Final Fantasy VII Remake

RPG PC PS5 PS4 Final Fantasy VII Remake

Deze eventjes van onder het stof om een vraagje te stellen:

Voor de PS5 is er een gratis upgrade beschikbaar voor deze als je het spel al op PS4 had aangekocht (ik heb de disc versie). Klopt het dat deze upgrade voor dezelfde grafische upgrade zorgt als de Intergrade versie? Dat de DLC er niet bij zit weet ik maar daar ben ik sowieso niet in geïnteresseerd.
 
Deze eventjes van onder het stof om een vraagje te stellen:

Voor de PS5 is er een gratis upgrade beschikbaar voor deze als je het spel al op PS4 had aangekocht (ik heb de disc versie). Klopt het dat deze upgrade voor dezelfde grafische upgrade zorgt als de Intergrade versie? Dat de DLC er niet bij zit weet ik maar daar ben ik sowieso niet in geïnteresseerd.
yes klopt
ik speel zelf de ps4 disc versie (speciaal gekocht aan lage prijs :p) ... op de ps4 heb ik niet verder gespeeld dan chapter 4 ofzo ...
deze versie is een gigantisch verschil, load times zijn onbestaande en 60fps in deze game is zalig
dlc zit er idd niet in, maar kan wel apart gekocht worden indien gewenst

let wel op : je moet eerst je save game uploaden in de ps4 versie en dan downloaden in de ps5 versie
gewoon downloaden vanuit cload is dus niet mogelijk ...
beetje ambetant, want zo moet je dus en de ps4 en de ps5 downloaden eer je kan beginnen :)
 
yes klopt
ik speel zelf de ps4 disc versie (speciaal gekocht aan lage prijs :p) ... op de ps4 heb ik niet verder gespeeld dan chapter 4 ofzo ...
deze versie is een gigantisch verschil, load times zijn onbestaande en 60fps in deze game is zalig
dlc zit er idd niet in, maar kan wel apart gekocht worden indien gewenst

let wel op : je moet eerst je save game uploaden in de ps4 versie en dan downloaden in de ps5 versie
gewoon downloaden vanuit cload is dus niet mogelijk ...
beetje ambetant, want zo moet je dus en de ps4 en de ps5 downloaden eer je kan beginnen :)
Aangezien ik zo slim was om mijn ps4 te resetten voor ik m’n ps5 had geïnstalleerd kan ik bij elke game van 0 beginnen :unsure:
 
Aangezien ik zo slim was om mijn ps4 te resetten voor ik m’n ps5 had geïnstalleerd kan ik bij elke game van 0 beginnen :unsure:
zit je save game niet in de cloud?
je kan de ps4 versie dan downloaden, save game binnentrekken van de cloud en uploaden voor ps5 versie
 
heb deze eindelijk uit
wel niet zoveel goesting om alles nog op te kuisen gezien je steeds volledig chapter moet herspelen ...
op naar part 2, maar die zal nog wel even op zich laten wachten :)
 
Op PS5 zelf lukt het wel.
  • ga naar de Store
  • zoek naar "final fantasy"
  • kies "FINAL FANTASY VII REMAKE upgrade voor wie de PS4-versie bezit"
  • op "Game" klikken en de tweede optie selecteren
Zo is het inderdaad gelukt. Merci.
 
Met de recente aankondigingen van de remake van Crisis Core en deel 2 van deze remake, vroeg ik me nu eigenlijk af hoe het hele trilogie gedeelte nu in elkaar zit. Gaat de trilogie een remake zijn van VII in zijn geheel? Dus is het eerste deel (dat nu al uit is) een remake van maar een deel van het spel? Of is deze een remake van de volledige game en gaan ze er met Rebirth en deel 3 gewoon op verderborduren?
 
Inderdaad. FF VII Remake gaat over de gebeurtenissen in de stad Midgar, wat in de originele PS1-game slechts 7 a 8 uur tijd in beslag nam. In de Remake hebben ze het erg uitgediept en ben je pas volledig rond na een 50-tal uur.

Rebirth, dat volgende winter uitkomt, en deel III zonder naam zouden dus moeten gaan over de rest van de originele game.

Het is dus de originele game, opgesplitst en uitgediept in drie delen, met hier en daar wel wat wijzigingen in het verhaal.
 
En waarschijnlijk nog 3 extra andere games die de gehele meuk nog eens wat uitbreiden en vergroten :p

Nu als de kwaliteit zo hoog blijft, why not.
 
Terug
Bovenaan