Flatscreen op boxen plaatsen ? ok of niet?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
D

Deleted member 451

Guest
Gegroet...

Ik heb hier een 6 delige stereo uit de jaren 90 staan, met super goeie boxen, en een mega versterker.

mijn idee is nu om die versterker en boxen aan mijn PC te koppelen, aangezien ik maar geen deftige boxen vind voor op mijn PC.
(en dus cd speler, casette speler phono en al die crap weg te gooien)


1 probleempje: mijn bureau is niet zo groot.
dus ik zou 1 box plat willen leggen en daar mijn PC scherm op zetten , en de 2e box dus rechtopstaand naast scherm.


Nu is mijn vraag: kan ik dat doen zonder probleem?

ik herinner me nog een 20 jaar terug op mijn pentium 200 mmx, had ik mijn boxen te dicht bij mijn (CRT) scherm gezet, en na verloop van tijd begon mijn scherm roze te verkleuren, en de boxen begonnen ook schel te klinken.


Dat probleem wil ik nu uiteraard tegen gaan. Of is dat geen probleem met moderne flat screens?
Misschien nog dit: die boxen van nu zijn dus zo'n typische oude HOUTEN boxen nog , van bij een kenwood stereo. maar geven wel heel zalig geluid :love:
 
Waarom geen monitor arm kopen? Lijkt me de meest ideale oplossing.
dat is een optie, maar dan moet ik weer boren in mijn muren... en ik verplaats graag eens mijn bureau van tijd tot tijd.

liever dat niet.
 
CRT schermen hebben netjes die je horizontaal en vertikaal kunt afregelen om de elektronenstraal af te buigen zodat je je beeld kunt positioneren op je scherm. Die dingen zijn nogal onderhevig aan magnetisme.

Schermen de dag van vandaag werken helemaal anders en zijn een array van mini leds die geen last hebben van magneten.

Dus ja, je kan dat zonder problemen doen. Veel platte schermen hebben zelfs speakers ingebouwd en die zitten zeer dicht bij het paneel ingebouwd.

Nu moet je natuurlijk geen zo'n megagrote neodynium magneet kopen en op je scherm leggen he. ;)
Dan ga je miserie krijgen met al je gegevensdragers. (usb sticks, smartphone, bankkaarten, etc)
 
Terug
Bovenaan