Herman De Croo
Well-known member
Hoeveel dagen na het neerleggen van de jaarrekening, wordt de jaarrekening zichtbaar voor het publiek?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die bakker gaat toch zuur lachen als je een factuur vraagt? Als je de BTW niet recupereert, is een gewoon betaalbewijsje toch ook voldoende: dacht ik, maar jij weet er uiteraard meer van.Ik zou bij de bestelling een factuur vragen. BTW zou ik niet recuperen, aftrek deels verwerpen. Komt u nog steeds voordeliger uit dan het zelf privé te betalen.
Valt te zien hoe goed zijn systemen zijn. Bij de onze kan je gewoon dag ervoor online bestellen en factuur vragen (komt onmiddellijk automatisch in uw mailbox bij de bestelbevestiging). Als factuur kan is dat altijd een beter document.Die bakker gaat toch zuur lachen als je een factuur vraagt? Als je de BTW niet recupereert, is een gewoon betaalbewijsje toch ook voldoende: dacht ik, maar jij weet er uiteraard meer van.
En als dit over minder dan 20 koeken gaat, is het gewoon lachwekkend veel gedoe voor een paar euro's winst.
Op een week is dat meestal wel zichtbaar. Nu in de zomermaanden kan het nazicht van een medewerker van de NBB wel al eens uitlopen.Hoeveel dagen na het neerleggen van de jaarrekening, wordt de jaarrekening zichtbaar voor het publiek?
Dat zijn dingen die heel afhankelijk zijn van aantal dagen dat je daar op locatie bent etc. Dat gaat bepalen waar ge uw belastingen moet betalen etc.Stel ik heb morgen een opdracht van een NL bedrijf. Moet ik daar rekening houden bij zetten van de dag tarief? Dus bijv 600 excl per dag bij en BE bedrijf of NL gaat mij netto hetzelfde opbrengen? (Vanuitgaande van een remote positie)
Klopt. Als jij als Belgische zelfstandige voltijds in Nederland werkt, zal je in Nederland belastingen moeten betalen. Ik heb zo ex-collega's gehad die x dagen moesten thuis werken om niet met die zever te zitten.Heeft volgens vooral te maken met de 183 dagen regel in NL. Elke werkdag dat ik thuis ( in BE ) uitvoer voor een NL opdrachtgever gaat dus niet meetellen?
Als enig bestuurder zonder enig werknemer kan je de fiets best onmiddellijk volledig aankopen. Leaseformule is nutteloze kost.Zijn er hier mensen die een fiets leasen? Of gewoon aanschaffen op kosten van firma? Aanbevelingen?
Ter bevestiging: de jaarrekening was idd na een paar dagen zichtbaar op NBBOp een week is dat meestal wel zichtbaar. Nu in de zomermaanden kan het nazicht van een medewerker van de NBB wel al eens uitlopen.
Bij mij levert de bank die informatie aan eigenlijk? Ik kan kiezen tussen gewoon beleggen (=meerwaardebelasting) en een of andere formule waarbij je verplicht elke maand moet storten, en dat zou belastingsvrij zijn.Ziet er een interessant dossier uit, jammer dat mijn boekhouder dit soort scenario's niet gedetailleerd kan bezorgen aan mij.![]()
Cash in uw vennootschap laten en beleggen of eruit halen en privé beleggen?
Tips & Advies-publicaties en online oplossingen op maat van kmo's, bedrijfsleiders, zelfstandigen en vrije beroeperswww.indicator-larcier.be
Kun je idd gewoon via je bank regelen. Dit heet DBI-fondsen als je al eens wilt googlen. Bij welke bank zit je voor uw vennootschap? Niet alle banken bieden dit aan, maar er zijn toch verschillende aanbieders in Belgie.Ziet er een interessant dossier uit, jammer dat mijn boekhouder dit soort scenario's niet gedetailleerd kan bezorgen aan mij.![]()
Cash in uw vennootschap laten en beleggen of eruit halen en privé beleggen?
Tips & Advies-publicaties en online oplossingen op maat van kmo's, bedrijfsleiders, zelfstandigen en vrije beroeperswww.indicator-larcier.be
Welja, Algemeen komt het er altijd op neer dat privé-beleggen beter is. Enkel in het geval dat je met liquidatiereserve zit, kan je dat geld in de wachttijd eventueel in die DBI-fondsen steken.Het vergelijkt de scenario's van in uw vennootschap beleggen vs privé beleggen. Niet enkel beleggen in vennootschap via je bank
Ik zit bij ING
Of beter nog: je leent het geld van de vennootschap aan uzelf privé (netto kostprijs nog geen 1% per jaar volgens wettelijk vastgestelde intrestvoeten).Welja, Algemeen komt het er altijd op neer dat privé-beleggen beter is. Enkel in het geval dat je met liquidatiereserve zit, kan je dat geld in de wachttijd eventueel in die DBI-fondsen steken.
Maar als je snel (en voordelig) aan uw geld kunt (Auteursrechten en VVPR-Bis dus), is dat al een pak minder nuttig.