Fotografiethread

Same. Hier gaan we zondag. Ik neem de camera wel mee maar ga het statief ook maar meenemen voor het vele volk mits wat photoshop eruit te filteren. Hopelijk zijn vriendin en dochter in hun geduldige die dag.

Same. Hier gaan we zondag. Ik neem de camera wel mee maar ga het statief ook maar meenemen voor het vele volk mits wat photoshop eruit te filteren. Hopelijk zijn vriendin en dochter in hun geduldige die dag.
Ik laat het statief thuis en hou het bij handheld shots, op die manier kunnen vrouw en dochter toch minder zuchten op mij. Met statief is het wel de moeite om die waterval te "bevriezen", daar heb ik al een aantal foto's van genomen toen ik er in de herfst was (de moeite!). Maar voor de bloesem lijkt een statief mij niet nodig. Wel jammer dat de zon al lang op is tegen dat de deuren open zijn, de bloesem moet vast prachtig zijn als de zon aan het opkomen is (of ondergaat). Wat verder in het dorp hier staat een prachtige kerselaar in bloei, mogelijk passeer ik daar een van de dagen eens voor wat foto's. Deze staat in iemand zijn voortuin, maar de taken hangen over de stoep dus hopelijk kom het niet raar over als ik daar foto's sta te nemen.

Zetten jullie in Aperture mode de auto iso aan of uit? Ik heb dat vandaag eens getest met auto en dat gaat altijd veel te hoog naar mijn zin.

Ik heb een GoPro Hero 10.
Is het mogelijk om te zien wat de instellingen waren van een filmpje? Ik zou dus achteraf in mijn filmpje willen zien of de lens wide, superwide was, of de stabilization aan stond, welke parameters etc.
Zit dat niet gewoon in de exif data? Kan je gewoon in Windows Explorer zien, laatste tab in de Eigenschappen als ik me niet vergis.

Op één van ons eigen evenementen, dan nog!
Mijn rugzak met een toiletzakje waarin een lens stak, stond achter de kassa. Iemand heeft die lens met zakje en al er uit gehaald en m'n zak terug toe gedaan; daarom wist ik het ook véél te laat die avond. De venue was nogtans direct naast het grootste politiebureau van Brugge 😂

Tijdje geleden (tweetal weken) maar ik ben nu pas op BG terug hah.
Damn dat is zuur!!

Ik geloof dat ik goede karma heb dan. In de tijd dat ik nog partyfotografie deed, stond m'n cameratas altijd in de backstage van het event. Meestal onbewaakt. Toen niet echt verder bij stil gestaan dat dat mogelijks heel gevaarlijk kon zijn. Nu ik eraan terug denk was dat toch wel zeer naïef :wallbash: . Had meestal ook alles bij, van fisheye tot 200mm en 2 flitsers :rolleyes: .
Gelukkig nooit iets gestolen

Ik zal wel wat bloesems vastleggen in de buurt, een Japanse tuin en enorme drukte lijken me echt twee tegenpolen, hoe mooi het ook mag wezen.

Ik zal wel wat bloesems vastleggen in de buurt, een Japanse tuin en enorme drukte lijken me echt twee tegenpolen, hoe mooi het ook mag wezen.

Bwa op zich heeft die drukte nog wel wat, ook op foto zelfs. Als je geluk hebt lopen er daar wat anime-figuren rond en dat kan ook mooie beelden opleveren al is het dan een beetje meer street-photography :p

Ik ga er door de week ook ergens proberen passeren.

Een halve dag nemen in de week om erheen te gaan lijkt me een beter plan, maar dat lukt momenteel niet zo goed met mijn werk. En mijn vrouw zou dan wellicht zeggen dat ik beter in de tuin werk of het huis kuis dan dat ik fotookes ga nemen. :unsure: Dat heb ik vorig jaar in de herfst wel gedaan en toen was het er heerlijk rustig. Dit weekend zal het wel druk zijn, maar dan toch liever 's ochtends dan in de namiddag.

In Gent aan de Bijloke staan twee rijen Japanse kerselaars, en ik denk in het Miljoenenkwartier ook. Binnen een paar weekjes misschien ook eens gaan zien. Die Japanse tuin ziet er idd mooi uit maar als dat zo druk is ga ik daar nooit echt van kunnen genieten.

Merci! Voor mij ook de eerste keer dat ik eens echt een paar rollekes portra heb geschoten, ik was er int verleden eigenlijk niet zo content van maar deze keer wel! Ik ben nu weer wat rollekes tri-x 400 aan het uitproberen om voor mezelf uit te maken of ik dat nu fijner vind dan ilford hp5 of niet.

Met zo'n ding:

Niet het fijnste werk vind ik zelf :smurf:
Is ook een zeer trage scanner maar de volgende stap is al minilab en dan zit je rap richting de 3k. 135 op flatbed is gewoon crap.
Ben eigenlijk verbaasd van de kwaliteit van je leest hier en daar dat er focus issues zijn bij het scannen op een Plustek. Ik weet niet of ze het ondertussen hebben verholpen.

Laatst bewerkt:
In Gent aan de Bijloke staan twee rijen Japanse kerselaars, en ik denk in het Miljoenenkwartier ook. Binnen een paar weekjes misschien ook eens gaan zien. Die Japanse tuin ziet er idd mooi uit maar als dat zo druk is ga ik daar nooit echt van kunnen genieten.
Vanmorgen toen ik terugkwam van de bakker even gestopt bij een bloeiende kerselaar bij iemand in de voortuin. Beetje vreemd om op de stoep foto's te trekken van die boom terwijl twee meter verderop een puber stond te wachten op zijn schoolbus maar ... 't was mooi. En het licht was mooi.

Onze tuinarchitecte heeft drie Japanse kerselaars voorzien in onze voortuin, dat zullen nog wel kleine ukkies zijn als die worden geplant maar dat gaat een pronkstuk worden voor de volgende generatie. :fingerguns:

ser2gehv43p81.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan