Resurge
Active member
Merci voor de info! Hoe ziet dat er uit zo'n aankoopborderel? Is daar ergens een template voor beschikbaar?
Ik heb dit template gebruikt om mijn 2ehands elektrische fiets over te kopen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Merci voor de info! Hoe ziet dat er uit zo'n aankoopborderel? Is daar ergens een template voor beschikbaar?
Netto of bruto18.000 EUR op jaarbasis is (fiscaal) optimaal/de bovengrens. Aanvullen met huur + forfaitaire onkostenvergoeding + lening op vaste looptijd.
Ja maar 't was eerder om aan de boekhouder voor te leggen wat ik nog als extra kan gebruiken ter compensatie, want ik weet bij mijn eerste gesprek als ik ging starten dat die gelijk zei dat maaltijdvergoeding niet ging ofzo iets. En aangezien ik nu al aan 200 euro (huur en GAW) zit dat ik niet veel meer dan dat kan krijgen. Vandaar dat ik hier eens pols eerstJe kan die zaken meestal eenvoudig zelf simuleren op uw tool van het sociaal secretariaat. Ik raad iedereen aan om voor het loon altijd met een sociaal secretariaat te werken. Boekhouder kost op dat vlak veel meer dan een sociaal secretariaat en je kan altijd zelf op accdesk of myacerta vlot uw situatie kosteloos simuleren.

Netto of bruto
Allé ik ga van eenmanszaak naar BV. Kost dat bij elke notaris even veel of zit daar nog onderling veel verschil op?
Ik had persoonlijk meer gedacht aan CommV, maar de boekhouder zegt toch dat hij een BV zou aanraden, het kost iets meer, maar er is meer gemoedsrust voor de kleine kans dat er ergens eens iets gebeurd waar ze u kunnen pluimen.
Ik zeg maar een auto die hier afbrand en de verzekering die moeilijk doet bijvoorbeeld.
Kan hem daar in wel volgen. En het oogt misschien nog net iets professioneler op uw offertes ook Wrapz BV ipv CommV of VOF.
Een makelaar had me destijds verteld dat dit niet mogelijk is.Nog een vraagje, ik ga toch wel kunnen mijn persoonlijke nrplaat meenemen naar de BV?
Overdracht van je rentingcontract vragen (soms ook admin kost van 100-200 euro..).Fucking hell ik heb die nog maar pas.
De wagen is wel in financiele renting dus is mss gewoon questie van die renting over te zetten?
Ik ben eigenlijk nog geen eigenaar van die wagen hé?
Klopt!Ik heb diezelfde vraag hier ooit eens gesteld maar geen antwoord op gehad.
De inschrijving van de wagen is geen bewijs van eigendom, dus je zou die op persoonlijke naam kunnen laten ingeschreven staan toch?
Ik heb 1600 bruto wat 1550 netto geeft + 400 euro de maandJa maar 't was eerder om aan de boekhouder voor te leggen wat ik nog als extra kan gebruiken ter compensatie, want ik weet bij mijn eerste gesprek als ik ging starten dat die gelijk zei dat maaltijdvergoeding niet ging ofzo iets. En aangezien ik nu al aan 200 euro (huur en GAW) zit dat ik niet veel meer dan dat kan krijgen. Vandaar dat ik hier eens pols eerst![]()
Bruto maar je krijgt het zogoed als netto natuurlijkNetto of bruto
Ik zijn geval inderdaad beter voor een BV, maar je zit dan wel met een openbare boekhouding en bij Comv niet.Ik zou nu bij jou ook aanraden om naar een BV over te stappen. Je zit met duur andermans materiaal dus daar is de scheiding van je privé-vermogen wel een stuk impactrijker.
Vandalisme, brand, diefstal (omdat jij de sleutels op een auto hebt gelaten en de deur was open), waterschade,...
Je kan altijd optimaliseren, maar je moet binnen de lijntjes van wat mag kleuren.Ik moet 2.200 euro betalen aan Xerius omdat ik te weinig betaald heb dit jaar en na herberekening is het dus ook 4.000+ dat ik vanaf nu moet betalen.
Voordat ik het aan mijn boekhouder voorleg, hoe kan ik mijn loon optimaliseren zodat ik minder moet betalen aan Xerius?
Ik geef mijn eigen 2.200 netto + 85 euro GAW + 110 euro huur
Als ik dit naar 1.800 netto wil brengen, kan ik dan compenseren met andere dingen bv maaltijdvergoeding, forfaitaire kosten ..?
Mogelijks wel, verzekering zal dan ook wel op privé staan vermoed ik? Al kan je deze eenvoudig 'doorrekenen' aan je vennootschap.Ik heb diezelfde vraag hier ooit eens gesteld maar geen antwoord op gehad.
De inschrijving van de wagen is geen bewijs van eigendom, dus je zou die op persoonlijke naam kunnen laten ingeschreven staan toch?
Die openbare boekhouding kan in zijn geval een meerwaarde zijn als bewijs van gezond bedrijfIk zijn geval inderdaad beter voor een BV, maar je zit dan wel met een openbare boekhouding en bij Comv niet.

Waarschijnlijk om de statuten aan te passen aan het nieuwe wetboek? https://www.tijd.be/netto/analyse/werk/vennootschappen-die-statuten-niet-aanpassen-kunnen-problemen-krijgen/10477877.html#:~:text=Bestaande vennootschappen kregen tot 31,strijdig zijn met het WVV.Ik heb een Gewone Com. V. en dacht dat ik daarom niets moet doen voor de nieuwe vennootschapsvormen, maar mijn boekhouder zegt kennelijk wel.
Iemand dit al omgevormd naar CV? Wat moet er juist gebeuren?
Kan ik dit zelf doen, of toch sociaal secretariaat of boekhouder inschakelen?

Xerius, maar nog nooit zelf iets gedaan via hun. Alles gaat via boekhouder.Welk sociaal secretariaat hebben de meeste hier eigenlijk voor de eigen loonadministratie als zaakvoerder van een 1 persoons vennootschap? Ik heb nu wat offertes ontvangen van SDWorx, Acerta en Besox en in tegenstelling tot wat ik had verwacht lijkt SDWorx zowel qua prijs als functionaliteit/aanbod nog het meest interessant te zijn. Maar aangezien je niet zomaar kan wisselen van sociaal secretariaat indien het tegenvalt wil ik toch eens afchecken wat de anderen hier doen.