Film, Series & TV - all the Latest!

Béla Tarr (70) overleden

Een grote naam van de Europese arthouse cinema is gestorven, een van de grondleggers van de slow cinema beweging. Ik heb maar één film van hem gezien (Werckmeister Harmonies) en dat was een behoorlijke uitdaging maar misschien zet dit nieuws me aan om wat meer van zijn films op te zoeken. Misschien dat Satantango me meer li… wacht, die duurt 432 minuten??

Béla Tarr (70) overleden

Een grote naam van de Europese arthouse cinema is gestorven, een van de grondleggers van de slow cinema beweging. Ik heb maar één film van hem gezien (Werckmeister Harmonies) en dat was een behoorlijke uitdaging maar misschien zet dit nieuws me aan om wat meer van zijn films op te zoeken. Misschien dat Satantango me meer li… wacht, die duurt 432 minuten??
Turin Horse vond ik ook wel heel straf. @PBR Streetgang heeft volgens mij Satantango helemaal uitgezeten.

Turin Horse vond ik ook wel heel straf. @PBR Streetgang heeft volgens mij Satantango helemaal uitgezeten.
Haha ja, dat was zeker en vast elke minuut waard. Afgesproken met een cinefiele kameraad, heel onze avond vrijgemaakt om Satantango te zien. Vroeg beginnen is the key to success!

De film wordt proper in hoofdstukken ingedeeld, dus op zich is het wel mogelijk om het te bekijken als een 'miniserie'. Al is dat natuurlijk niet hoe het bedoeld was om gezien te worden. De immersieve en hypnotische ervaring van dat kolossale geheel is net waar het om draait. Voor de plot moet je de uitdaging niet aangaan, dat kan ik je nu al gratis en voor niks vertellen.

Ach ja. Dat heb je dan als je van mensen die iets betekend hebben verwacht dat ze om één of andere reden perfect zijn.
Niemand is of was dat, doet niets af aan wat die mensen betekend hebben.
En het is zeker wat bon-ton om nonchalant te doen als betekenisvolle mensen sterven tegenwoordig.

We kunnen misschien eens stoppen met te doen alsof celebrities, wetenschappers, zangers,.... perfect moesten zijn en hun dan enkel afrekenen of nog eens extra wijzen op de fouten die ze begaan hebben. Ik mag hopen dat als ik ooit sterf men ook niet nog eens nadrukkelijk op mijn fouten wijst en dan zijn schouders ophaalt.
Met alle respect, maar dat doen we toch ook met niet bekende mensen. En... we hebben ze nooit persoonlijk gekend, waarom zouden we dan "triest" moeten voelen om iemand die 'bekend' is waar je 1. niets van voeling mee hebt want van "voor mijn tijd" en 2. "in mijn tijd" inderdaad alleen maar in het nieuws komt met zaken die niet zo mooi zijn.

Er zijn elke dag mensen die sterven, anoniem, maar vaak wel met een verhaal om respect voor te hebben en die zich ingezet hebben voor hun naasten, familie, vrienden, soms onbekenden. Elke dag opnieuw. En elke dag opnieuw zijn er mensen die ons verlaten die iets betekend hebben voor anderen, soms veel te vroeg. En daar laten wij dan geen traantje om omdat ze niet "bekend" waren.

Dat heeft niets te maken met "perfect zijn", dat heeft te maken met respect verdienen. En met simpelweg "bekend te zijn" kom je daar wat mij betreft nog niet aan.

Ik weet niet in welk topic het juist te posten maar ik wou deze toch delen 😝

7egnfy8cb3gg1.jpg

Bron :

Laatst bewerkt:
Mistborn en The Stormlight Archive boeken zouden verfilmd/serie worden door Apple TV.
De Mistborn boeken worden films en The Stormlight Archive boeken een serie.

Heel leuk nieuws. Ik ben momenteel The Cosmere-boeken in publishing volgorde aan het lezen. Zit momenteel in Stormlight Archive deel drie. Apple TV lijkt mij ook de beste keuze van alle streamingsdiensten om er iets deftig van te maken. Sanderson blijft ook controle hebben over het project.

Heel leuk nieuws. Ik ben momenteel The Cosmere-boeken in publishing volgorde aan het lezen. Zit momenteel in Stormlight Archive deel drie. Apple TV lijkt mij ook de beste keuze van alle streamingsdiensten om er iets deftig van te maken. Sanderson blijft ook controle hebben over het project.
Mistborn en The Stormlight Archive boeken zouden verfilmd/serie worden door Apple TV.
De Mistborn boeken worden films en The Stormlight Archive boeken een serie.

Hier ook in aparte thread te bespreken!

Nu ook niet megaoud geworden. Kende ze maar van een paar rollen maar die waren wel altijd goed, jammer

Nu ook niet megaoud geworden. Kende ze maar van een paar rollen maar die waren wel altijd goed, jammer
Onlangs nog gezien in the studio RIP

Terug
Bovenaan