In oktober een paar belangrijke seo rankings verloren waardoor er minder werk binnenkwam. Voor de eerste keer ergens aan de slag gegaan als freelancer (6 maanden):
- in het begin (zoals met alles) zeer leuk
- nadien begon de baas wat raar te doen en was het om zeep
- op het einde was ik blij dat het gedaan is
Ik denk dat ik niet gemaakt ben om te werken voor een baas. Het was 10 jaar geleden en zal wss nog 10 jaar duren.
Wel belachelijk veel geld verdiend. Ik dacht altijd dat een freelancer een ‘harde werker’ was. Ik was daar met 4 andere freelancers en wij hadden meermaals geen werk en werden mooi doorbetaald. Ok het van thuis werken maakt dit wel mogelijk maar als je ‘s morgens zegt dat je geen werk hebt… en niemand reageert en je wordt gewoon betaald… raar
Het was zelfs zo raar dat toen ik een dag verlof vroeg (wegens geen werk) dat ze dat not done vonden! Ze zeiden letterlijk: we hebben liever dat je dat niet doet. Want als er overdag een opdracht binnenkomt, dan willen we dat je dat uitvoert. Ok… dan neem ik geen verlof en betaal je €400 per dag om niets te doen. Als ik eerlijk ben, werkte ik meermaals 15u per week, terwijl ik 40u per week werd betaald.
Ach ja, het geld was tof. Maar toch niets voor mij. Ondertussen zijn de seo rankings terug verbeterd en heb ik terug genoeg werk.