Film, Series & TV - all the Latest!

Geen nieuws of zo maar deze vond ik gewoon zalig en wou ik delen :p

jcgjch9jk4o71.jpg
 
Er zijn een hoop films van Wilder en Bergman die ik graag zou zien. Maar ik weet alleen niet hoe.
Dvd’s vind ik niet gemakkelijk en kosten dan te veel naar mijn goesting.
Iemand enig idee?

het betreft:


  • Sunset Boulevard
  • The Apartment
  • Witness for the Prosecution
  • Double Indemnity
  • Ace in the Hole
  • (Some Like It Hot)
  • Stalag 17
  • The Lost Weekend
  • One, Two, Three
  • Sabrina
  • A Foreign Affair
  • The Seven Year Itch


  • Fanny and Alexander
  • Scenes from a Marriage
  • Persona
  • Autumn Sonata
  • The Seventh Seal
  • Wild Strawberries
 
Niet echt een nieuwtje maar eerder een vraag. Welke recensenten volgen jullie om het kaf van het koren te scheiden op vlak van series en films? Of gewoon om een beter inzicht te krijgen in een film, serie of de Hollywood geschiedenis.
 
Niet echt een nieuwtje maar eerder een vraag. Welke recensenten volgen jullie om het kaf van het koren te scheiden op vlak van series en films? Of gewoon om een beter inzicht te krijgen in een film/tv-serie of Hollywood trend.
Vertigo, Erik Stockman van Humo maar die kan wel wat fanboyerig zijn als iets hem nauw aan het hart ligt (rise of skywalker 5/5 I don't think so). Als het in podcastvorm mag: gremlins strike back waar ze ook soms nieuwere films bespreken
 
Niet echt een nieuwtje maar eerder een vraag. Welke recensenten volgen jullie om het kaf van het koren te scheiden op vlak van series en films? Of gewoon om een beter inzicht te krijgen in een film, serie of de Hollywood geschiedenis.


Vertigo, Erik Stockman van Humo maar die kan wel wat fanboyerig zijn als iets hem nauw aan het hart ligt (rise of skywalker 5/5 I don't think so). Als het in podcastvorm mag: gremlins strike back waar ze ook soms nieuwere films bespreken
2

verder ook goeie recensies op enola.be en kutfilm.be
internationaal vind ik die van the AV club meestal wel ok
 
Vertigo, Erik Stockman van Humo maar die kan wel wat fanboyerig zijn als iets hem nauw aan het hart ligt (rise of skywalker 5/5 I don't think so). Als het in podcastvorm mag: gremlins strike back waar ze ook soms nieuwere films bespreken
En zijn er ook Engelstalige recensenten/analisten over films en series die je volgt? Mag idd ook podcasts, YouTubekanalen, sites, etc zijn.
 
En zijn er ook Engelstalige recensenten/analisten over films en series die je volgt? Mag idd ook podcasts, YouTubekanalen, sites, etc zijn.
als het wat hoogdravend mag zijn kan ik de site van Roger Ebert aanraden
via Metacritic kom je snel bij de betere recensenten terecht

de honest trailers op youtube zijn ook altijd leuk, maar komen meestal een pak na de release online :tongue:
 
Ign heeft ook altijd wel goeie recensies zowel video als geschreven (basically de video uitgetypt). Wil je oudere films hun recensies lezen of zien: op youtube oude fragmenten van Siskel en Ebert (das echt een goudmijn).
 
Ik kijk regelmatig naar de reviews van The Guardian omdat ze een hele reeks films (en TV shows) bekijken. Het aantal sterren dat ik zou geven komt niet altijd overeen maar het geeft wel wat inzicht en achtergrondinfo, dat is ook wat waard.

Voor blockbusters kijk ik naar Chris Stuckmann. Het nadeel van YouTube is dat vele reviewers gevangen zitten in het algoritme en de reviews te lang duren of zelfs zinloos lijken om toch maar content te hebben. Daar heb je weinig aan qua info, dat is meer entertainment over een bepaald onderwerp om de tijd te doden.
 
Terug
Bovenaan