet vrij makkelijk om te zeggen dat je die laptop enkel voor je werk gebruikt? Ben nu even niet volledig mee als dat een mogelijkheid is om die VAA te laten vallen.
Mijn iMac en mijn laptop staan & blijven op kantoor. Waardoor ik deze nog nooit privé gebruikt heb.Is het hier niet vrij makkelijk om te zeggen dat je die laptop enkel voor je werk gebruikt? Ben nu even niet volledig mee als dat een mogelijkheid is om die VAA te laten vallen.
Alles kan je in kosten steken, tot je controle krijgt.Kennis van ons stoeft ook dat hij als eigenaar van een tennisclub alle reizen naar Roland Garros en dergelijke volledig kan inbrengen (vlucht + hotel)
Ik geloof er niets van![]()
Is hier iets of wat van betrouwbare bron voor?
.Vandaar dat men wel zegt dat liquidatiereserve de 'veiligere' route is hé.Nee, maar historisch gezien is zoiets nog nooit gebeurd. Niemand gaat dat toelaten. Als men dat zou proberen, wordt dat afgeblokt door de Raad van State.
de oude woonbonus is ook gegarandeerd gebleven. er staat zelfs nog de versie van voor 1989 op de personenbelastingaangifte.
de oude tweede pijler groepsverzekeringen ook (enorm complexe materie want je heb verschillende versies en je moet dus ergens uitzoeken welk gedeelte in het oude systeem gespaard is van voor 1995, denk ik en wat er nadien erin gestoken is in het "nieuwe" systeem.
En dat is ook de reden waarom er zoveel verschillende tarieven bestaan voor de roerende voorheffing.
Daarvan ben ik 95% zeker van dat hetgeen wat er al ingestoken is in de VVPRBis/Liquidateheffinging in al afgesloten boekjaren "veilig" is.
Maar, anderzijds gaat de regeling bij liquidatiereserve toch over het moment van "uitkeren"? Dus zelfs al heb je wel geld in de liquidatiereserve gestoken, is er toch geen garantie dat de belastingsvoet bij het eruit halen zo blijft?Vandaar dat men wel zegt dat liquidatiereserve de 'veiligere' route is hé.
Met VVPR heb je nog niets gedaan, enkel je winsten overgedragen.
Raad van State kan enkel adviezen geven, niet afblokken. Verbod op retroactiviteit is ook geen vaststaand principe in fiscale wetgeving en dit zou technisch gezien zelfs geen echte retroactiviteit zijn, dus het grondwettelijk hof zou zoiets ook niet vernietigen enkel op basis daarvan (al wordt het soms wel in samenhang met andere zaken in overweging genomen).Nee, maar historisch gezien is zoiets nog nooit gebeurd. Niemand gaat dat toelaten. Als men dat zou proberen, wordt dat afgeblokt door de Raad van State.
Inderdaad, het is zo dat namelijk de liquidatiereserve als de "veilige" optie wordt bezien. Het is nog nooit echt voorgekomen dat er regelingen en beloftes retroactief zijn aangepakt. Zou ook voor veel oproer zorgen.Vandaar dat men wel zegt dat liquidatiereserve de 'veiligere' route is hé.
Met VVPR heb je nog niets gedaan, enkel je winsten overgedragen.
Ik heb het gisteren nog eens besproken met haar en aangezien de afschaffing van VVPR bis nog niet op de agenda staat voor de eerste fase van de fiscale hervorming gaan we toch gewoon de winst overdragen.Wij geven recent opgerichte vennootschappen hetzelfde advies als uw boekhouder. Je moet sowieso wachten, op die 2 jaar langer wachten gaat het niet schelen. Met de liquidatiereserve ben je zeker want wij notuleren dat in de notulen en je doet al een afdracht van 10% via de aangifte vennootschapsbelasting, daar gaan ze retroactief niet op terug komen, VVR bis heb je geen zekerheid.
Let eveneens op met interimdividend want je moet wel de 2 verplichte testen (liquiditeitstest en netto actief doorstaan), geen idee of uw cijfers dat zo snel na oprichting al aankunnen (mogelijke kredieten lopen? etc).
De VVPR bis is ne quick win om af te voeren. En met nieuwe regering die eraan komt..
Bij vennootschappen die reeds langer bestaan gaan we wel voor de VVPR bis.
Hoeveel hou je netto over? Doe dat /10 en je weet het.Heeft er iemand een idee hier welk tarief per dag overeenkomt met 6500 euro bruto met verzekering auto en MC’s en wat de totale kost voor de WG zou zijn voor dit loonpakket?
Dan reken je op 200 dagen per jaar. Een werkgever moet echter ook al uw verlof betalen heIk kom zelf omgerekend op 137.000 EUR per jaar of 680 euro per dag. Inclusief verzekeringen, auto,MC’s, opleiding, … . Het verbaasd me toch hoeveel een vaste werknemer uiteindelijk kost.

Ik kom zelf omgerekend op 137.000 EUR per jaar of 680 euro per dag. Inclusief verzekeringen, auto,MC’s, opleiding, … . Het verbaasd me toch hoeveel een vaste werknemer uiteindelijk kost.
Het zal inderdaad wat meer zijn maar we hebben te weinig info over het volledige loonpakket.Dan reken je op 200 dagen per jaar. Een werkgever moet echter ook al uw verlof betalen he
Maar, het gaat een pak meer zijn dan die 137000€ volgens mij.
Heb het onlangs ook voor mezelf moeten uitrekenen.Ik kom zelf omgerekend op 137.000 EUR per jaar of 680 euro per dag. Inclusief verzekeringen, auto,MC’s, opleiding, … . Het verbaasd me toch hoeveel een vaste werknemer uiteindelijk kost.
)