CaseBlue
Well-known member
Om dan direct "fuckers" te roepen of oproepen tot kostenmisbruik, vind ik nogal serieus overdreven.
Och, jij kent mij niet, maar ik ben nogal een dramaqueen met momenten ^^
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om dan direct "fuckers" te roepen of oproepen tot kostenmisbruik, vind ik nogal serieus overdreven.
In wie zijn voordeel is het dan. De kleine zelfstandige onder de 100K betaalt een klein beetje meer.
En grote bedrijven... betalen minder![]()
Mee denken en openstaan voor een uitdaging. Ook geen kmo kiezen. In grotere ondernemingen is er ook marge om externen ruimte te geven om in hun positie te groeien. Door bovenstaande steekt het minder nauw als je niet alles weet als consultant en is on the job leren ok cava. Natuurlijk verwachten ze wel autonomic. M.a.w. is iets niet duidelijk? Zoek het op en maak het duidelijk.Op welke manier heb je de technische kennis verkregen? Laat ons eerlijk wezen, je zit alleen op een bedrijf en kan nooit hulp vragen aan een collega. Je moet alles zelf oplossen.
Google kan helpen, maar niet altijd. Studeren jullie bij tijdens de job overdag? Is 1 opleiding per jaar voldoende?
In de IT: wie een paar jaar niets bijleert, is een vogel voor de kat. Vroeger was het als junior altijd plezant om ten rade te gaan bij de senior. Maar wat doet de senior vraag ik mij nu af![]()
Is dat ook effectief zo??Ik zie hier veel slimme dingen passeren en veel berekeningen, maar langs de andere kant raar dat er zoveel zijn die aan het verlaagde vennootschapsbelasting blijven vast houden.
Dit is dus niet interessanter dan een lager (overleef) loon aan te houden en de rest via liquidatie reserve te doen.
Je betaalt teveel sociale bijdrage en personenbelasting.
Het verschil is niet zo groot, en de voordelen in de vorm van gewaarborgd loon etc, wegen daar voor mij tegen op.Ik zie hier veel slimme dingen passeren en veel berekeningen, maar langs de andere kant raar dat er zoveel zijn die aan het verlaagde vennootschapsbelasting blijven vast houden.
Dit is dus niet interessanter dan een lager (overleef) loon aan te houden en de rest via liquidatie reserve te doen.
Je betaalt teveel sociale bijdrage en personenbelasting.
Dat is de hele point van die oefening.Is dat ook effectief zo??
IPT, VAPZ en BAWelke verzekeringen zijn er aangeraden? (niet auto)
Hangt beetje af van de activiteit maar goede basis is:Welke verzekeringen zijn er aangeraden? (niet auto)
Ik zou persoonlijk beide nemen (enkel BA Beroep zonder BA Uitbating gaat ook meestal niet).dus als it consultant is BA beroep en dan geen uitbating nodig als ik het goed begrijp.
Via interim gaat dat kostelijk worden.
Reken voor een dag (weet zelfs niet of ze geïnteresseerd zijn in de occasionele halve dag, admin wordt dan we heel duur), het dubbele van zijn brutoloon dat je hem zelf zou willen geven.
En 15€ netto, gaat al snel naar de 30€ bruto (moeilijk exact te zeggen, hangt af van de werknemer zijn fiscale status).
Doe dat dan maal twee voor interim.
Dan gaat een dagje u 480€ kosten waar hij 120€ van in zijn zak steekt.
15€/uur netto is ook veel voor een helper natuurlijk, is equivalent van 2500€/maand netto!

Freelance verkopers bestaan zeker. Het is dan enkel de vraag als die financieel voordeliger gaan zijn voor je.Freelance lijkt me dan een logische oplossing, maar bestaan dergelijke profielen?
Ik zou het vriendje van mijn schoonzus willen inschakelen
Gaat het over iemand die ook nog student is? Of wat voor profiel moeten we hier bij plakken. Bepaald natuurlijk wel welke mogelijkheden er zijn.En kan dat voor hem? Ik geloof dat hij 24u vast werkt
Misschien als opstart enkel? Want zo iemand aannemen en direct een wagen aanbieden en een deftig loon, dat is toch direct een heel engagement.Freelance verkopers bestaan zeker. Het is dan enkel de vraag als die financieel voordeliger gaan zijn voor je.
In een ideaal scenario kan je iemand strikken die 100% op commissie werkt, maar eer je die hebt gevonden...
Zelfstandig in bijberoep kan zeker een goed alternatief zijn.Moh. Een collega laat soms eens iemand een dag komen en die zegt dat die maar in de 200€ betaald voor een dag via interim. Vreemd.
Edit: mss wordt hij beter zelfstandig in bijberoep?![]()
).
Vroeger mocht je tot 1300eur per jaar legaal in het zwart werken, zonder btw nummer. Gewoon aangeven in personenbelasting.Ik zou het vriendje van mijn schoonzus willen inschakelen om soms eens een paar uurtjes te komen helpen.
Hoe gaat dat best legaal? Nu en dan eens een paar uur..,
Via interim? Minimum halve dag dan? Wat kost mij dat dan om hem bv 15€ netto te geven? (Of is dat te weinig. Vaak is het maar eens iets helpen vasthouden dat te groot is voor alleen)
En kan dat voor hem? Ik geloof dat hij 24u vast werkt
Zou vooral zijn om eens wat stickerwerk voor te bereiden en bij plaatsing van gevelreclame’s soms gewoon eens iets helpen vasthouden
Ik zou graag iemand inschakelen als sales om mijn product B2B te verkopen en markten te verkennen, mijn ervaring daar in is nihil. Direct iemand in dienst nemen lijkt mij een serieuze gok, zeker als het al een iets meer ervaren profiel is ga ik die toch direct een deftig loon en een wagen moeten kunnen aanbieden.
Freelance lijkt me dan een logische oplossing, maar bestaan dergelijke profielen?