Film, Series & TV - all the Latest!

Vrij recent When Harry Met Sally gezien (twee weken geleden). Ik was nog van plan om Misery te kijken op VRT Max... Stand By Me en The Princess Bride ook al eerder gezien.

Recent nog een rewatch van When Harry met Sally gedaan en blijt toch echt wel een klassieker in mijn ogen. Het lijkt zo ver verwijderd te zijn van moderne cinema-bezoekjes: een romcom die effectief grappig is en een (relatief) geloofwaardige romance biedt.

Stand by me en Misery blijven mij na al die jaren nog zo goed bij... Princess bride is leuke nostalgie, maar kan het iets minder goed pruimen met de jaren.

ahfkTco.png

Geen idee of het eigenlijk hier moet of in P&A...

Een icoon door haar looks en sex appeal maar zacht uitgedrukt een zeer beperkte actrice met een shitty persoonlijkheid en kijk op mens en politiek die haar erfenis serieus devalueert.

Ondanks de objectief grote naam, ontlokte het lezen van haar sterfbericht me een schouderophaal.

Een icoon door haar looks en sex appeal maar zacht uitgedrukt een zeer beperkte actrice met een shitty persoonlijkheid en kijk op mens en politiek die haar erfenis serieus devalueert.

Ondanks de objectief grote naam, ontlokte het lezen van haar sterfbericht me een schouderophaal.

Ach ja. Dat heb je dan als je van mensen die iets betekend hebben verwacht dat ze om één of andere reden perfect zijn.
Niemand is of was dat, doet niets af aan wat die mensen betekend hebben.
En het is zeker wat bon-ton om nonchalant te doen als betekenisvolle mensen sterven tegenwoordig.

We kunnen misschien eens stoppen met te doen alsof celebrities, wetenschappers, zangers,.... perfect moesten zijn en hun dan enkel afrekenen of nog eens extra wijzen op de fouten die ze begaan hebben. Ik mag hopen dat als ik ooit sterf men ook niet nog eens nadrukkelijk op mijn fouten wijst en dan zijn schouders ophaalt.

Ge zijt ook de gezelligste thuis
Wil eigenlijk zeggen wat Flying Horseman zei maar ga wel wat kort door de bocht.

Groot et alors gevoel aangezien ze decennialang eigenlijk al niks meer gedaan had met enige relevantie en wat ze dan wel gedaan heeft overschaduwd wordt door uitspraken en veroordelingen die niet goed te praten vallen.

Waarschijnlijk ook het gevoel dat ik ooit ga hebben wanneer Morrisey sterft

Ach ja. Dat heb je dan als je van mensen die iets betekend hebben verwacht dat ze om één of andere reden perfect zijn.
Niemand is of was dat, doet niets af aan wat die mensen betekend hebben.
En het is zeker wat bon-ton om nonchalant te doen als betekenisvolle mensen sterven tegenwoordig.

We kunnen misschien eens stoppen met te doen alsof celebrities, wetenschappers, zangers,.... perfect moesten zijn en hun dan enkel afrekenen of nog eens extra wijzen op de fouten die ze begaan hebben. Ik mag hopen dat als ik ooit sterf men ook niet nog eens nadrukkelijk op mijn fouten wijst en dan zijn schouders ophaalt.
Op de valreep ook wel een kanshebber voor eufemisme van het jaar om kritiek op Bardot haar uitspraken en wereldbeeld van de laatste decennia af te schilderen als vinden dat sterren perfect moeten zijn ...

Wil eigenlijk zeggen wat Flying Horseman zei maar ga wel wat kort door de bocht.

Groot et alors gevoel aangezien ze decennialang eigenlijk al niks meer gedaan had met enige relevantie en wat ze dan wel gedaan heeft overschaduwd wordt door uitspraken en veroordelingen die niet goed te praten vallen.

Waarschijnlijk ook het gevoel dat ik ooit ga hebben wanneer Morrisey sterft
Even een stuk uit een artikel van het nieuwsblad;

‘In haar boek pleit ze voor de herinvoering van de doodstraf, betreurt ze de Islamisering van Frankrijk (het is schandalig dat illegalen ,,onze kerken innemen om ze om te vormen tot menselijke varkensstallen''), ze noemt homo's kermisfenomenen, vindt het schandalig dat werklozensteun bestaat en vrouwen bij het leger en de politie keurt ze af (vrouwen moeten ,,elegant zijn en horen thuis in het bed van hun man''). In juni van dit jaar veroordeelt een rechtbank haar tot een boete van 5.000 euro voor het aanzetten tot rassenhaat.’

Eerlijk gezegd vind ik het nog meevallen.
De homo uitspraak is er misschien wat over, maar ieder heeft het recht om een eigen mening te hebben.
(Ben zelf geen voorstander van Lgbtq)
Ik denk wel dat ze als jonge vrouw toch wel wat dingen heeft meegemaakt in haar carrière. Zoals dat toen wel ging als je het wou laken in dat wereldje.
De drie zelfmoordpogingen zeggen genoeg.
Waarschijnlijk is ze daarom zo rancuneus geworden tov mannen

Even een stuk uit een artikel van het nieuwsblad;

‘In haar boek pleit ze voor de herinvoering van de doodstraf, betreurt ze de Islamisering van Frankrijk (het is schandalig dat illegalen ,,onze kerken innemen om ze om te vormen tot menselijke varkensstallen''), ze noemt homo's kermisfenomenen, vindt het schandalig dat werklozensteun bestaat en vrouwen bij het leger en de politie keurt ze af (vrouwen moeten ,,elegant zijn en horen thuis in het bed van hun man''). In juni van dit jaar veroordeelt een rechtbank haar tot een boete van 5.000 euro voor het aanzetten tot rassenhaat.’

Eerlijk gezegd vind ik het nog meevallen.
De homo uitspraak is er misschien wat over, maar ieder heeft het recht om een eigen mening te hebben.
(Ben zelf geen voorstander van Lgbtq)
Ik denk wel dat ze als jonge vrouw toch wel wat dingen heeft meegemaakt in haar carrière. Zoals dat toen wel ging als je het wou laken in dat wereldje.
De drie zelfmoordpogingen zeggen genoeg.
Waarschijnlijk is ze daarom zo rancuneus geworden tov mannen
Not sure if serious.

Wat verwacht je ook van een vrouw van 90 die nul voeling heeft met de maatschappij. Mijn oma zou min of meer dezelfde mening formuleren, maar die heeft dan weer het geluk dat de media niet in haar geïnteresseerd zijn.

Voor de forumleden mag de lat anderzijds wel gerust wat hoger liggen.

Terug
Bovenaan