Film, Series & TV - all the Latest!

Homayoun Ershadi (geboren 1947) is gisteren overleden, bekend van onder andere de hoofdrol in het beklijvende Taste of cherry van de Iraanse regisseur Kiarostami.

379n8a9ctt1g1.jpeg

Eerste production still voor de aankomende Zelda film die zowel Link als Zelda in character voorstellen.

Nieuwe poster voor Wuthering Heights of beter "Wuthering Heights". Valt mij nu maar eerst op dat die air quotes effectief bij de titel horen. Alles dat ik er van hoor deed het al vermoeden maar Whuthering Heights wink wink dus. :wink:

zcgxdhqq5n2g1.jpeg

Als die geruchten over de opener waar zijn wordt dit legendarische cinema. :woohoo:

Maakte zijn start in projecten van Andy Warhol en daarna werd hij een vertrouwd gezicht in producties van de gerenomeerde regisseur Rainer Werner Fassbinder. Met 275 credits achter zijn naam was zijn carriere niet één van de minste. Heeft nooit schrik gehad om voor risky projecten te kiezen. Dat resulteerde in veel stinkers maar dat lag bijna nooit aan hem. In ruil voor dat opdraven in vele gedurfde in vergetelheid geraakte projecten die meer afbeten dan ze konden verteren scoorde hij ook regelmatig. Niet vaak in een hoofdrol maar zelfs als soms kleine bijrol had hij een stevige presence die nooit onopgemerkt passeerde. Nog niet zo lang geleden speelde hij een grote rol in Bacurau. Die was niet echt iets voor mij maar werd wel goed onthaalt en was op z'n minst toch ook weer iets unieks. Mijn favorieten van hem; My Own Private Idaho, In de meeste van Von Trier's projecten vind je hem terug en in diens Kingdom schitterde hij. Ook in Zahler's films; Brawl in CellBlock 99 en Dragged Across Concrete kan je hem herkennen. Had ook kleine rollen in hopen cult classics; American Animals, Iron Sky, My Son My Son What Have Ye Done, Halloween, One Point O, hij was Yuri in de Command & Conquer videogame reeks!, End of Days, Barb Wire, Ace Venture, Suspiria, Johnny Mnemonic, Armageddon & Blade

r4OIXuf.png

Udo Kier als Dragonetti in Blade

Was tot zijn dood bezig met innovatieve projecten. Normaal gezien was hij klaar met zijn werk voor Kojima en Jordan Peele's OD en dat wordt denkik nog een geweldige afsluiter van zijn carriere.

"I try to do movies that are special." -Udo Kier

Your brand of crazy will be missed. 🍻

RIP

Ik ken hem enkel uit Flesh for Frankenstein en de shitty vader uit Magnolia. Zeer memorabel figuur als je hem ziet spelen.

To know death, Otto, you have to fuck life..in the gall bladder!

Prolly old news to some maar net ontdekt dat er een vervolg bestaat op Saturday Night Fever
Geregisseerd en mee geschreven door Sylvester Stallone. Wat? 😆
4.8 en had er nog niet van gehoord dus prolly een trainwreck van jewelste maar vond het grappig genoeg om te delen.
Vervolg nog niet gezien maar wist al van zijn bestaan sinds ik als jonge knaap naar de videotheek ging. SNF is wel echt een sterke film, ergens verwacht ik het complete tegengestelde van deze sequel. Ondanks dat het om een legit studio release gaat, ziet deze er op het eerste zicht echt full blown Cannon uit.

Prolly old news to some maar net ontdekt dat er een vervolg bestaat op Saturday Night Fever
Geregisseerd en mee geschreven door Sylvester Stallone. Wat? 😆
4.8 en had er nog niet van gehoord dus prolly een trainwreck van jewelste maar vond het grappig genoeg om te delen.
Very old news indeed. En Stallone heeft best wel wat directing, en zeker writing, credits hoor. Het trekt meestal op niet veel, maar hij heeft ze wel.

Ja voor Rocky, Rambo en Expendables maar daartussen is een vervolg op Saturday Night fever drama/music/romance toch echt wel de odd one out. 😂

Quentin Tarantino, de nummer 1 voetfetisjist van Hollywood, heeft onlangs zijn keuzes voor de beste films van de 21ste eeuw gegeven.
https://deadline.com/lists/quentin-...entury/black-hawk-down-2001-dir-ridley-scott/

In het kielzog daarvan is een soort Dano Gate ontstaan. Tarantino was enorm negatief over acteur Paul Dano in There Will Be Blood, waarna half Hollywood voor de arme man op kwam. Ik vind het wel interessant om de ongefilterde meningen te lezen van grote namen in de filmbusiness en ik ben fan van z'n films maar QT komt al lang over als een behoorlijke eikel, lijkt me dat hij de dynamiek tussen Eli en Plainview in TWBB ook gewoon niet begrepen heeft.

En de mythe dat Dano een rol geweigerd heeft van "zijne hoogheid" QT is bij deze ook geboren. Dwaze spast dat'm is :')

Heck of a filmmaker, maar daarbuiten lijkt hij mij de opsomming van alles wat ook maar lelijk kan zijn in Hollywood.

Rip HBO. Niet dat ze Succession ooit gingen overtreffen.. Al had ik dat ooit al eens gezegd met The Wire. En Treme.

Fuck.

Terug
Bovenaan