Ik mikte op zo'n 600EUR!
Daar kunnen we zeker iets mee doen maar zet de "retro" wel uit je hoofd tenzij je tweedehands wil gaan. Fuji heeft een gans arsenaal aan zulke camera's maar die beginnen allemaal rond de €800 zonder lens bij.
Als je tweedehands een DSLR koopt die kan je wel voor een habbekrats kopen, ik heb m'n D5300 verkocht voor ocharme €275 euro, die was in nieuwstaat.
Als je echt een nieuwe wilt zul je toch moeten schikken naar een DSLR, daar is niets mis mee. Ze zijn gewoon wat groter en de goedkopere modellen missen wat toeters en bellen maar als beginner moet je daar niet wakker van liggen.
Bij Nikon heb je de D3500 die in je budget past, qua lenzen heb je bij Nikon de DX en FX lenzen, DX de goedkopere APS-C lenzen voor instapcamera's en de FX voor de duurdere Full-Frame's. Het goeie is dat de FX lenzen ook op de APS-C's passen dus het aanbod is enorm.
Ik zou zeker de eerste les afwachten met iets te kopen want wie weet zijn er "vereisten". Ik zeg maar iets, er is misschien een les over zoomlenzen en een primelenzen.