Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn boekhouder denkt net het omgekeerde, vorig jaar dacht hij dat vvprbis ging afgeschaft worden maar nu denkt hij dat ze er niet meer aankomen. In ieder geval niemand heeft een glazen bol dus afwachten.Ik heb een bestaande BV overgenomen en kan daardoor blijkbaar geen VVPR bis uitkeren, wat ongelukkig want had dit wel expliciet meegegeven aan de boekhouder. Sneller uitkeren van VVPR bis was zowat de enige reden waarom ik een bestaande BV (van 3 jaar) overneem, ipv zelf eentje op te richten. (Aandelen moeten ononderbroken in volle eigendom blijven vanaf kapitaalinbreng)
Nu geeft boekhouder mee dat VVPR bis waarschijnlijk zijn laatste jaar in gaat, dus dat het sowieso niet opportuun was voor mij.
Rest mij dan enkel liquidatiereserve dat 5 jaar moet blijven schimmelen? Klassiek dividend kost pak meer aan RV?

Boekhouder zei hetzelfde. Als ze het hadden willen aanpassen, hadden ze het er nu al doorgepusht (net zoals auteursrechten).Mijn boekhouder denkt net het omgekeerde, vorig jaar dacht hij dat vvprbis ging afgeschaft worden maar nu denkt hij dat ze er niet meer aankomen. In ieder geval niemand heeft een glazen bol dus afwachten.
Wel benieuwd waarom je nu niet in aanmerking komt?
Tenzij je het vennootschap natuurlijk opdoek binnen de 5 jaar, ook altijd een optie.Rest mij dan enkel liquidatiereserve dat 5 jaar moet blijven schimmelen
Mijn boekhouder denkt dat ze de verkiezingen van volgend jaar gaan afwachten en het dan door rammen.Boekhouder zei hetzelfde. Als ze het hadden willen aanpassen, hadden ze het er nu al doorgepusht (net zoals auteursrechten).

Die blauwdruk is de nota Van Peteghem, en daarin staan VVPR Bis en Liquidatiereserve gewoon op hetzelfde uitdoofscenario ze.Ik ga uit van het ergste: het gaat er uit. Ik heb nu mijn eerste jaar en ga voor liquidatiereserve gaan op het einde van dit jaar. It is what it is. Mijn boekhouder heeft het opgevolgd via via via zegt hij en de blauwdruk is tot in de puntjes uitgewerkt. Wil niet veel zeggen wel, het blijft Belgie.
Die extra 2 jaar gaat het verschil niet maken en het is beter zo, vind ik.
Ik ga voor zekerheid. Ik wil er niet wakker van liggen. Als het blijft of gaat, de VVRP bis, het is mijn probleem niet.
PS is boos want de inkomsten uit arbeid zouden naar beneden gaan en dat is een gewestbelasting. Daar komt het zowat op neer.https://www.standaard.be/cnt/dmf20230615_96860994 of iemand die dit kan lezen
Meendet? Fuckers.Die blauwdruk is de nota Van Peteghem, en daarin staan VVPR Bis en Liquidatiereserve gewoon op hetzelfde uitdoofscenario ze.
Wat een verrassing... We gaan allemaal akkoord met een hervorming totdat blijkt dat ofwel wijzelf, ofwel onze stemmers misschien de dupe zijn, dan gaan we het toch tegen houden. Typische Belgische politiek.https://archive.ph/gWQxb mogelijk komen ze toch niet overeen
Meendet? Fuckers.
N-VAop wie moet ik stemmen opm VVPR Bis in leven te houden dan?
N-VA
En wat ga je dan krijgen als ze VVPR Bis en liquidatiereserve laten uitdoven, dat er terug een enorme uitwas is aan 'kosten op de zaak'.

Ja, maar nog meer dan. Ik voel dan ook de motivatie om plots "meer" kosten te maken...Zever, dat gebeurt nu al![]()
Ja, dat het onduidelijk is, is... duidelijk ^^Het is wel gekoppeld met een algemene verlaging met de roerende voorheffing. En het steekt niet in fase 1 van zijn plan.
Vrij zeker van dat er paar partijen in de huidige coalitie nog van gedacht veranderen over de uitdoving (MR en VLD.)
Dus zo vast staat dat allemaal niet.
Ja, maar nog meer dan. Ik voel dan ook de motivatie om plots "meer" kosten te maken...
Ja, dat het onduidelijk is, is... duidelijk ^^
.