Freelancers & Ondernemers

Wat is tegenwoordig de uurprijs van een zelfstandige werkman/technisch geschoolde die in onderaanneming werkt?
Heel hard sector afhankelijk zou ik denken?
Mijn onderaannemers zitten tussen 45 en 50€/uur

Idd sector afhankelijk.

Ik heb mensen waar ik mee mee ga om gewoon te helpen vasthouden vooral, dan is dat aan 40 euro
Als ik ga wrappen is dat aan 60 euro
Als ik PPF ga plaatsen is dat aan 75 euro

Nu, voor minder dan 40 euro zou ik al zeker nie uit mijn zetel komen.

Een hele dag werken aan 40 euro wordt ik nu ook niet echt enthousiast van moet ik zeggen, als je dat elke dag zou doen, dan kan je denk ik beter voor de baas werken. Zonder marge op materiaal heb je dan naar mijn mening niet genoeg verdiend op het einde van het jaar, rekening houdend met vakantiegeld, eindejaarspremie, ziekte, etc... Ook al lijkt het dat je goed geld verdiend, ik denk op het einde van de rit dat je niet hoger uit komt dan in loondienst te werken als je alle voor- en nadelen optelt.

Ik doe dat enkel om een goed bevriende collega te helpen en deze helpt mij soms ook op dezelfde manier.

Hangt dan ook nog eens af van hoe je ze werk geeft.

Is dat om "eens een keer een dag" mee te helpen, of geef je ze werk waar ze drie weken zoet mee zijn.
Zit ook nog een héél verschil op.
En zoals je zegt, of ze al dan niet nog aan hun materiaal kunnen verdienen. Had ik in mijn antwoord niet gespecifieerd, maar mijn onderaannemers leveren inderdaad het materiaal aan waar ze een (weliswaar kleine) marge op hebben.

En er zijn er héél veel die aan 40 of minder per uur werken hoor, enkel het financiële plaatje is niet altijd de motivatie, vrijheid, eigen baas etc is voor velen een grotere drijfveer.

Wat zou de werkgeverskost zijn om iemand 4.000 bruto te geven incl. alle voordelen? Naar welk equivalent dagtarief zou zich dat vertalen voor de werkgever?
ongeveer het brutoloon maal 20 doen. Kan variëren van 19 tot 21 afhankelijk van de extralegale voordelen.
Dus ongeveer 390€/dag. Vermits een bediende gemiddeld 210 dagen werkt (bij ons is dat het gemiddelde. 35 dagen vakantie en dan x aantal dagen ziekte en opleiding. Ongeveer 3000 bedienden)

Auto verkocht via zaak op 02/05/2023 en diezelfde dag ook nummerplaat laten schrappen. Nu krijg ik van de belasting nog een brief waar ik de volle pot moet betalen aan verkeersbelasting voor de "belastbare periode" van 01/03/2023 tot 29/02/2024...

Moet ik dit gewoon betalen en ontvang ik automatisch een "pro rata" teruggave? Of best ineens betwisten met het bewijs van schrapping van nummerplaat?
Bellen naar 1700, die kunnen een verrekening verzorgen.

Vorig jaar had ik een controle waarbij het coyote systeem 100% in kosten was geboekt, controleur zei daar niets op.
Ik zou het wel eerder plaatsen onder toebehoren van autokosten dus te beperken volgens de algemene regel indien personenwagen.

Vorig jaar had ik een controle waarbij het coyote systeem 100% in kosten was geboekt, controleur zei daar niets op.
Ik zou het wel eerder plaatsen onder toebehoren van autokosten dus te beperken volgens de algemene regel indien personenwagen.
Los van of het in te brengen is, is het ook gewoon belachelijk duur eigenlijk :p
Ik zie geen enkele meerwaarde meer bij Coyote tov Waze eigenlijk.

Daarenboven wordt het moeilijker en moeilijker om mobiele flitscamera's te detecteren, die dingen zijn echt klein geworden en worden goed verborgen.

De ene controle is de andere niet denk ik, hangt toch altijd een beetje af van de fiscus denk ik

Misschien een simpele vraag, maar mag ik als zelfstandige een cadeaubon gebruiken bij een aankoop op de vennootschap?
Ik ging hier net dezelfde vraag komen stellen vandaag :p. Ik zou een cadeaubon willen kopen, en dan die gebruiken om iets te kopen (wegens korting)

Dat is dan toch gewoon een korting, ale het bedrag gaat van het oorspronkelijke bedrag.
Dus je betaald het resterende bedrag op de factuur via de zaak.
Zie er weinig problemen in maar misschien meer ervaren rotten die er een andere uitleg voor hebben.
Als de cadeaubon het volledige bedrag dekt is er natuurlijk geen nut om het op de zaak te kopen ook niet lijkt me.

Dat is dan toch gewoon een korting, ale het bedrag gaat van het oorspronkelijke bedrag.
Dus je betaald het resterende bedrag op de factuur via de zaak.
Zie er weinig problemen in maar misschien meer ervaren rotten die er een andere uitleg voor hebben.
Als de cadeaubon het volledige bedrag dekt is er natuurlijk geen nut om het op de zaak te kopen ook niet lijkt me.
Maar, ik zou ook de cadeaubon op de zaak kopen he. Ik heb bvb 6% korting op cadeaubonnen bij bol.com. Maar ik kan dat dus gewoon als "currency" gebruiken.
Maar idd, hoe breng je dat dan correct in...

Terug
Bovenaan