Fotografiethread

Bon, eindelijk hiervoor eens tijd gehad.

Stemmen maar!

Ha ik was het ook uit het oog verloren, heb je hem al en zo ja wat zijn de bevindingen?
Yes, qua stabiliteit is dat inderdaad wel dik in orde en ook gemakkelijk in gebruik.
Maar echt comfortabel is zo een toestel op de rug niet bij het fietsen (ik fiets wel met een race of gravel fiets dus in sportievere houding) maar misschien moet ik de juiste positionering van de camera nog vinden.

Weer leuke eisen toch :)

• Je hebt 2 jaar relevante professionele ervaring in fotografie (professioneel betekent voor ons: arbeid met een overeenkomst, loon en gezag van de werkgever OF fulltime zelfstandig/freelancer met BTW-nummer (geen hobbyfotograaf)).

Als er nu één job is waar je makkelijk je talent kan bewijzen ongeacht je ervaring, is het toch wel fotografie zeker. Het enige wat je als HR moet doen is kijken naar wat foto's en een oordeel vellen. :D

Nieuwe zonnekap is besteld. Ik was foto's met ND'filters aan het nemen op verschillende lenzen, maar je kan de zonnekap dan niet gebruiken. Dus ik heb die gehangen aan de schouderriem van de camera, dat aan de hendel van mijn statief hing. Bij het verplaatsen viel dat er uiteraard af en deed die een plonske in de vijver.

Ach ja. Wel mooie foto's gemaakt in de Japanse Tuin en het was prima weer, maar het is een beetje jammer dat de herfst wat traag op gang komt. De esdoorns waren nog niet allemaal in herfstbloei gekomen, dus nog relatief veel groen. Voor wie nog wil gaan: dat kan tot eind deze maand en dan gaat het dicht voor de winter.

Mogelijk neem ik nog wel eens een dagje verlof wanneer de kerselaars in bloei staan, maar dan ga ik toch twee keer nadenken wat ik ga doen met de zonnekap.

In november ook nog wat verlof staan, ik probeer dan eens de Ninlinspo te doen. Iemand ervaring mee? In de week zal het daar wel rustig zijn hoop ik.

Iemand die naar de photodays gaat in Brussel?
Ik ga maandag, vorig jaar zeker enkele interessante presentaties kunnen volgen en camera’s kunnen testen. Spijtig dat er geen stand van Ricoh lijkt te zijn. Wil de gr3 eens uitproberen voor dagdagelijkse camera.

Voor wie nog wil gaan: dat kan tot eind deze maand en dan gaat het dicht voor de winter.
In november ook nog wat verlof staan, ik probeer dan eens de Ninlinspo te doen. Iemand ervaring mee? In de week zal het daar wel rustig zijn hoop ik.
Goei tip, nog nooit naartoe geweest maar lijkt wel mooi.

Ninglispo staat ook al lang op het lijstje. Beyondgaming meeting? 😜

maar dan ga ik toch twee keer nadenken wat ik ga doen met de zonnekap.
IMG_1964.jpeg

Ik draai mijn zonnekappen telkens omgekeerd op de lens als ik ze niet wil gebruiken, dan zitten ze ook vast. Gaat dat bij Sony niet misschien?

Terug beginnen voederen in de tuin, al is er nog vrij veel voedsel (veel insecten, zaden van zonnebloemen etc).

Merk precies toch een verbeterde AF nauwkeurigheid bij de "bird detect" mode sinds de laatste firmware update, wel tof :)

i-KqPpS45-X3.jpg

i-4wW9R9C-X3.jpg

Terug
Bovenaan