Fotografiethread

Dit weekend eens gaan wandelen en dit zat in een boom erg hoog. Ik had m'n 50-300 bij en dacht eens iets te proberen. Nog nooit vogels geschoten en dat valt eigenlijk ook wat te zien.

DSC-0051.jpg

Volgens mijn app zou het een Rose-ringed parakeet moeten zijn.

Dit weekend eens gaan wandelen en dit zat in een boom erg hoog. Ik had m'n 50-300 bij en dacht eens iets te proberen. Nog nooit vogels geschoten en dat valt eigenlijk ook wat te zien.

DSC-0051.jpg

Volgens mijn app zou het een Rose-ringed parakeet moeten zijn.
Als ik de fraaie beeldjes van @SlashDotDash zie van vogels heb ik ook wel interesse om op termijn een 200-600 of iets in dien aard te gaan kopen. Ik moet alleen zien dat ik op een mooie dag eens €1500-€2000 in mijn portefeuille aantref. :unsure: Alleen daarvoor al wil ik graag betaalde opdrachten doen, want het blijft een dure hobby.

Als ik de fraaie beeldjes van @SlashDotDash zie van vogels heb ik ook wel interesse om op termijn een 200-600 of iets in dien aard te gaan kopen. Ik moet alleen zien dat ik op een mooie dag eens €1500-€2000 in mijn portefeuille aantref. :unsure: Alleen daarvoor al wil ik graag betaalde opdrachten doen, want het blijft een dure hobby.
Exact. Die lenzen zijn niet goedkoop en als ik me dan eens bedenk dat ik geen tuin heb van die omvang waar ik telkens vogels kan schieten, is het ook wat weggegooid geld.

Exact. Die lenzen zijn niet goedkoop en als ik me dan eens bedenk dat ik geen tuin heb van die omvang waar ik telkens vogels kan schieten, is het ook wat weggegooid geld.
Je kan de kosten beperken door tweedehands third party-lenzen te kopen. Voor Sony heb je bijvoorbeeld enerzijds de sublieme doch dure 50 mm f/1.2 GM aan €2300, maar tweedehands kan je de 50 mm f/1.8 wellicht kopen aan iets meer dan €100.

Tgoh je hoeft niet persé een dure lens aan te schaffen om goeie resultaten te behalen hoor.

Ik had vroeger een Nikkor FX 70-300mm, was een lens van +- €800 en daar heb ik toch zeer mooie en mits goeie belichting haarscherpe foto's mee kunnen maken.

Misschien ook wel even het vermelden waard. De app die ik gebruikte voor de vogel te identificeren was Merlin. Beschikbaar op Apple en Android:

Kan met vraagjes, geluiden of aan de hand van een foto.

Daarnet heb ik me een 2dehands Fuji XT-200 aangeschaft, 530EUR.
Het is m'n eerste toestel en heb nog geen enkele ervaring dus was wel wat spannend :biglaugh:

Qua uiterlijk vind ik hem heel mooi, zo'n vintage look.
Daarnaast is het een systeemcamera en heb er heel wat goede reviews over gelezen.
Let's go!

152068-cameras-review-fujifilm-x-t200-review-image1-xp51wv9xlz.jpg

Daarnet heb ik me een 2dehands Fuji XT-200 aangeschaft, 530EUR.
Het is m'n eerste toestel en heb nog geen enkele ervaring dus was wel wat spannend :biglaugh:

Qua uiterlijk vind ik hem heel mooi, zo'n vintage look.
Daarnaast is het een systeemcamera en heb er heel wat goede reviews over gelezen.
Let's go!

152068-cameras-review-fujifilm-x-t200-review-image1-xp51wv9xlz.jpg
Mooi dingetje!

niks wereldschokkends maar ik ben een tijdje geleden naar Fatima geweest, beter gekend als het Lourdes van Portugal. Tis allemaal op 50mm geschoten op portra 400.

i-G8bjXd2-X2.jpg

i-XcRhFKL-X2.jpg

i-QpCpfk4-X2.jpg

i-W43t6KZ-X2.jpg

i-xwv55bf-X2.jpg

i-75WbjmW-X2.jpg

Merci! Voor mij ook de eerste keer dat ik eens echt een paar rollekes portra heb geschoten, ik was er int verleden eigenlijk niet zo content van maar deze keer wel! Ik ben nu weer wat rollekes tri-x 400 aan het uitproberen om voor mezelf uit te maken of ik dat nu fijner vind dan ilford hp5 of niet.

Met zo'n ding:

Niet het fijnste werk vind ik zelf :smurf:

Merci! Voor mij ook de eerste keer dat ik eens echt een paar rollekes portra heb geschoten, ik was er int verleden eigenlijk niet zo content van maar deze keer wel! Ik ben nu weer wat rollekes tri-x 400 aan het uitproberen om voor mezelf uit te maken of ik dat nu fijner vind dan ilford hp5 of niet.

Met zo'n ding:

Niet het fijnste werk vind ik zelf :smurf:
Hier is't standaard T-max maar das meer uit nostalgie van schooltijden, k heb nog nooit echt een vergelijking gedaan. Kheb nu ook wat HP5 in de frigo liggen, dus ben benieuwd.

Terug
Bovenaan