Album of the week Fleet Foxes - Crack-Up (2017)

Bon, toch 2x na mekaar geluisterd gisterenavond. Luistert wel lekker weg op de achtergrond. Ik word oprecht rustig van die muziek. Al kan ik me nu wel geen enkel nummer meer voor de geest halen. Zelf heb ik hier de vinyl van hun debuutplaat liggen en die is toch al redelijk grijsgedraaid.

Toch in de playlist relax / concentrate gezet :unsure:
 
Cool, zoveel reacties van mensen die het goed vinden. :love2:

De rest ga ik niet tot in het oneindige proberen te overtuigen. Da's voor niemand leuk. Voor wie het niet klikt ga ik toch 1 poging wagen. :D

Dit zou een band moeten zijn die mij echt ligt, maar dit album doet het toch net niet voor mij.
Het is allemaal wat te gezapig, alles kabbelt maar een beetje voort zonder de swung die ik verwachte...
Al eens een ander album van Fleet Foxes beluisterd? Ik hoop dat ik doorheb wat je bedoelt en vind niet echt nummers waarin dat 'voortkabbelen' niet het geval is, tenzij Third of May/Odaigahara . Dan kan je misschien best de openingsplaat checken, met bv. dit nummer. Da's imo de meest rechttoe rechtaan plaat van de vier.

Ik geraak er voorlopig niet door :unsure:.
Ik ken Fleet Foxes, ik vind ze normaal best ok, en dit is een genre waar ik best tolerant naartoe ben ... maar het lukt mij niet.
Ik gok dat het aan mijn huidige mood ligt. Dus einde week nog eens proberen.
Kan gebeuren. :D Ik ga de tijd zijn werk laten doen.

--------------------------------------------------------------

Voor de rest nog wat live (met een dood publiek :unsure: ) earcandy van het vorige album:

En als komische noot mag deze parel niet ontbreken. Post Malone (ook een :unsure: waard) is blijkbaar ook fan van Fleet Foxes en kon het niet laten om het tijdens een interview op te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Fleet Foxes is weer zoiets waar ik de bandnaam al wel eens gehoord heb, maar nooit iets van beluisterd heb.
Ik heb de cd net eens beluisterd, dat klonk zeker niet slecht, maar het blijft ook niet echt hangen precies. Ik kan mij nu al geen nummer meer herinneren :unsure:
Ik zal het nog eens moeten beluisteren denk ik. Vreemd genoeg had ik na afloop van de cd wel ineens een houthakkershemd aan, terwijl ik dat niet eens bezit :/
 
Post Malone (ook een :unsure: waard)

Ela, niks tegen Post Malone hé. Moet zowat de meest chille dude zijn die er op aarde rondloopt op dit moment : ' )

Over het album zelf, ik ben erdoor geraakt, maar het was totaal mijn ding niet. Ook al zou dit inprincipe wel iets moeten zijn dat ik goed vind. Ik werd er op de 1 of andere manier zenuwachtig van, vraag me niet hoe en waarom. Mss ligt het aan het moment in mijn leven. Ik geef het binnen een paar weken/maanden nog eens een kans.

Muzikaal dik oké, productiegewijs is het wat minder, maar ik ga proberen het vanavond eens op mijn speakers te beluisteren idpv koptelefoon. Dus het kan zijn dat ik mijn mening daar nog wat over ga moeten bijsturen. Maar het was helaas gewoon mijn ding niet, en het was een moeite voor mij om erdoor te raken. Het nummertje in uw post hierboven heeft mij ook niet kunnen overtuigen.

Nu die album art is een beetje freaky. Dit lijkt dit sprekend op een schilderij dat altijd bij mijn grootmoeder wijlen in haar living heeft gehangen. Echter is mijn geheugen zo slecht de laatste jaren, dat ik het niet met zekerheid kan zeggen, maar het trekt er heel hard op en kreeg een koude rilling over mijn rug als ik het zag :laugh:
 
Fleet Foxes is weer zoiets waar ik de bandnaam al wel eens gehoord heb, maar nooit iets van beluisterd heb.
Ik heb de cd net eens beluisterd, dat klonk zeker niet slecht, maar het blijft ook niet echt hangen precies. Ik kan mij nu al geen nummer meer herinneren :unsure:
Ik zal het nog eens moeten beluisteren denk ik. Vreemd genoeg had ik na afloop van de cd wel ineens een houthakkershemd aan, terwijl ik dat niet eens bezit :/
Behalve het houthakkershemd vat dit het ook samen voor mij.
 
Jouw beginpost lijkt me duidelijk genoeg, maar toch ga ik de vraag officieel stellen @Eland, welk nummer mag in de enige, echte BG-lijst?
 
Nog een paar keer geluisterd en ook deze keer (net zoals bij de release) groeit de plaat toch weer.
Al begrijp ik Pollet zijn opmerking, soms maken ze mij ook wat zenuwachtig. Ze irriteren mij soms op 1 of andere manier. Ik heb hem op dubbelvinyl, dus ik speel iets anders tussen plaat 1 en 2 om het beter te behappen.
Beste nummers Third of May en On Another Ocean, met een vermelding voor de zalige einde van Cassius.
Vermits we volgende week een groen Chiro vrouwtje op bezoek hebben, laat ik hem nog eventjes binnen bereik staan.
 
Dat groen Chiro vrouwtje speelde vroeger gitaar aan het kampvuur, struinde wekelijks de boombals af en gaat nu naar festivals als Best Kept Secret en Cactus. Dus ik denk wel te scoren met een Fleet Foxes plaat tijdens het diner. Amen Ra vindt ze verschrikkelijk, gelukkig kan haar vriend dat wel smaken.
 
Aan het begin vond ik het best intrigerend, had iets heel avontuurlijk met momenten (de vibe van een wandeling door Scandinavië ofzo). Naar het einde werd het iets teveel van hetzelfde maar daarom nog niet slecht
 
Mijn vriendin is grote fan van Fleet Foxes en bijgevolg is deze plaat me niet onbekend. Omwille van het aotw nog eens opgezet om alles eens op te frissen.

Ik heb een ietwat bizarre relatie met dit album: in de juiste mood kan ik me in de zetel ploffen en wegdromen met dit als begeleidende soundtrack. Maar als ik niet in the mood ben, heb ik het na een lied of twee echt al wel gehad.

Nummers als Kept Woman (heeft iets betoverend), Mearcstapa (die strijkers) en Fools Errand zijn ideaal om uw gedachten leeg te maken en te laten meedrijven op de muziek. Maar dan moet ik daar echt wel klaar voor zijn, terwijl dat bij andere albums van zelf gaat.
Het klinkt allemaam wat vaag maar sommige platen kan ik op zetten en gewoon laten meevoeren, onafhankelijk van hoe ik me voel. Met deze dus niet. Dan kan ik @PolletPoulet_OG bijtreden en zeggen dat ik er zelfs zenuwachtig van wordt na 10 minuten. Maar het neemt niet weg dat het een heel sfeervolle plaat is. Boven genoemde nummers steken er voor mij boven uit maar quasi elk nummer heeft wel zijn eigen ding dat er uit springt.
 
Ook eens opgezet.
Helaas moet ik zeggen dat dit niks voor mij is.
Vind dit te sober,te monotoon.
Ik mis wat pit.
Ben al niet echt fan van het indie genre (heel breed genomen) maar kan toch wel paar hits uit dat genre heel goed smaken.
War on Drugs,London Grammar,Vampire Weekend,Foals,Band Of Horses,Bazart,Coldplay etc.... zullen me zelden overtuigen om iets van hen op te zoeken en te spelen.
Al moet ik toegeven dat sommige van die bands wel paar leuke nummers hebben.
 
Vandaag is dus vandaag geworden.

Ik vond het een mooi album zonder slechte liedjes maar voor mij stak er niets uit boven de gemiddelde sound van het album. Ik heb hierna niet meteen zin om Fleet Foxes verder te verkennen, tenzij ze werk hebben dat radicaal anders klinkt.
 
Terug
Bovenaan