VTM Flikken BXL

Wat ik onthouden heb in 1 van die afleveringen is dat een moslim zei: het is hier moeilijk om Frans te leren , ze spreken hier allemaal Arabisch, ook in de winkels, het is hier net als in Marokko.

Voor wie nog steeds durft te ontkennen dat het niet naar de vaantjes zou zijn.
 
allez, da's weer zo'n uitspraak...
ge hebt in BXL dus:
- drugsprobleem
- attitude tegen politie-probleem
- werkloosheidsprobleem
- rellen-probleem
-...

maar hét bewijs dat het naar de vaantjes is, is de taal
 
allez, da's weer zo'n uitspraak...
ge hebt in BXL dus:
- drugsprobleem
- attitude tegen politie-probleem
- werkloosheidsprobleem
- rellen-probleem
-...

maar hét bewijs dat het naar de vaantjes is, is de taal

Wel goed lezen: ik post 1 dingetje die een moslim in 1 van die uitzendingen heeft verteld, meer niet en ja dat alleen al is voor mij een teken dat het volledig fout is gegaan ondanks dat wij daar al goei 40 jaar voor waarschuwen.

Als je al het andere er nog eens bij neemt: hoeveel blanken hebben de flikken daar opgepakt of achterna gezeten? Bijna geen enen toch? Uiteraard tonen ze niet alles dat klopt, er zijn ook blanke idioten die er rond lopen maar ik kijk ook naar de rechtbank en de recherche en noem maar op en de meerderheid zijn mensen met een allochtone achtergrond.

Werkloos zei u? Ik zit zelf op de sukkel en zwaar ook, ik heb nog minder dan hen en toch steel ik niet , mep ik geen agenten, bekogel ik geen brandweermannen enz...
En ook met drugs niet.

Nu vandaag zie ik beelden van Koerden dacht ik tegen Tsjesjenen als ik het al goed schrijf, zwaar gewapend ook, men heeft gewoon de oorlog naar hier zitten halen. Wat we nu zien, dat is nog niet het topje vd ijsberg, het zal nog erger worden want ieder zijn ze met meer en meer en meer en wij? Wij worden weggevaagd, gestaag worden we weggevaagd.

Vroeger waren het al Belgen in bv Molenbeek, nu zijn bijna alle Belgen er weg. Dat zijn feiten.
Al die plaatsen zijn geislamiseerd.
 
Mijn ervaring door twee jaar in Brussel te wonen: aangiftes in het Nederlands moet je niet doen tenzij je graag een paar uur in de wachtzaal zit tot er een Nederlandstalige agent u komt helpen en een laissez-faire attitude. Talloze agenten rond de parlementen, ambassades, Warandepark, grote kantoren. Een paar kilometer verder in Schaerbeek parkeren mensen op fietspaden, smijten hun afval op straat, wordt er 70 gereden (Brussel is nu grotendeels zone 30). Ik denk dat men vooral niet teveel heethoofden wil confronteren.

We moeten ook niet doen alsof heel Brussel alleen Anderlecht/Molenbeek is. Sint-Lambrechts-Woluwe en Ukkel zijn net zo blank en middenklasse als een doorsnee gemeente/stadje. Is net zo goed Brussel.
 
allez, da's weer zo'n uitspraak...
ge hebt in BXL dus:
- drugsprobleem
- attitude tegen politie-probleem
- werkloosheidsprobleem
- rellen-probleem
-...

maar hét bewijs dat het naar de vaantjes is, is de taal
Als je de taal niet eens spreekt hoe ga je dan in godsnaam een nuttige bijdrage gaan leveren? Je gaat om te beginnen al nooit werk vinden en Belgen leren kennen. Tot zover de integratie.

Als ik naar een ander land zou verhuizen dan ga ik hier eerst de taal leren. Lijkt me nogal een basisregel.

En van mijn part mogen ze iedereen die na 1 jaar nog geen woord Nederlands/Frans spreekt direct een postzegel op hun voorhoofd plakken en return to sender. Want dan heb je hier niets te zoeken en kom je hier niets positiefs bijdragen.

En al die problemen komen allemaal voort uit dat 1 dingetje.
De taal niet spreken-geen werk vinden-in de criminaliteit geraken-problemen met politie-rellen tegen politie omdat ze hun illegale handeltjes en dus hun inkomsten verliezen.
 
dan gaat ge er al vanuit dat, als ze allemaal wél perfect nederlands of frans zouden spreken, ze braafkes uit de criminaliteit zouden komen gekropen.
 
dan gaat ge er al vanuit dat, als ze allemaal wél perfect nederlands of frans zouden spreken, ze braafkes uit de criminaliteit zouden komen gekropen.

Dat heeft hij ook niet gezegd hé.
Maar taal is wel een belangrijk onderdeel van de integratie. En als ge werk zoekt zult ge toch minstens de taal een beetje machtig moeten zijn in de meeste gevallen.
Chapeau van die vrouw dat ze dat ook inzag en daarom wilde verhuizen.
 
dan gaat ge er al vanuit dat, als ze allemaal wél perfect nederlands of frans zouden spreken, ze braafkes uit de criminaliteit zouden komen gekropen.
Waar zeg ik dat dan? Er zijn ook Belgen toch die in de criminaliteit zitten?

Ik zeg als je de taal niet spreekt dat je onmogelijk werk gaat hebben. Hoe ga je dan aan geld geraken? En wat ga je dan doen hele dagen? Juist ja hele dagen op straat zitten en daar leer je enkel de foute gasten kennen want de andere zijn aan het werk.
 
Velen willen ook niet werken.
En ergens kan ik hen daar in volgen.
Ikzelf ben ook zo iemand die beperkt is in z'n kunnen door rugproblemen enz..
Ik ben ook geene ingenieur of wat dan ook. Het is wat het is.

Dus ik werk in bv fabriek of magazijn maar dan steeds op plaatsen waar je mee moeite 1400€ netto hebt maandelijks en dat is frustrerend ja, want 1400€ is echt een laag loon zeker als je alleenstaande bent. Je mag nog een goedkope huurwoning hebben, dan nog kan je moeilijk rondkomen zeker als je een wagen nodig hebt enz...

Mijn punt is dat ik mensen begrijp die zoiets hebben van moet ik hier heel mijn leven voor zo weinig geld mij kapot werken iedere dag want het is fysiek werk steeds, slecht voor de rug ook enz... voor zo'n schamelloontje??
Ik begrijp zo'n reactie als de beste.
 
ik vond het langs ene kant wel wat grof dat ze daar manu militari binnenvallen bij die huiszoeking, deur (en muur) naar de knoppen, die jonge dochter nog een kwartier aan't daveren van de schrik, voor 800 gram wiet. en dan "je sais c'est pas agreable".... da's wel 't minste dat ge kunt zeggen ja.

maar langs de andere kant: die moeder die dan zegt 'ik weet dat dat groen is, en ik moet ervan kotsen als ze het roken, maar ik wist niet dat dat wiet is'.... allez ja, kunt even goed zeggen dat ge niet weet dat de paus katholiek is he. 't is dan wel jammer dat 1 rotte appel het voor heel dat gezin verpest, maar ik wist het niet is ook altijd het eerste dat ze zeggen.

die nieuwjaarsavond, da's echt crazy
Moesten ze het op voorhand weten wat er achter die deur gaande is dan zou dat idd niet nodig zijn.
Maar evengoed hadden ze daar kilos gevonden, wapens, etc en was er helemaal geen familie aanwezig.
Zou je het dan nog grof vinden?
 
Terug
Bovenaan