Fotografiethread

Ook Squarespace, maar aan het worstelen met prijszetting, de teksten on point te krijgen en de voorwaarden. En foto's selecteren. Dat zijn dingen waar ik over blijf twijfelen.

Maar misschien moet ik proberen het niet 100% perfect te krijgen. Dat lukt toch niet.
Niet dat wij veel met de prijszetting enzo kunnen helpen, maar als je de website eens door wat kritische ogen wilt laten gaan (spelling, teksten, layout, …) dan wil ik wel eens een preview doen.

Ik ga hier eens posten. Ik ben op zoek naar een photoshop expert om gezichtsbeharing van een foto te verwijderen.

Voor een gezichtsbehandelingsinstituut moest ik een muur wrappen met een foto print, maar natuurlijk na deze foto 10x te vergroten zie je echt alle miniscule haartjes op dat gezicht. Daar de foto echt van dicht dicht bekeken zal worden willen ze dit niet. Ze willen wel specifiek die foto en hebben gevraagd om dat te photoshoppen...

Is dat uberhaupt haalbaar om een heel gezicht te ontharen in photoshop en het er nog natuurlijk te laten uitzien?

Iemand die dit kan mag mij een pm sturen, uiteraard tegen betaling, liefst op factuur.

Ik ga hier eens posten. Ik ben op zoek naar een photoshop expert om gezichtsbeharing van een foto te verwijderen.

Voor een gezichtsbehandelingsinstituut moest ik een muur wrappen met een foto print, maar natuurlijk na deze foto 10x te vergroten zie je echt alle miniscule haartjes op dat gezicht. Daar de foto echt van dicht dicht bekeken zal worden willen ze dit niet. Ze willen wel specifiek die foto en hebben gevraagd om dat te photoshoppen...

Is dat uberhaupt haalbaar om een heel gezicht te ontharen in photoshop en het er nog natuurlijk te laten uitzien?

Iemand die dit kan mag mij een pm sturen, uiteraard tegen betaling, liefst op factuur.
Met die nieuwe “remove tool” kan je volgens mij wel alle beharing weg doen.

De vraag is natuurlijk hoe natuurlijk het er dan inderdaad zal uitzien.

Niet dat wij veel met de prijszetting enzo kunnen helpen, maar als je de website eens door wat kritische ogen wilt laten gaan (spelling, teksten, layout, …) dan wil ik wel eens een preview doen.
Zal dat in PM laten weten als het zover is, dan!

Net terug van de fotoshoot. Was een familiefeest voor een gouden huwelijk. Anderhalf uur, 860 foto's. En ik heb een ober aangestoten met een vol plateau glazen, maar scherven brengen geluk zeker? :unsure: Toffe venue wel, maar beetje uitdagend om groepsfoto's te nemen door een relatief kleine tuin en volle zon bij momenten.

Zou het wel kunnen maar gene tijd, vraag anders eens op reddit, daar zitten er precies meer met tijd...

Ben nu in Warshau, had die 35mm Samyang gisternamiddag even uitgeprobeerd, maar ga er vandaag toch eens de 14mm 1.8 GM weer op zetten en toch maar de 24-105 meenemen in de rugzak, die Samyang 35mm zal ik eens even achterwege houden want die AF is echt retetraag.

De volgende GM zal een 50mm f1.4 worden.

Zou het wel kunnen maar gene tijd, vraag anders eens op reddit, daar zitten er precies meer met tijd...

Ben nu in Warshau, had die 35mm Samyang gisternamiddag even uitgeprobeerd, maar ga er vandaag toch eens de 14mm 1.8 GM weer op zetten en toch maar de 24-105 meenemen in de rugzak, die Samyang 35mm zal ik eens even achterwege houden want die AF is echt retetraag.

De volgende GM zal een 50mm f1.4 worden.
35 GM is wel een leuk dingetje, maar die 50 1.4 GM zou ook wel subliem zijn. Ik hoop dat ze de 85 GM reviseren. Die 24-105 is wel een ideale reislens.

Zal dat in PM laten weten als het zover is, dan!

Net terug van de fotoshoot. Was een familiefeest voor een gouden huwelijk. Anderhalf uur, 860 foto's. En ik heb een ober aangestoten met een vol plateau glazen, maar scherven brengen geluk zeker? :unsure: Toffe venue wel, maar beetje uitdagend om groepsfoto's te nemen door een relatief kleine tuin en volle zon bij momenten.
Dat is dus de reden waarom ik pas voor babyborrels, doopsels en familiefeesten haha. Al heb ik er binnenkort toch weer eentje op de planning voor een goeie vriendin als vriendendienst.

Ik ben efkes gestopt maar overweeg nu toch weer op te starten, dit keer in bijberoep.
Zijn er hier trouwens opgestart in bijberoep?
Zijn er onder jullie die werken met de btw-vrijstelling?

Dat is dus de reden waarom ik pas voor babyborrels, doopsels en familiefeesten haha. Al heb ik er binnenkort toch weer eentje op de planning voor een goeie vriendin als vriendendienst.
Boh, buiten dat akkefietje was het een toffe ervaring dus sorrynotsorry.
Ik ben efkes gestopt maar overweeg nu toch weer op te starten, dit keer in bijberoep.
Ik ben opgestart, maar nog niet gelanceerd - ik hoop de website deze maand te lanceren. Wel onder BTW-vrijstelling omdat ik me zou verbazen als ik boven de €25k kom op een jaar tijd.

Boh, buiten dat akkefietje was het een toffe ervaring dus sorrynotsorry.

Ik ben opgestart, maar nog niet gelanceerd - ik hoop de website deze maand te lanceren. Wel onder BTW-vrijstelling omdat ik me zou verbazen als ik boven de €25k kom op een jaar tijd.
Zou je ook je eigen boekhouding doen?

Ik ben in bijberoep (wel meer foto retouche en 3D dan fotografie) en werkt met btw vrijstelling. Om gewoon de belastingen in te vullen (omzet, kosten, etc) is dat super easy, je moet ook uw btw niet doorgeven per kwartaal en al die dingen, ideaal voor mij. Ik denk wel om er toch het max uit te halen dat een boekhouder geen slecht idee is. In mijn geval waren ze ofwel te duur voor wat ik er maar aan verdien ofwel namen ze geen nieuwe klanten aan.. In 2024 nog eens zoeken denk ik :)

Ja, ben nu 2 jaar ofzo bezig, maar pas dit jaar echt op volle toeren.

Ik ben wel meteen BTW beginnen vragen :unsure:
Wat is de reden dat je meteen btw bent beginnen vragen? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Er zijn zodanig veel opties, dat ik niet altijd goed kan inschatten wat het beste is voor mijn situatie.

Wat is de reden dat je meteen btw bent beginnen vragen? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Er zijn zodanig veel opties, dat ik niet altijd goed kan inschatten wat het beste is voor mijn situatie.
Hangt een beetje van he cliënteel af. Als je vaak voor bedrijven werkt kan het interessanter zijn. Je kan ook altijd zonder beginnen en daarna nog altijd schakelen. Of als je veel kosten moet maken kan dat ook interessanter zijn (bij aankoop camera, lenzen, etc).

Tis natuurlijk wel meer administratieve rompslomp soms maar supercomplex vind ik het nu ook weer niet.

Een vriendin van me is ook opgestart met fotografie in bijberoep. Blijkbaar mag die van twee fotografen foto's bewerken. Dat is toch wel moedig, je foto's uit handen geven om te bewerken.

Een vriendin van me is ook opgestart met fotografie in bijberoep. Blijkbaar mag die van twee fotografen foto's bewerken. Dat is toch wel moedig, je foto's uit handen geven om te bewerken.
Gebeurt nog vaak hoor! Sommige fotografen houden zich gewoon liever bezig met de foto's zelf en niet met bewerken. Een goeie retoucheur kan gerust naar iemand anders z'n stijl werken (of neemt gewoon de Lightroom presets over 🙃)

Hier geen zin om voor Lightroom abo te betalen. Iemand ervaring met andere al dan niet opensource of schappelijke software?
€ 4000 euro aan een camera geven, maar € 12,05 euro teveel vinden voor software? Echt?

Los daarvan kon ik https://www.darktable.org/ vinden. Dat is misschien wel iets dan zonder kosten 🤷‍♂️

€ 4000 euro aan een camera geven, maar € 12,05 euro teveel vinden voor software? Echt?

Los daarvan kon ik https://www.darktable.org/ vinden. Dat is misschien wel iets dan zonder kosten 🤷‍♂️

En heb je daar ervaring mee met die software? Ook al eens gezocht met Google hoor.

Vroeger had ik wel een CS abo maar toen gebruikte ik ook Photoshop, Illustrator en Indesign. Tegenwoordig quasi niet meer.

Ik wil ook gewoon geen abonnement, ondanks ik zo'n verdienmodel ook wel heb met bepaalde producten heb ik een bloedhekel aan abonnementen voor software, vooral als ik die niet dagdagelijks zal gebruiken.

Wil gerust eenmalig 250 à 500 dokken, en als er na enkele jaren eens een update is nog eens wat...

Nee. Ik heb daar geen ervaring mee. Ik gebruik gewoon LR en PS :unsure: Ik begrijp dat je gen abo wilt, maar wel 250 á 500 euro willen dokken elke paar jaar, dat is toch enigszins contradictorisch.

Dat is natuurlijk een discussie die heir niet moet gevoerd worden, maar je kan het altijd eens proberen. Die software is gratis lijkt me dus geef het eens een kans.

Terug
Bovenaan