Strijkijzer
Redactiechef
Is het enkel een raw editor die je nodig hebt of moet het uitgebreider zijn?
GIMP kan ook nog wel? Zelf wel nog nooit mee gewerkt.
GIMP kan ook nog wel? Zelf wel nog nooit mee gewerkt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Capture One is dan een goed alternatief. Kost éénmalig 349 euro.En heb je daar ervaring mee met die software? Ook al eens gezocht met Google hoor.
Vroeger had ik wel een CS abo maar toen gebruikte ik ook Photoshop, Illustrator en Indesign. Tegenwoordig quasi niet meer.
Ik wil ook gewoon geen abonnement, ondanks ik zo'n verdienmodel ook wel heb met bepaalde producten heb ik een bloedhekel aan abonnementen voor software, vooral als ik die niet dagdagelijks zal gebruiken.
Wil gerust eenmalig 250 à 500 dokken, en als er na enkele jaren eens een update is nog eens wat...
Capture One Pro is eenmalig 350 euro dokken en dat is best wel goed. Enfin, mijn versie is nog die van 2021 maar die van 2023 zal nog wel stukken beter zijn. Momenteel gebruik ik LR. 12 euro per maand en altijd de laatste versie hebben is niet verkeerd.En heb je daar ervaring mee met die software? Ook al eens gezocht met Google hoor.
Vroeger had ik wel een CS abo maar toen gebruikte ik ook Photoshop, Illustrator en Indesign. Tegenwoordig quasi niet meer.
Ik wil ook gewoon geen abonnement, ondanks ik zo'n verdienmodel ook wel heb met bepaalde producten heb ik een bloedhekel aan abonnementen voor software, vooral als ik die niet dagdagelijks zal gebruiken.
Wil gerust eenmalig 250 à 500 dokken, en als er na enkele jaren eens een update is nog eens wat...

Familieshoot. Wandeling van ongeveer 4km met hier en daar wat portretten. Ik had de burst laten aanstaan, maar dat was misschien niet altijd nodig geweest. In het verleden vaak wel wat momenten "juist niet" gehad omdat ik het op single shot had laten staan en dan is burstmode wel interessanter. Zeker bij de familieportretten, waarbij er altijd iemand in slaagt om zijn of haar ogen toe te doen wanneer de rest ze open heeft.Das goed gas gegeven. Van wat dan wel?
Hier gisteren ook rond de 5k foto's gemaakt, maar zat wel wat meer tijd tussen![]()

Dat is ook waar, maar ik hoop binnen een paar dagen alles afgewerkt te hebben en zal dan wel zien aan hoeveel stuks ik kom. Teveel is ook niet goed.Hangt er een beetje vanaf. 100 voor een familieshoot lijkt me wel veel? Hangt natuurlijk ook van je foto's af, maar beter 15 heel sterke foto's dan 15 sterke foto's met daartussen een hoop middelmaat![]()
Dat is ook waar, maar ik hoop binnen een paar dagen alles afgewerkt te hebben en zal dan wel zien aan hoeveel stuks ik kom. Teveel is ook niet goed.
Dat is een manier van upselling. Elke shoot is anders. Een individuele shoot op een locatie met beperkte mogelijkheden levert minder foto's op dan een uitgebreide familieshoot in een omgeving met vele mogelijkheden.Goh onlangs met de familie een shoot laten doen. De resultaten konden we online in kleine thumbnails met watermerk bekijken ... 't zullen er wel rond de 100 zijn geweest. En dan had ze een formule. Pricing weet ik niet meer, maar 't was in de trend van 15 foto's 150 EUR, 25 foto's 175 EUR en 200 EUR voor ze allemaal. Als eindklant is die 50 EUR extra om ze allemaal te krijgen zijn geld echt waard. En als fotografe waren ze toch allemaal afgewerkt (lees: alles door dezelfde Lightroom preset filter getrokken).
Japan? Da's toch zo'n extreem fotogeniek land.Nog niet door alle foto's van laatste reis geweest maar dit zijn er een paar
![]()
![]()
![]()
![]()
KloptJapan? Da's toch zo'n extreem fotogeniek land.

Bedankt hiervoor! Had het eerst laten liggen want ik vond dat nogal duur voor wat het was maar er zijn weinig alternatieven dus nu toch besteld.
Japan? Da's toch zo'n extreem fotogeniek land.
Tof! Wat voor soort job?1 week in mijn nieuwe job (fotografie-gerelateerd) en de kriebels om terug een 'echt' toestel te kopen en er terug wat meer mee bezig te zijn zijn er al! Ik kom een beetje achter maar het verbaast mij wel hoe compact en licht sommige van die mirrorlesskes wel zijn. Zo'n R8 van Canon ofzo zou wel iets voor mij zijn. Of aangezien ik nu toch maar 1 lens heb zou ik zelf eens een brand switch kunnen doen. Nuja, het zal niet meer voor dit jaar zijn dus genoeg tijd om eens rond te kijken, maar het is echt plezant om terug wat oprechte enthousiasme te voelen voor fotografie![]()